Skocz do zawartości

Wentylacja lodówki wolnostojącej w zabudowie do sufitu


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Pracuję nad nową kuchnią z szafkami górnymi do sufitu. W narożniku według projektu architekta wnętrz będzie stała lodówka wolnostojąca (jak na zdjęciu) obudowana płytą meblową z każdej strony na głębokość szafek górnych nad która będzie sie znajdować szafka wisząca.

Moje pytanie dotyczy wentylacji takiej lodówki. Oczywistym jest ,że powietrze musi wpadać pod lodówkę przez przestrzeń pod nią ok. 2cm po to są nózki zdaje się, potem lodówka taka powinna być odsunięta kilka cm od ściany ,natomiast w celu odprowadzenia ciepłego powietrza wypadałoby zrobić również u góry kratkę wentylacyjną wpuszczoną w blendę (redukując w ten sposób wysokość szafki górnej) lub zostawić przestrzeń nad lodówką pomiędzy lodówką a szafką górną , która dochodzi do samego sufitu( co nie wygląda ładnie ). Widzę, że wiele kuchni w zabudowie na zdjęciach nie ma takiej kratki, fakt że najczęściej nie dochodzą do sufitu tak więc ciepłe powietrze odprowadzane jest zza lodówki przez przestrzeń między nią a sufitem. Jeśli wentylacji nie zrobię u góry, zakładam że szafka górna będzie się grzać, lodówka będzie pracować nieefektywnie . Co sądzicie o tym ?  Robić kratkę czy nie?Nie chcę wsuwać jej tylko i zostawiać z każdej strony wolną przestrzeń. Boki bym zabudował blendą tym bardziej ze tylko na głębokość 32cm a u góry kratka.

dziekuję 

Lodowka wolnostojaca w zabudowie fragment kuchni.JPG

Napisano

Powietrze musi wpadać za lodówkę i tam lodówka oddaje ciepło. To jest problem. Te kilka cm z lewej i z prawej strony załatwi jako taką cyrkulację, ale.....trzeba sprawdzić w instrukcji montażu, czy te kilka cm na nóżkach wystarczy lub faktycznie kratka. Jeżeli masz 2 kompresory to w szczycie oddadzą tyle ciepła, ile jest w instrukcji. I to ciepło trzeba gdzieś odprowadzić. Wyobraź sobie komputer lub nawet laptop szczelnie zabudowany. Odliczaj czas do przegrzania. Na szczęscie lodówka nie pracuje non-stop, ale i tak trzeba zachować to minimum "komfortu".

Napisano

Zamiast kratek możesz wyfrezować otwory w blendzie. 

Pod szafkami nie będzie cokołu? 

Jeżeli będzie, to przedłuż go pod lodówkę, w nim również wyfrezujesz otwory. Lodówkę postawisz wtedy wyżej na specjalnej podstawie. 

Napisano

Dziękuję za dotychczasowe komentarze. Dziś było spotkanie robocze na miejscu. Okazało sie , że nad lodówką po prawej stronie pod sufitem jest 1 kanał wentylacji grawitacyjnej, do drugiego kanału podłączony jest okap nad wyspą do którego przewody idą w suficie podwieszanym. Wymyślilismy, że plecy HDF  szafki górnej nad lodówką odsuniemy od ściany o kilka cm tak żeby ciepłe powietrze zza lodówki szło za szafką wprost do tego kanału, wentylacja lodówki będzie w ten sposób zapewniona.

Pytanie tylko czy w aneksie kuchennnym połączonym z salonem w mieszkaniu wielopokojowym wymagana jest wentylacja grawitacyjna jesli mamy indukcję ?

mechaniczna wentylacja jest jak pisalem podłączona do okapu nad wyspą ale czy oprócz tego jeszcze wymagamy grawitacyjną?

w takim przypadku w szafce nad lodówką zrobiłbym kratkę ? Cokół bedzie pod szafkami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...