Skocz do zawartości

Łazienka i kuchnia - remont


Recommended Posts

Napisano

Cześć, obecnie przymierzam się do dość sporego remontu i chciałem zapytać się o radę:

Mam dom jednorodzinny, który składa się z parteru (który kiedyś był w większości magazynem), a następnie było dobudowane piętro jako pomieszczenia mieszkalne. Z tego powodu mam do dyspozycji tylko jeden pion, i niestety będę musiał raczej zrobić łazienkę obok kuchni.

Pomieszczenie koło pionu ma około 290 x 440cm, zamierzam zbudować ściankę działową (jest już na projekcie) żeby zmieścić tam i łazienkę i kuchnię.


Czy odległość sedesu od pionu może wynosić 3m? (zachowany spadek 2-3cm na metr)

Czy wejście do tej toalety może znajdować się w kuchni tak jak na rysunku? (w innym wypadku musiałbym robić drzwi w ścianie nośnej)

Czy potrzeba jakąś dodatkową wentylację w tej toalecie jeżeli nie ma w niej okna?

Czy widzicie jakieś inne problemy które mogą się pojawić?


Wielkie dzięki za pomoc - dodam że nie znam się na przepisach budowlanych i projektowaniu pomieszczeń, pewnie czeka mnie rozmowa z architektem ale wolałbym już się czegoś dowiedzieć.


Mój aktualny projekt w załączniku
 

  1. Zmywarka
  2. Kuchenka
  3. Zlewozmywak
  4. Sedes
  5. Pralka
  6. Umywalka
  7. Wanna


Czerwone kółko w prawym górnym rogu to pion kanalizacyjny.
Niebieski obszar to skos (wyżej są schody) który ma przy ścianie 150cm a potem idzie do góry.

Okno w kuchni naprzeciwko drzwi do toalety.
Wysokość pomieszczenia 250cm.

pomieszczenie.png

Napisano

Na parterze, ten prostokąt to drzwi a właściwie otwór drzwiowy.

 

 

Ściany dawnego magazynu są z cegły (pełnej) a te dobudowane są chyba z jakiś bloczków, budowane 20 lat temu.

Dokładniej był kiedyś magazyn, potem dobudowano część na prawo oraz piętro nad całością. Ta dawna część magazynowa została połączona (dorobione przejście) z jednym z dobudowanych pomieszczeń, właśnie tam mam dostęp do tego pionu.
 

Dołączam obrazek na którym widać więcej

 

Czerwone - ściany dawnego magazynu

Niebieskie - dobudowana część mieszkalna

Pomarańczowe kółka - piony

 

Dodam że na prawo od planowanej kuchni i łazienki jest takie pomieszczenie pod balkonem.

 

projekt.png

Napisano

To będzie fajne mieszkanie!!!

 

Zdecydowanie korzystniej będzie - pomimo większej ilości roboty - zrobić wejście do łazienki z salonu, a nie z kuchni... Kuchnia będzie lepsza do zagospodarowania, będzie lepszy dostęp do łazienki i ewentualni goście nie będą musieli wchodzić tam przez kuchnię...

 

Przed przebijaniem się przez ścianę nośną koniecznie musisz zrobić nadproże z dwóch ceowników albo dwuteowników! Koledzy z forumtu podpowiedzą o szczegółach...

 

Co do sedesu - ta odległość od pionu nie jest porażające i nie powinna dostarczyć problemów... Poza tym istnieją sedesy z pompami/rozdrabniaczami, które właściwie pozwalają na instalowanie sedesów w dość dużych odległościach

 

Napisano
8 minut temu, podczytywacz napisał:

To będzie fajne mieszkanie!!!

 

Zdecydowanie korzystniej będzie - pomimo większej ilości roboty - zrobić wejście do łazienki z salonu, a nie z kuchni... Kuchnia będzie lepsza do zagospodarowania, będzie lepszy dostęp do łazienki i ewentualni goście nie będą musieli wchodzić tam przez kuchnię...

 

Przed przebijaniem się przez ścianę nośną koniecznie musisz zrobić nadproże z dwóch ceowników albo dwuteowników! Koledzy z forumtu podpowiedzą o szczegółach...

 

Co do sedesu - ta odległość od pionu nie jest porażające i nie powinna dostarczyć problemów... Poza tym istnieją sedesy z pompami/rozdrabniaczami, które właściwie pozwalają na instalowanie sedesów w dość dużych odległościach

 

Faktycznie to by było lepsze, odrzuciłem domyślnie tą opcję bo myślałem że z przebiciem tej ściany będzie zbyt dużo roboty.. 

 

Muszę przemyśleć jak wtedy bym mógł rozmieścić wannę i sedes żeby te odległości nie były zbyt duże..

 

Przy okazji, czy rura kanalizacyjna od tego sedesu musi iść prosto do pionu czy mogę zrobić 90* gdybym dał go na prostopadłej ścianie?

Napisano

Taki kąt 90 stopni należałoby zrobić z dwóch kolan po 45 stopni, żeby "goowna" łatwiej wyrabiały się na zakręcie...

 

Ale sedes pozostawiłbym na zaplanowanym miejscu, wannę dał w pozycji 5 i 6 - pod skosem częściowo, pralkę na 7, a umywalkę przed sedesem, tam, gdzie zaplanowałeś drzwi...

Napisano

Pralka, umywalka, wanna się zmieści? Wentylacja w łazience musi być, wentylacja w kuchni musi być. Nie wiadomo czy wentylacja w łazience nie zakłóci wentylacji w kuchni i odwrotnie. Np. przy włączonym wyciągu/okapie lub przy włączonym wentylatorze w łazience - o ile będzie wentylator.

Wejście z kuchni do łazienki - cóż - ciekawe i niespotykane rozwiązanie. Jest to wyzwanie godne uwagi.

Oby tylko zapachy nie mieszały się w pomieszczeniach.

Napisano (edytowany)

Na szczęście zmieści się, mam tam 290x167cm

 

Aktualnie rozważam coś takiego jak na rysunku

 

Pomarańczowe to wentylacja (poprowadzona przy suficie poziomo, nie mam tam komina)

Zielone to kanalizacja i instalacja wodna

 

W łazience wentylator mechaniczny, w kuchni okap

przylacza.png

 

Edit. 

Sedes na prawej ścianie, tak aby nie było zakrętu, na rysunku może być mylące

Edytowano przez qentinios (zobacz historię edycji)
Napisano

Pamiętaj o tym, że sam okap nie załatwi wentylacji w kuchni, bo przez to, że ma na drodze filtry, to odprowadza opary TYLKO WTEDY, GDY PRACUJE WENTYLATOR!

Wobec tego musisz mieć dodatkowe wyjście zużytego powietrza...

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Pamiętaj o tym, że sam okap nie załatwi wentylacji w kuchni, bo przez to, że ma na drodze filtry, to odprowadza opary TYLKO WTEDY, GDY PRACUJE WENTYLATOR!

Wobec tego musisz mieć dodatkowe wyjście zużytego powietrza...

Co to znaczy? Jakiś dodatkowy wentylator na ścianie zewnętrznej? Nie wystarczy okno? :D

Edytowano przez qentinios (zobacz historię edycji)
Napisano

Przez okno, przez nawietrzniki ma wchodzić świeże powietrze, a jak będziesz robił"komin" dla wyprowadzenia rury z okapu, musisz zmieścić i niewielką kratkę, może z żaluzyjką, na bezpośrednią wymianę powietrza...

Niekoniecznie musi to być wentylator...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...