Skocz do zawartości

Szacht instalacyjny za grzejnikiem?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Znowu ja. :)
Odnośnie montażu grzejnika w łazience, ktoś już widział coś takiego:
https://paste.pics/bd3833F89F8B69EDB1423F03E0BFCDE2
https://paste.pics/4EA732B893ABC676F3736E3B27681E84
https://paste.pics/c6b90ed7654ddedfb399AD1B53E2A4C0
https://paste.pics/a9bcd6ba6ea00583322c110f77bb2559
https://paste.pics/f3562438f990894764d89faec33b79c6

 

???

 

Oczywiście tylko poprzez wywiercenie mogę potwierdzić. Prawie na pewno ktoś ten "blok" zrobił, żeby coś schować - zwykle jakieś brzydkie rury.

 

Jest kamienica z lat 60.

 

Ściana widoczna z przedpokoju:
https://paste.pics/CAFET

 

Układ:
https://paste.pics/CAFO2

na czerwono - komórka lokatorska


 Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 22:06, KarolMichal napisał:

Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

Ale właściwie o co chodzi?

Grzejnik wisi, działa, grzeje...

 

Co tam pod tym grzejnikiem, pod tym "blokiem" masz zamiar zamontować?

Napisano
5 minut temu, podczytywacz napisał:

Ale właściwie o co chodzi?

Grzejnik wisi, działa, grzeje...

 

Co tam pod tym grzejnikiem, pod tym "blokiem" masz zamiar zamontować?

Nie pod. Chciałbym usunąć ten blok - i przesunąć grzejnik.

 

grzejnik.thumb.png.68414dca67c21f8d89249116ba0ec1d2.png

 

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 22:06, KarolMichal napisał:

Oczywiście tylko poprzez wywiercenie mogę potwierdzić.

Sam sobie podpowiadasz...

Ktoś poprzednio równał ścianę... chyba... i wymyślił taki "blok" :scratching:

Pewnie na jakiejś konstrukcji płyty g/k... Nawierć jakąś dziurę z 5 cm i tak dowiesz się co jest w środku i po co ten "blok" powstał - tylko ostrożnie z prądem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...