Skocz do zawartości

PIWNICA podłoga + sufit zabezpieczenie


Recommended Posts

Witam Państwa

 

Proszę o radę jak i czym zabezpieczyć piwnicę.

Posiadam dom z ok 1940r. gdzie była piwnica.

Dom został rozbudowany w latach 90.

Dom przez lata stał nie ogrzewany, w piwnicy kilka wycieków wody.

Pojawił się grzyb na ścianach.

Problematyczna jest podłoga, która jest nierówna i w jednej części bez wylewki.

Czym mam ją zabezpieczyć ( też ocieplić )

Czy na taka podłogę mogę np zrobić wylewkę z 10 cm + styropian.

Słyszałem też , żeby bezpośrednio na podłogę dać papę a później styropian i wylewkę

Proszę o pomoc i konkretne rozwiązania

20210221_151617.jpg

20210221_151655.jpg

20210222_180722.jpg

20210222_180747.jpg

20210222_180759.jpg

20210222_180827.jpg

Link do komentarza
2 godziny temu, Konrad79krk napisał:

Słyszałem też , żeby bezpośrednio na podłogę dać papę a później styropian i wylewkę

Jeśli chcesz dać papę, to musisz ją połączyć z izolacją poziomą fundamentow.

 

Ja bym na twoim miejscu najpierw porządnie przewietrzył piwnicę, zaczyna się wiosna, otwórz okna (załóż siatki, żeby nie weszły myszy) otwórz wentylację wpiwnicy - i wietrz tak z miesiąc dwa. 

Wtedy zobaczysz, czy zawilgocenia ustąpią. Jeśli nie ma zacieków - a nie widać na fotkach -  i jest to wilgoć z baku wietrzenia - to powinno się osuszyć.

 

A potem, jesli nie znajdziesz izolacji poziomej fundamentów do połączenia z izolacjapodłogi w piwnicy - to bym nie dawał ani styropianu, ani papy - tylko zwykła wylewkę betonową. 

Link do komentarza

W piwnicy kilka wycieków wody - gdzie? od posadzki poniżej poziomu terenu? Jak jest na zewnątrz? Widac podciąganie wody? Jaki jest stan ścian od środka? Są suche ponad gruntem? Jaka jest temperatura w piwnicy?

Zamiast ocieplać podłoge w piwnicy i kłaść papę na te"wycieki" ja bym ocieplił sufit i miał ciepło w nogi w pokojach na górze.

 

Wylewka dla wyrównania w piwnicy - owszem jako płyta dociskowa na wypadek podsiąkania od spodu ale to tylko luźne propozycje. Najpierw trzeba prawidłowo zdiagnozować przyczyny zawilgocenia moim skromnym zdaniem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...