Skocz do zawartości

Ściana działowa czy nośna?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Mam problem z rozpoznaniem typu ściany. Zamieszczę plan mieszkania jaki dostałem i zdjęcia.
Chcę usunąć obie ściany, ale mam wątpliwości w ścianie dzieli kuchnie. To tynk, ale nie wiem, co jest w środku - tylko mogę potwierdzić przez demontaż obecnego płyty. Jest kamienica z lat 60.

 

Czy jest możliwość żeby taki cienki ścianki przenosiła jakieś obciążenia?

Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

 

https://paste.pics/CAD9Q

IMG_20210416_150340(1).jpg

IMG_20210416_150351(1).jpg

23_04_2021_16_56_38.png

Napisano
14 minut temu, aru napisał:

jeżeli to ta na prawo od drabinki to śmiało, rypaj :)

a jeżeli ta druga jest prostopadła do tej to rypaj również :)

 

Druga ściana wiem, że mogę usunąć.

 

Z protokołu przeglądu technicznego:

"Usunięcie ściany pomiędzy kuchnią a pomieszczeniem obok, może wiązać się z wykonaniem odpowiedniego słupa lub innych dodatkowych elementów wsporczych, który przeniesie naprężenia. Aby uzyskać informację o dalszym działaniu, trzeba będzie rozebrać obecne płyty g-k."

 

Jeśli trzeba słupie lub innych dodatkowych elementów wsporczych, tylko trzeba poinformować administrację kamienicy (z projektem z architekta), tak? Nie powinien być problemem...

 

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 19:44, KarolMichal napisał:

Druga ściana wiem, że mogę usunąć.

 

Z protokołu przeglądu technicznego:

"Usunięcie ściany pomiędzy kuchnią a pomieszczeniem obok, może wiązać się z wykonaniem odpowiedniego słupa lub innych dodatkowych elementów wsporczych, który przeniesie naprężenia. Aby uzyskać informację o dalszym działaniu, trzeba będzie rozebrać obecne płyty g-k."

 

Jeśli trzeba słupie lub innych dodatkowych elementów wsporczych, tylko trzeba poinformować administrację kamienicy (z projektem z architekta), tak? Nie powinien być problemem...

 

może się wiązać ale nie musi:scratching:

patrząc na belkę pod sufitem, to wygląda, że nie musi bo to ona dźwiga strop, dwunastka może być nośną, ale pod takimi warunkami jakich ta Twoja nie spełnia

a w zasadzie jaka grubość tej ściany? wygląda na 12 ale różnicy między 12 a 15 w zasadzie też nie widać klarownie

Napisano
11 godzin temu, aru napisał:

a w zasadzie jaka grubość tej ściany? wygląda na 12 ale różnicy między 12 a 15 w zasadzie też nie widać klarownie

Myślę, że 12, ale nie jestem pewien.
Przed remont:

 

(w lewo)

IMG_9998.thumb.JPG.e638812f246338f2a2620b98fc32ff0e.JPG

 

(w prawo)

IMG_0002.thumb.JPG.79bde750882c289335c44e66c17a01ad.JPG

 

Termowizja:

47129125_2021-04-1615_43.25-1.thumb.jpg.33a8a0850844484e450dd7e4f8c43229.jpg576368486_2021-04-1615_43.25-2.jpg.40e6a2b3f6e5450b94061402b5fd6abb.jpg

Napisano

ostateczny test to nawierć: białe - gips, czerwone -cegła, szare - beton (ale niby skąd, skoro to dwunastka)

burz, tylko kask załóż, żeby  z twarzą wyjść z potencjalnej katastrofy budowlanej :)

:91_thumbsup:

Napisano
27 minut temu, aru napisał:

ostateczny test to nawierć: białe - gips, czerwone -cegła, szare - beton (ale niby skąd, skoro to dwunastka)

burz, tylko kask załóż, żeby  z twarzą wyjść z potencjalnej katastrofy budowlanej :)

:91_thumbsup:

Z istniejących otworów (do instalacji elektrycznej) nie widziałem betonu, ani cegły. Tylko gips.

A kiedy zapukaliśmy na ścianę dźwięk jest pusty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...