Skocz do zawartości

Wyłaz na stryszek garażu


Recommended Posts

Napisano

Właśnie szaluje strop garażu nad którym będzie stryszek i zastanawiam się gdzie umieścić schody rozkładane, wyłaz żeby było to wygodne bo majster oświecił mnie że tu na różowo jest nieco mało miejsca, a jak przesuniemy w prawo to znowu będę wchodził na ścianę i tak na dobrą sprawę nie ma zbyt wygodnego miejsca na taki wyłaz. Po środku garażu z kolei będą przeszkadzać stojące samochody. Linia dachu jak widać na żółto, z przodu koperta z tyłu ściana szczytowa więc z tyłu wyłaz ma najwięcej miejsca nad głową. Na czerwono belka, na zielono zagęszczenia prętów.

 

9949eb8dfcca8e68gen.jpg

 

 

a39d4b39af2bef54gen.jpg

 

 

Napisano

Kuźwa... aż zęby bolą... a cóż to za tfórca opisywał ten projekt :wallbash::zalamka: - GARARZ sobie wymyślił...

Jak projekt jest taki, jak gramatyka tego wykształconego architekta/projektanta, to nie wprowadzaj się do tego budynku :zalamka:

 

A co do schodów/drabiny - daj przy czerwonej belce - jak na rysunku... krótszy samochód postawisz pod włazem, albo ciut wyjedziesz, jak będziesz miał potrzebę wejścia na stryszek.

 

obraz.png.ebe339c2cbc719c217530399db9a98dd.png

Napisano

A czy uważacie ze te zagęszczenie na zielono jest w dobrym miejscu? Strop ma wymiary 600x 600cm licząc do czerwonej belki. Za belką 320x100. Może lepiej było by zrobić zagęszczenia po srodku między oknami? Nie chce dodawać kolejnej belki, strop ma mieć grubość 18 cm  

Napisano

rozpiętość 6m przy grubości 18 cm to żadna rewela, jakieś specjalne zagęszczenie i to w jakimś miejscu? dziwne

a co do otworu to skoro wielkogabarytowe to porządny otwór w miejscu gdzie u góry jest najwięcej miejsca w "kłębie", z pewnością odsunięty od ścian, jeżeli te gabaryty będą miały szczególnie jeden wymiar odbiegający od pozostałych;

chyba, że te gabaryty to teściowa i będziesz ganiał z nią na około, inaczej często po takie rzeczy się raczej nie sięga i lepiej odstawić samochód niż gimnastykować się z towarem aby go wrzucić na górę, a potem zdjąć

Napisano

Może - według projektanta - to zagęszczenie zbrojenia miałoby "trzymać" ściany w pobliżu szerokiego otworu  bramy garażowej, ale przecież będzie - chyba - odpowiednio zazbrojony wieniec/belka nad bramą...

3 godziny temu, dedert napisał:

jakieś wielkogabarytowe przedmioty

??? typu waliza, kufer, szafka??? będą tam niekorzystne warunki - wilgotność, temperatury...

Napisano (edytowany)

Standardowy wmiar włazu to 80x120, są tez 100x220. Tylko przy takim otworze powinny być zagęszczenia wyciętych prętów, z jednej strony jest belka więc nie potrzeba zagęszczenia ale z drugiej chyba by się przydało. Tylko że majstry pospieszyli się i ukręcili już kratownice. Czy jest sensowne robić zagęszczenia na rozdzielczych? Czyli dołożyć pręty w kierunku jak idą główne ale na rozdzielczych?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry :)

Otwór w stropie pod schody strychowe nie musi być bardzo duży. Istnieje możliwość wyboru różnych rozmiarów schodów strychowych. Rozmiar handlowy schodów oznacza rozmiar otworu, który należy wykonać w stropie; na przykład w przypadku schodów LML Lux 86 x 130, wymiary otworu w stropie to właśnie 86 cm x 130 cm. Wymiary samej skrzynki schodów są troszkę mniejsze (luz montażowy).

Przy doborze schodów strychowych należy zwrócić uwagę na wysokość pomieszczenia od podłogi do sufitu. Najczęściej obsługiwane wysokości to 280 - 305 cm, ale można też znaleźć modele do wysokości np. 250 cm, lub nawet ponad 360 cm. Inne istotne parametry to izolacyjność cieplna, czy też ognioodporność. Oferta FAKRO dotycząca schodów strychowych jest szeroka.

 

Wyłazy dachowe natomiast dzielimy na okna wyłazowe (tzw. wyłazy "ciepłe") przeznaczone do pomieszczeń ogrzewanych oraz wyłazy dachowe (tzw. wyłazy "zimne") - tańsze rozwiązania rekomendowane do pomieszczeń nieogrzewanych.

 

Link do wyłazów podany jest powyżej więc dodam tylko link do schodów strychowych:
https://www.fakro.pl/att/LOCAL/prof/architect/FAKRO_-Przewodnik_architekta_schody.pdf

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...