Skocz do zawartości

Wyłaz na stryszek garażu


Recommended Posts

Napisano

Właśnie szaluje strop garażu nad którym będzie stryszek i zastanawiam się gdzie umieścić schody rozkładane, wyłaz żeby było to wygodne bo majster oświecił mnie że tu na różowo jest nieco mało miejsca, a jak przesuniemy w prawo to znowu będę wchodził na ścianę i tak na dobrą sprawę nie ma zbyt wygodnego miejsca na taki wyłaz. Po środku garażu z kolei będą przeszkadzać stojące samochody. Linia dachu jak widać na żółto, z przodu koperta z tyłu ściana szczytowa więc z tyłu wyłaz ma najwięcej miejsca nad głową. Na czerwono belka, na zielono zagęszczenia prętów.

 

9949eb8dfcca8e68gen.jpg

 

 

a39d4b39af2bef54gen.jpg

 

 

Napisano

Kuźwa... aż zęby bolą... a cóż to za tfórca opisywał ten projekt :wallbash::zalamka: - GARARZ sobie wymyślił...

Jak projekt jest taki, jak gramatyka tego wykształconego architekta/projektanta, to nie wprowadzaj się do tego budynku :zalamka:

 

A co do schodów/drabiny - daj przy czerwonej belce - jak na rysunku... krótszy samochód postawisz pod włazem, albo ciut wyjedziesz, jak będziesz miał potrzebę wejścia na stryszek.

 

obraz.png.ebe339c2cbc719c217530399db9a98dd.png

Napisano

A czy uważacie ze te zagęszczenie na zielono jest w dobrym miejscu? Strop ma wymiary 600x 600cm licząc do czerwonej belki. Za belką 320x100. Może lepiej było by zrobić zagęszczenia po srodku między oknami? Nie chce dodawać kolejnej belki, strop ma mieć grubość 18 cm  

Napisano

rozpiętość 6m przy grubości 18 cm to żadna rewela, jakieś specjalne zagęszczenie i to w jakimś miejscu? dziwne

a co do otworu to skoro wielkogabarytowe to porządny otwór w miejscu gdzie u góry jest najwięcej miejsca w "kłębie", z pewnością odsunięty od ścian, jeżeli te gabaryty będą miały szczególnie jeden wymiar odbiegający od pozostałych;

chyba, że te gabaryty to teściowa i będziesz ganiał z nią na około, inaczej często po takie rzeczy się raczej nie sięga i lepiej odstawić samochód niż gimnastykować się z towarem aby go wrzucić na górę, a potem zdjąć

Napisano

Może - według projektanta - to zagęszczenie zbrojenia miałoby "trzymać" ściany w pobliżu szerokiego otworu  bramy garażowej, ale przecież będzie - chyba - odpowiednio zazbrojony wieniec/belka nad bramą...

3 godziny temu, dedert napisał:

jakieś wielkogabarytowe przedmioty

??? typu waliza, kufer, szafka??? będą tam niekorzystne warunki - wilgotność, temperatury...

Napisano (edytowany)

Standardowy wmiar włazu to 80x120, są tez 100x220. Tylko przy takim otworze powinny być zagęszczenia wyciętych prętów, z jednej strony jest belka więc nie potrzeba zagęszczenia ale z drugiej chyba by się przydało. Tylko że majstry pospieszyli się i ukręcili już kratownice. Czy jest sensowne robić zagęszczenia na rozdzielczych? Czyli dołożyć pręty w kierunku jak idą główne ale na rozdzielczych?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry :)

Otwór w stropie pod schody strychowe nie musi być bardzo duży. Istnieje możliwość wyboru różnych rozmiarów schodów strychowych. Rozmiar handlowy schodów oznacza rozmiar otworu, który należy wykonać w stropie; na przykład w przypadku schodów LML Lux 86 x 130, wymiary otworu w stropie to właśnie 86 cm x 130 cm. Wymiary samej skrzynki schodów są troszkę mniejsze (luz montażowy).

Przy doborze schodów strychowych należy zwrócić uwagę na wysokość pomieszczenia od podłogi do sufitu. Najczęściej obsługiwane wysokości to 280 - 305 cm, ale można też znaleźć modele do wysokości np. 250 cm, lub nawet ponad 360 cm. Inne istotne parametry to izolacyjność cieplna, czy też ognioodporność. Oferta FAKRO dotycząca schodów strychowych jest szeroka.

 

Wyłazy dachowe natomiast dzielimy na okna wyłazowe (tzw. wyłazy "ciepłe") przeznaczone do pomieszczeń ogrzewanych oraz wyłazy dachowe (tzw. wyłazy "zimne") - tańsze rozwiązania rekomendowane do pomieszczeń nieogrzewanych.

 

Link do wyłazów podany jest powyżej więc dodam tylko link do schodów strychowych:
https://www.fakro.pl/att/LOCAL/prof/architect/FAKRO_-Przewodnik_architekta_schody.pdf

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...