Skocz do zawartości

brama skrzydłowa jak zrobić ??


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, szykuję się do ogrodzenia działki na razie na kilka lat dopóki nie postawię domu, dlatego chcę ogrodzić siatką a bramę wjazdową chcę samemu pospawać. Chcę zrobić bramę na ok. 6m szerokości i 1,5m wysokości. Zrobię dwa skrzydła 3mX1,5m. Znalazłem profil zamknięty 27mmX40mmx3mm (chyba taki wystarczy ??), jako słupki użyję rur okrągłych o średnicy zewn. 108mm (grubość ścianki ok.4mm), bo chyba o średnicy 90mm to trochę za mało jak na taką rozpiętość. Tylko nie wiem za bardzo jak pospawać poprzeczki w skrzydle, czy (wg linka poniżej) zrobić tak jak narysowałem z lewej strony czy lepiej jak z prawej strony. Dolną część chcę wypełnić jakąś blachą a górną drutem śr. 6-8mm. Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę i zmienie całe ogrodzenie. Na razie estetyka jest mniej ważna. Może ktoś ma jakieś sugestie, nie chcę zbyt zmniejszać szerokości ponieważ droga nie jest zbyt szeroka a nie chcę aby auta ciężarowe miały kłopoty ze wjazdem na moją działkę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61b44d93eb53732c.html

piotr Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nikt nie miał doświadczeń z takimi bramami, albo może ktoś widział u kogoś bramę o takiej rozpiętości??



Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif



ale to z lewej też może być dobrym rozwiązaniem, widywałem czasami takie bramy bez jakich kolwiek porzeczek ?? Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat i chciałem aby jakoś miała wygląd, bo też pewnie od razu po wprowadzeniu się do domku nie będzie kasy na nowe ogrodzenie i bramę. Przeliczyłem że na pręty 8-6mm wydam około 70zł, więc to nie jest kosmiczna cena, profile na bramę ~290zł, na słupki 108mm ~290zł, arkusz blachy to ~100zł, więc koszt takiej bramy nie jest wielki (około 1000PLN). Więc chciałbym zastosować wersję z lewej, ładniej wygląda, tylko czy utrzyma sztywność na szerokości 3m i wysokości 1,5 ???? Ewentualnie może zastosować do tej wersji takie krótkie poprzeczki w narożnikach przy słupku lub tylko chociaż w górnym narożniku ???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3047142bb0e670e0.html


piotr
Napisano
witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.
Napisano
Cytat

witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.



tak sobie rozważam, czy może lepiej zrobić bramę na 5m szerokości, to chyba wystarczy aby z drogi mógł wjechać jakiś ciężarowy samochód dostawczy z materiałem, droga ma około 9m szerokości więc pole skrętu jest wtedy chyba wystarczające aby zmieścić się w bramie 5 metrowej. A czy ten profil zamknięty (30x40x3) i słupki o średnicy 90mm wystarczą na taką bramę ??? Wydaje mi się że profil jest ok, ale czy słupki nie dać większych o średnicy 110mm ????
Napisano
Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę ;... Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat


Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.
Napisano
Cytat

[i]

Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.



po pierwsze nie mam umowy na czas nieokreslony, czyli nasza zdolność kredytowa jest mała z jednej pensji, jak pani na wyliczyłą kredyt chyba 250tys zł na 30 lat w PLN to oddałbym chyba z tego co pamiętam 150tyś dodatkowo !!!!!! Mam mieszkanie więc nie śpieszy mi się aż tak bardzo, jestem jeszcze młody więc mam czas, będę chciał budować etapami, w jednym roku fundament a później reszta. Sam sobie będę murował więc sporo mogę zaoszczędzić. dlatego wolę budować się 7 lat i wtedy i tak więcej zaoszczędzę niż na kredycie.
Napisano
Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.
Napisano
Cytat

Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.



Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr
Napisano
Cytat

Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr


To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.
Napisano
Cytat

To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.




nie miałem na myśli że będę budował po pracy, gdy będę robił np. fundamenty czy też mury cz też dach to przeciez mam urlop. Dlatego tez chcę zrobić to na 2 lub 3 etapy aby mi urlopu wystarczyło, poza tym co roku drugie tyle mam nadgodzin w firmie które muszę odebrać bo płacić za nie niechcą, więc mogę mieć nawet do 35-40 dni urlopu rocznie. Nie wiem ile teraz dokładnie biorą murarze za robotę ale ja kiedyś ze 3 lata temu brałem za postawienie domu w stanie surowym 20-30 tyś zł, a teraz pewnie jest dwa razy tyle. Po prostu co roku planuję cos robić , jak nie mury to instalacje elektryczne, co, wodne, to znowu za rok tynkowanie itd aż zakończę całoś aby móc się wprowadzić.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

czesc PIOTR-KACZOR czy zrobiłes juz ta brame wjazdowa. ja tez na dniach chce takową zrobic. moja ma 4m długosci . icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif



niestety nie zrobiłem, moja sytuacja z działką się skąplikowała, dokupuje ziemie za sobą i dzielę to później na dwie inne działki, tak więc na razie nic nie robię w tej sprawie, po drugie to przemyślałem sobie i stwiedziłem że całość grodzę siatką a brame robię już na gotowo taka jak ma być na stałe.

piotr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...