Skocz do zawartości

Wentylacja wc w ścianie


czem1

Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie forumowiczów :) Mam problem z wentylacją w toalecie. Jest ona wyprowadzona przez ścianę na zewnątrz (nie ma możliwości górą przez dach). W tej chwili mam po prostu zainstalowaną kratkę z dwóch stron i jak się możecie domyślać to po prostu nie działa. Przy kąpieli praktycznie nie ma możliwości wyprowadzenia wilgoci na zewnątrz. Chciałem zainstalować instalację mechaniczną (wiatraczek) w momencie zapalania oświetlenia plus izolowaną rurę z kolanem 90 st. na zewnątrz zakończoną grzybkiem. Pytanie jak długa ma być ta rura i czy będzie to działało ? W załączniku podaje rysunek jak to mniej więcej wygląda aktualnie i jak chciałem to zrobić. 
Nie powiem, że nie ma za bardzo budżetu na coś drogiego, czy zamiast izolowanego ocynku można użyć izolowanej spirali aluminiowej ? 
Z góry wielkie dzięki za pomoc :) 

128545123_676209289927398_8820066406051079044_n.jpg

Napisano

Jeśli dasz wentylator, to ra rura nie musi być długa...

Ale musisz liczyć się z faktem, że, mimo ocieplenia tej rury, skraplać się będzie w niej  para wodna i wracać przez otwór z wentylatorem (chociaż będzie on pracował) do łazienki. Również na tym grzybku zbierać się będą skropliny i będą spływały po rurze i ścianie... Trzeba na wyjściu ze ściany na zewnątrz budynku pomyśleć o trójniku, "łapaczu kropli" i odprowadzeniu wody na ziemię...

Napisano

Rozumiem, że chodzi po prostu o coś takiego jak w załączniku ?? Jak dam trójnik oraz 0,5 metra rury będzie ok ?? 

128566068_438391603991975_3833165591243246251_n.jpg

Napisano

I można również pomyśleć o klapie zwrotnej, która nie pozwoli na wdmuchiwanie zimnego powietrza z zewnątrz. Musisz obliczyć kubaturę pomieszczeni (mnożysz 3 wymiary w metrach) i wtedy pomyśl, że taki wentylator musi wymienić całość powietrza kilka razy w ciągu godziny. W łazienkach to jest 4-8 x na godzinę. Dodatkowo pomyśl o wentylatorze kanałowym z timerem i higrostatem. Zapalasz światło, wentylator się uruchamia, potem jeszcze przez jakiś czas pracuje. Jeśli ma higrostat to przy dużej wilgotności sam się włączy i usunie nadmiar wilgotnego powietrza.

 

Napisano (edytowany)
6 godzin temu, czem1 napisał:

Nie powiem, że nie ma za bardzo budżetu na coś drogiego

Może coś takiego albo w tym rodzaju:

 

https://www.allewenta.pl/index.php?route=product/product&product_id=3119&ads=google&gclid=EAIaIQobChMIlvaOnICt7QIV1IXVCh0tAAXFEAQYAiABEgLxYPD_BwE

 

Rekuperator wewnątrzścienny z odzyskiem ciepła 60m³/h

RekuperatorHRU-WALL.jpg

 

wpisz w google: "wentylacja mech nawiew wywiew z odzyskiem ciepła" - to wyjdzie więcej :)

 

...ale poszukaj opinii - bo nie próbowałem tego u siebie - choć się teraz zastanawiam, czy gdzieś by nie przypasował....

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Jedno pytanie; w tym pomieszczeniu jest tylko toaleta - czyli WC i umywalka - czy jest łazienka - czyli wanna albo brodzik, plus umywalka, pralka?

Jest wielka różnica w ilości pary wodnej, jaka powstaje w wyniku używania tych pomieszczeń... Chyba, że zaznaczona na Twoim rysunku toaleta - to de facto jest w pełni wyposażona łazienka...

 

 

5 godzin temu, czem1 napisał:

coś takiego jak w załączniku ?

 

Mniej więcej tak. Z tym, że trzeba wykonać jakieś odprowadzenie skroplonej wody, jeśli mamy do czynienia z ŁAZIENKĄ!

Pomyśl również o tym, co proponuje w poście #4 Redaktor-profesjonalista - to zwiększy komfort użytkowania pomieszczenia!

 

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Musisz obliczyć kubaturę pomieszczeni (mnożysz 3 wymiary w metrach)

Łazienka ma 12 m3 więc nie jest jakaś duża. 

 

16 minut temu, podczytywacz napisał:

edno pytanie; w tym pomieszczeniu jest tylko toaleta - czyli WC i umywalka - czy jest łazienka

Źle się wyraziłem   na początku. To jest łazienka - wc + umywalka + prysznic + pralka. Korzystają z tego dwie osoby. Odprowadzenie skroplonej wody chcę zrobić na dole trójnika. Są takie końcówki z rurką. 

Napisano

ok!

 

Taki mały offtop:

23 minuty temu, czem1 napisał:

Korzystają z tego dwie osoby.

Chyba nie zawsze naraz... chociaż jak brodzik jest odpowiednio duży - to sama przyjemność :icon_eek:

 

 

25 minut temu, czem1 napisał:

Są takie końcówki z rurką. 

Mam nadzieję, że jest to takie miejsce, że nikomu na głowę nie będzie kapało :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Ja: Data publikacji 2015 r i wszystko w temacie
    • W tej konkretnej sytuacji nie zachodzi taka sytuacja żeby profile musiały się stykać z instalacją grzewczą.  Napiszcie jeszcze że na rurki które będą przechodzić przez płytę GK trzeba założyć elastyczne kołnierze kompensacyjne bo rozsadzi gips.      To chyba oczywiste i zostało wkalkulowane w całą operację.
    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...