Skocz do zawartości

Czy ma to sens? max+gazobeton


Recommended Posts

Planuje ruszyć w tym roku z budową i mam dylemat.
Biorę pod uwagę dwie wersje ścian zewnętrznych. Jedna dwuwarstwowa a druga trzywarstwowa.
Proszę o wasze opinie na ten temat. Chodzi mi głównie o to czy moja propozycja ściany 3wartwowej jest zgodna z prawidłami sztuki budowlanej i czy taka ściana będzie ciepła. Pomińmy kwestię fiansową.

ŚCIANA DWUWARSTWOWA
Od wewnątrz: Pustak ceramiczny MAX (gr.29cm)
Od zewnątrz: Steropian na zewnątrz (gr.15cm)

ŚCIANA TRZYWARSTOWA
Od wewnątrz: Gazobeton (gr.12cm)
między warstwami?: styropian 5 cm
Od zewnątrz: Pustak ceramiczny MAX (gr.19 cm)

z góry dzieki za wszelkie porady
Link do komentarza
Dylemat w stylu przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

Bez obrazy, miałem niedawno takie same dylematy.

Ściana 3W dużo miejsca Ci z działki zabierze, będzie droższa, etc.

Ja wybrałem 2W: silikat szer. 24 cm + 16 cm styropian. Jakbym miał więcej kasy, bym zrobił z wełny mineralnej ocieplenie (na razie dom w stanie surowym otwartym).

Gazobeton odradzam, głośny i ciężko coś w nim zamocować cięższego (znajomy, który jest budowlańcem pobudował z tego i teraz narzeka). W Maxie również ciężko coś zamontować.

Każde rozwiązanie, które zastosujesz zgodnie z obowiązującymi normami, będzie ok. Ciepło budynku uzyskujesz dzięki warstwie izolacji a nie materiału nośnego ściany, który głównie powinien być mocny (jego ciepłota to rzecz wtórna). Twój wybór.

Pozdrawiam i powodzenia,

Jarek
Link do komentarza
Cytat

Dylemat w stylu przewagi Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

Bez obrazy, miałem niedawno takie same dylematy.

Ściana 3W dużo miejsca Ci z działki zabierze, będzie droższa, etc.

Ja wybrałem 2W: silikat szer. 24 cm + 16 cm styropian. Jakbym miał więcej kasy, bym zrobił z wełny mineralnej ocieplenie (na razie dom w stanie surowym otwartym).

Gazobeton odradzam, głośny i ciężko coś w nim zamocować cięższego (znajomy, który jest budowlańcem pobudował z tego i teraz narzeka). W Maxie również ciężko coś zamontować.

Każde rozwiązanie, które zastosujesz zgodnie z obowiązującymi normami, będzie ok. Ciepło budynku uzyskujesz dzięki warstwie izolacji a nie materiału nośnego ściany, który głównie powinien być mocny (jego ciepłota to rzecz wtórna). Twój wybór.

Pozdrawiam i powodzenia,

Jarek



Jaki materiał by nie wybrać - ciężko się w nim montuje?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...