Skocz do zawartości

Domek 35m2 na zgłoszenie czy trochę większy ?


andrzej39

Recommended Posts

Napisano

Mieszkania najtańsze 1 pokojowe są w cenie ok. 200.000 zł

Ponieważ mam działkę zastanawiam się na budową domu dla 1-2 osób.

 

1 pomysł był taki, że buduję 35m2 na zgłoszenie - myślę, że w stanie do zamieszkania wyrobiłbym się ok. 100,000 zł, to jest ok. 28m2  powierzchni użytkowej bez poddasza

 

Jednak zacząłem zastanawiać się czy nie lepiej zbudować większy domek już na pozwolenie na budowę, projekt ok. 43 m2, poddasze 35m2. Powierzchnia użytkowa 66m2. Rozłożyć to na kilka lat. Powoli bym wykańczał.

 

Czy może ktoś miał również taki dylemat ? Czy wydać na budynek 35m2 czy może rozłożyć to na lata wybudować większy w granicach 150-180 tysięcy, mając większy komfort mieszkania ?

Napisano (edytowany)

Na FB jestem członkiem grupy o domkach do 35m2. Niesamowite pomysły i kreatywność. Zajrzyj, polecam. 

W odpowiedzi na pytanie - to zależy od Twoich oczekiwań. Ilość osób, które ostatecznie dom zamieszkają(dzieci?) jest kwestią kluczową.

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak, też jestem członkiem tej grupy. Oglądam też Pana z youtuba domza25tysiecy. Domki 35m2 podobają mi się zamiast kawalerki w bloku, natomiast właśnie zastanawiam się nad metrażem, bo jest dużo kosztów stały niezależnie czy to domek 35 m2 czy 50 m2. Wydaję mi się że 100,000 wystarczy żeby postawić 35m2. Natomiast boję się, że jak zacznę budować 40-50 m2 z poddaszem to koszty mnie przerosną.

Napisano
Dnia 11.12.2020 o 17:53, andrzej39 napisał:

Tak, też jestem członkiem tej grupy. Oglądam też Pana z youtuba domza25tysiecy. Domki 35m2 podobają mi się zamiast kawalerki w bloku, natomiast właśnie zastanawiam się nad metrażem, bo jest dużo kosztów stały niezależnie czy to domek 35 m2 czy 50 m2.

 

 

Zbudowałabym raczej 50-metrowy :)

 

 

Dnia 11.12.2020 o 17:53, andrzej39 napisał:

 

 

Wydaję mi się że 100,000 wystarczy żeby postawić 35m2. Natomiast boję się, że jak zacznę budować 40-50 m2 z poddaszem to koszty mnie przerosną.

 

Pytań jest wiele.

  • W jakiej technologii chcesz budować dom?
  • Czy te 35-50 m2 to tylko parter, czy już z powierzchnią poddasza (mieszkalne?)
  • Masz jakiś projekt na uwadze?
  • Czy samodzielnie jesteś w stanie wykończyć domek?

Wszystko zależy od technologii, standardu wykończenia i ilości prac, które możesz wykonać sam.

 

Bardzo podobają mi się domy z kontenerów morskich i choć chłopaki z forum starali się wybić mi z głowy ten pomysł, oglądane w necie realizacje zachwycają ;) . To też niewielkie konstrukcje - jednak wymagają sporo zachodu ;)

Poopowiadaj trochę o szczegółach ... w ciemno ciężko doradzać :)

 

 

 

Napisano

Budowałbym murowany domek 35m2, raczej parter. Uważam że schody zajmują zbyt dużo miejsca a poza tym to ma być parterowy, ewentualnie antresola. Patrząc na domki na grupie na facebooku większość robi z poddaszem. Chciałem budować taki układ jak domza25tys z youtuba tylko parterowy.

 

Jednak ciągle zastanawiam się czy nie lepiej większy za 2-3 lata 50-60 cm z użytkowym poddaszem do wykończenia na kiedyś.

Napisano
1 godzinę temu, andrzej39 napisał:

 

Jednak ciągle zastanawiam się czy nie lepiej większy za 2-3 lata 50-60 cm z użytkowym poddaszem do wykończenia na kiedyś.

 

Tak właśnie. Tylko 50-60 m, a nie cm ;)

Większy zrób — malizny do 35m2 to jak kawalerka ;) . Kwestia tego, że jak Cię zacznie żona wkurzać, to nie masz nawet gdzie uciec ;):D

Poddasze do późniejszego wykończenia jak najbardziej ok :)

Nie bawiłabym się w 35m2 - wiem, że to wszystko świetnie wygląda na filmikach YT i fotkach (sama się zachwycam ;)  ), ale aby żyć w miarę wygodnie i nie obijać się o sprzęty i siebie nawzajem w dwójkę, to te 60m2 jest minimum. Obecnie mieszkam w mieszkaniu w blokach, metraż 55m2. Na dwie osoby i trzy futrzaki jak najbardziej ok :)

Jak dobrze zaizolujesz to maleństwo, to ogrzewanie prądem, tudzież gazem nie puści Cię z torbami :)

 

Napisano

Tylko te formalności trochę mnie zniechęcają. Z drugiej strony nie wiem  jakbym chciał wybudować 35m2 czy podłączą prąd do budynku gospodarczego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...