Skocz do zawartości

Styropian, wylewka - nierówności.


Recommended Posts

Napisano

Witam. Szukam odpowiedzi na kilka pytań związanych z izolacją podłogi i wylewką. Chciałem uzyskać pomoc od człowieka, który miał robić wylewkę maszynową, ale usłyszałem "robimy pomiary w tym samym dniu co wylewkę, ma być na tyle równo, żeby miała od 4.5 do 7cm max".

Zaczynając od początku - dom jednorodzinny, podłoga na gruncie bez ogrzewania podłogowego. Chudy beton niestety nie wyszedł wszędzie równo. To co gołym okiem wystawało, zostało skute, na to poszła folia 0.5 i instalacja elektryczna w rurkach rl, pierwsza 4cm warstwa styropianu grafitowego EPS 100, na niego instalacja ciepłej, zimnej wody i rurki do grzejników (wszystkie rurki są w izolacji piankowej). Na to, druga 6cm warstwa tego samego styropianu. Żeby wszystkie rurki schować, rzeźbiłem rowki w styropianie, O ile instalacja elektryczna wyszła ok, to pianka na rurkach z wodą amortyzuje i albo podnosi styropian do góry i wyrównuje się po stanięciu na nim, albo ugina się bardziej niż poziom wkoło.

Dodając do siebie nierówności chudziaka i problemy z pianką na rurkach, styropian w wielu miejscach się rusza, tu wystaje, tam jest zagnieciony itd. Starałem się układać wszystko ciasno i wszystkie luki uzupełniałem pianką.

Moje pytanie - czy na taką izolację może pójść wylewka 5cm z mixokreta zbrojona włóknami, czy za chwilę będzie pękać na wszystkich nierównościach styro. Czy w takim przypadku zbrojenie siatką pomoże czy po prostu izolacja musi zostać jakoś poprawiona, np z rurek ściągnąć styriopian i zasypać na równo keramzytem.

Niestety z osobą odpowiedzialną za przyszłą wylewkę się nie dogadam, dlatego z góry dziękuję za odpowiedzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...