Skocz do zawartości

Taras dylatacje i przenoszenie obciążeń na warstwy tarasu


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry panie Robercie ,

zwracam sie do pana z pytaniem natury technicznej dotyczącej warst tarasu .

Posiadam taras nad garażem 40 m2 , jako ze poprzedni właściciel przy budowie tego tarasu popełnił masę błędów jak np żadnej dylatacji taras oczywiście cieknący do remontu. Skułem taras do płyty

konstrukcyjnej ,paroizolacja ,  wykonałem warstwę spadkową ze styrobetonu ze spadkiem 2% , wykonałem dylatację obwodową i kilka poprzecznych , w miejscach gdzie przed remontem taras sam sobie zrobił dylatacje , itd . Moje pytanie dotyczy warstwy dociskowej , generalnie wiem ze odpowiada ona za ochronę wczesniejszych warstw i jest podkładem przenoszącym obciążenia i wykonuje się ją z jastrychu ...

czy mogę wykonac taras bez tego jastrychu ?

np: na zdylatowaną warstwę spadkową ze styrobetonu , zatopić siatkę w elastycznej zaprawie klejącej i na to osadzić systemowe okapniki a wszystko zalać bezszwową membraną poliuretanową Hyperdesmo , nawierzchnię chcę zrobić z deski tarasowej  na legarach

czy jest konieczna warstwa dociskowa w tym układzie ? ewentualnie co innego mogę zastosowac zamiast jastrychu i innych betonów ?

20200826_160133.jpg

20200826_160148.jpg

20200904_103954.jpg

20200904_104007.jpg

20200904_104016.jpg

20200904_104029.jpg

20200904_104035.jpg

20200904_105648.jpg

20200904_105658.jpg

20200904_105713.jpg

20200904_144029.jpg

20200905_181329.jpg

20200905_181349.jpg

20200905_181359.jpg

Napisano

Dzień dobry,

 

w przypadku systemu z membran poliuretanowych np. weber.dry balkon, wymagane jest, aby podłoże miało co najmniej 1,5 MPa wytrzymałości na odrywanie w teście pull-off.

Więcej o systemie żywic poliuretanowych można się dowiedzieć ze stron:

Jako warstwę dociskową polecamy jastrych weber.floor RAPID.

 

Zachęcamy do kontaktu. :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...