Skocz do zawartości

mokre sciany sutereny


Recommended Posts

Napisano
witam serdecznie
proszę o fachową poradę. w istniejącym bud.(starym) adaptujemy pomieszczenia "głębokiej" sutereny (poz.podlogi jest około 180cm pon. poz. ter.) na pomieszczenie biurowe. Ściany są dość mokre, izolacja pozioma wykonana jeszcze za niemca. Developer obkopał bud. w celu położenia denażu i chce ocieplić ściany (min. naszej sutereny). Obawiam się że bez odpowiedniego osuszenia ścian bud. i po ich ocepleniu pojawi się grzyb w naszym pomieszczeniu. Chcemy wykonać ogrzewanie podłogowe i nie wiem czy przy mokrych scianach koszta ogrzewania nie beda zbyt duze.
Uprzejmie proszę o radę jak zgodnie z sztuką budowalną powinno się rozwiązać taki problem
z poszanowaniem
Krzysztof i Kasia
Napisano
Wilgoć w piwnicach i suterenach nie jest jednoznaczna z przenikaniem wody przez ściany.
Mury mogą być suche a wilgoć i tak będzie.Ja tak miałem w piwnicach.
Powodem może być zimno w tych pomieszczeniach.Po zamontowaniu grzejników wilgoć zniknęła.
Poza jedną piwnicą,gdzie grzejnika nie ma.Poradziłem sobie jednak inaczej.Spryskałem ściany preparatem grzybobójczym (coś z chloru-pryskałem na wdechu i chodu!) i wilgoć zniknęła,choć nadal jest tam taka sama temperatura.
Grzyby i pleśnie,podobnie jak sól,ściągają wilgoć z powietrza,która widoczna jest szczególnie w miejscach ich występowania.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
są różne sposoby osuszania ścian np. tzw. inwazyjne: iniekcja, termoiniekcja (550-650zł/m2powierzchni), iniekcja krystaliczna itp...;
www.abax.pl (materiały do osuszania) i osuszanie ścian
www.terbud.com.pl
www.aquapol.pl
Napisano
Cytat

Grzyby i pleśnie,podobnie jak sól,ściągają wilgoć z powietrza,która widoczna jest szczególnie w miejscach ich występowania.



Nie wiedziałem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

witam serdecznie
proszę o fachową poradę. w istniejącym bud.(starym) adaptujemy pomieszczenia "głębokiej" sutereny (poz.podlogi jest około 180cm pon. poz. ter.) na pomieszczenie biurowe. Ściany są dość mokre, izolacja pozioma wykonana jeszcze za niemca. Developer obkopał bud. w celu położenia denażu i chce ocieplić ściany (min. naszej sutereny). Obawiam się że bez odpowiedniego osuszenia ścian bud. i po ich ocepleniu pojawi się grzyb w naszym pomieszczeniu. Chcemy wykonać ogrzewanie podłogowe i nie wiem czy przy mokrych scianach koszta ogrzewania nie beda zbyt duze.
Uprzejmie proszę o radę jak zgodnie z sztuką budowalną powinno się rozwiązać taki problem
z poszanowaniem
Krzysztof i Kasia



To jest coś podobnego do tematu który ostatnio czytam. Nie pokój do mieszkania ale biuro. Poza tym sytuacja podobna. Okazuje się że prace zewnętrzne są możliwe tylko pewnie drogie. icon_sad.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...