Skocz do zawartości

Masa KMB się odparza po roku


dedert

Recommended Posts

Napisano

Witam. W ubiegłym roku rozpocząłem budowę domu podpiwniczonego. Na ławy dałem papę (czego teraz żałuję), miejsca styku ścian i ławy fasetka z masy cementowej z dodatkiem włókien. Ściany zagruntowane Botament  Be 901 rozcieńczonym tak że mury przebijały. Na to warstwa Botament BM92 ok 3 mm nakładana grzebieniem a na następny dzień wypełnianie przestrzeni drugiej warstwy. Masą najechałem na fasetkę i trochę poza nią na papę, ale całej papy nie przykrywałem. Później smarowałem pionowe ściany ławy żelbetonowej i tu żałuję że nie zrobiłem od razy całość przykrywając papą z siatką. Na to styropian XPS przyklejany na Tytan Eos, dolne warstwy pionowymi pasami a górne zamknięty obwód i M w środku. Było tego dwie warstwy a każdą warstwę XPSa piankowałem od góry żeby woda po deszczu się nie dostawała. To samo dół, szpary zapiankowane. I pewnie to był błąd bo odciąłem wentylację. Stropu w zeszłym roku nie zrobiono, więc cała woda zebrana na parterze wylatywała oknami tarasowymi na styropian. Stwierdziłem że osłonię ściany folią budowlaną ale to nic nie dało bo woda przedostawała się spod bloczków parteru pod/nad papą i dostawała za folię budowlaną. I pewnie kolejny błąd bo nie odparowywała zza XPSa. Przygotowując się do drenażu chciałem sprawdzić miejsca gdzie pod papą miałem wycieki (a były to głównie miejsca łączenia papy) i okazało sie że papa odrywała się, ręką mogłem zedrzeć spore kawałki a pod papą mokro.

8dbb80a73d42d4d5gen.jpg

 

Jest to papa SBS  chyba Technonicol, z posypką. Wyciąłem więc kawałek papy i myślę czym to zasmarować. Myśle czy może na beton ławy dać cienko szlamu i dopiero na to KMB z siatką przykrywajac fasetkę górną i dół ławy?

 

3ad1aebf0f246797gen.jpg

 

 

Kolejna rzecz, jakoś niedawno zobaczyłem po deszczu mokre punktu ścian wewnątrz piwnicy co mnie zdziwiło bo przecież była tam masa KMB. Więc zdjąłem całą płytę XPSa z tego miejsca, która de facto była luźna już i zobaczyłem przerażający dla mnie widok (zdjęcia jutro bo telefon mi padł). Mokra ściana na masie KMB, odparzone bąble oraz wiszące płaty masy KMB, które można było zdjąć ręką. Jak to możliwe skoro przy 3mm masa ta jest w pełni wodoszczelna? Z dwojga złego dobrze że to stało się teraz zanim zacząłem robić drenaż ale nie spodziewałem się że pomimo tylu zabezpieczeń (pianowanie szpar XPSa i folia budowlana od góry) dojdzie do czegoś takiego. Wychodzi na to że styrooian powinien być raczej w całości klejony pionowymi pasami bez obwódek oraz szczeliny również niepotrzebnie pianowane bo nie było wentylacji? I to po roku czasu. Czy na prawdę lepiej było wpuścić całkowicie wodę do środka i pozowlić jej wyjść dołem? Ale czemu 3mm nie stworzyły wodoszczelnej warstwy?

 

 

 

 

Napisano

Oto zdjęcia po zdjęciu styro. Coś dziwnego zadziało się pod pianka Tytan Eos. Albo skumulowała wilgoć i spowodowała odparzenie, albo była na tyle mocna że zerwała masę butumiczna. Pytanie tylko czemu akurat przy oknie tarasowy skąd mogła napływać woda? 

Te wszystkie odparzenia to były tan gdzie był klej nałożony. Wydaje mi się że płyta może nie miała na dole wystarczającego oparcia i się opuściła, ale przecież dolną szoare piankowalem więc powinna oprzeć się na piance. 

 

 

20200822_092751.jpg

20200822_092743.jpg

20200822_092755.jpg

20200822_092758.jpg

20200822_092913.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoćRealizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...