Skocz do zawartości

Szacht instalacyjny za grzejnikiem?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Znowu ja. :)
Odnośnie montażu grzejnika w łazience, ktoś już widział coś takiego:
https://paste.pics/bd3833F89F8B69EDB1423F03E0BFCDE2
https://paste.pics/4EA732B893ABC676F3736E3B27681E84
https://paste.pics/c6b90ed7654ddedfb399AD1B53E2A4C0
https://paste.pics/a9bcd6ba6ea00583322c110f77bb2559
https://paste.pics/f3562438f990894764d89faec33b79c6

 

???

 

Oczywiście tylko poprzez wywiercenie mogę potwierdzić. Prawie na pewno ktoś ten "blok" zrobił, żeby coś schować - zwykle jakieś brzydkie rury.

 

Jest kamienica z lat 60.

 

Ściana widoczna z przedpokoju:
https://paste.pics/CAFET

 

Układ:
https://paste.pics/CAFO2

na czerwono - komórka lokatorska


 Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 22:06, KarolMichal napisał:

Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

Ale właściwie o co chodzi?

Grzejnik wisi, działa, grzeje...

 

Co tam pod tym grzejnikiem, pod tym "blokiem" masz zamiar zamontować?

Napisano
5 minut temu, podczytywacz napisał:

Ale właściwie o co chodzi?

Grzejnik wisi, działa, grzeje...

 

Co tam pod tym grzejnikiem, pod tym "blokiem" masz zamiar zamontować?

Nie pod. Chciałbym usunąć ten blok - i przesunąć grzejnik.

 

grzejnik.thumb.png.68414dca67c21f8d89249116ba0ec1d2.png

 

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 22:06, KarolMichal napisał:

Oczywiście tylko poprzez wywiercenie mogę potwierdzić.

Sam sobie podpowiadasz...

Ktoś poprzednio równał ścianę... chyba... i wymyślił taki "blok" :scratching:

Pewnie na jakiejś konstrukcji płyty g/k... Nawierć jakąś dziurę z 5 cm i tak dowiesz się co jest w środku i po co ten "blok" powstał - tylko ostrożnie z prądem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...