Skocz do zawartości

Wybór odpowiedniej farby


Recommended Posts

Napisano

Hej,

 

w ostatnim czasie na budowach zaczęliśmy korzystać wyłącznie z farb Sigma Coatings (przy drewnie, metalu i wnętrzach). Zgodnie z wytycznymi klienta wykorzystujemy tylko droższe i pewniejsze materiały.

 

Czy mieliście już większą styczność z tą marką? Jak ich oceniacie na tle np. Magnata czy klasycznego Duluxu?

Napisano

Czyli chcesz powiedzieć, że malujesz wszystkie nawierzchnie farbami jednego producenta? Nie korciło cię, żeby spróbować czegoś równie dobrego. Tak z ciekawości. :) O Magnacie ostatnio głośno. Jest też klasyczna Śnieżka - mają bardzo dobrą farbę na plamy i grunt/farba czyli 2w1. Polecam bo stosowałem. Jakie konkretne powierzchnie masz zamiar malować teraz? Będzie łatwiej coś polecić.

 

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 25.02.2021 o 14:54, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czyli chcesz powiedzieć, że malujesz wszystkie nawierzchnie farbami jednego producenta? Nie korciło cię, żeby spróbować czegoś równie dobrego. Tak z ciekawości. :) O Magnacie ostatnio głośno. Jest też klasyczna Śnieżka - mają bardzo dobrą farbę na plamy i grunt/farba czyli 2w1. Polecam bo stosowałem. Jakie konkretne powierzchnie masz zamiar malować teraz? Będzie łatwiej coś polecić.

 

Bynajmniej, zostało na jednej farbie nie bez powodu. Prawda jest taka, że tu decyzję podejmowała zawsze góra, ale korzystaliśmy z różnych farb (W tym wymienionych przez Ciebie), ale Sigma Coatings pozostała, także na fasadach. Wiesz, tu trudno mówić o tym, że się maluje farbami "jednego producenta", jeśli jego paleta jest tak szeroka. Bo przykładowo do kuchni czy łazienki, gdzie jest duża wilgoć, zastosujesz ich Ceramic Clean, a w salonie bardziej Expert Supermatt. Nie mówiąc, że możemy to rozróżniać jeszcze na drewno, metal, wylewki czy wspomniane wyżej fasady ;)

 

Może to kwestia przekonań, ale jak dodano po moim komentarzu, ich jakość jest "droga", ale to się przekłada na efekty, przede wszystkim te długoterminowe.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
przy wyborze farby liczą się nie tylko takie aspekty, jak szeroka paleta kolorów, lecz również wydajność, przyczepność do podłoża, łatwość aplikacji, skuteczność krycia. Farba powinna być dopasowana do charakteru pomieszczenia i rodzaju podłoża, tworzyć powłokę o trwałym kolorze, plamoodporną, odporną na szorowanie na mokro i środki czyszczące.

Do malowania można wykorzystać matową, lateksową farbę Śnieżka Plamoodporna, która jest dostępna w 48 gotowych kolorach. Można ją nanosić pędzlem, wałkiem, poprzez natrysk.
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...