Skocz do zawartości

Masa KMB się odparza po roku


dedert

Recommended Posts

Witam. W ubiegłym roku rozpocząłem budowę domu podpiwniczonego. Na ławy dałem papę (czego teraz żałuję), miejsca styku ścian i ławy fasetka z masy cementowej z dodatkiem włókien. Ściany zagruntowane Botament  Be 901 rozcieńczonym tak że mury przebijały. Na to warstwa Botament BM92 ok 3 mm nakładana grzebieniem a na następny dzień wypełnianie przestrzeni drugiej warstwy. Masą najechałem na fasetkę i trochę poza nią na papę, ale całej papy nie przykrywałem. Później smarowałem pionowe ściany ławy żelbetonowej i tu żałuję że nie zrobiłem od razy całość przykrywając papą z siatką. Na to styropian XPS przyklejany na Tytan Eos, dolne warstwy pionowymi pasami a górne zamknięty obwód i M w środku. Było tego dwie warstwy a każdą warstwę XPSa piankowałem od góry żeby woda po deszczu się nie dostawała. To samo dół, szpary zapiankowane. I pewnie to był błąd bo odciąłem wentylację. Stropu w zeszłym roku nie zrobiono, więc cała woda zebrana na parterze wylatywała oknami tarasowymi na styropian. Stwierdziłem że osłonię ściany folią budowlaną ale to nic nie dało bo woda przedostawała się spod bloczków parteru pod/nad papą i dostawała za folię budowlaną. I pewnie kolejny błąd bo nie odparowywała zza XPSa. Przygotowując się do drenażu chciałem sprawdzić miejsca gdzie pod papą miałem wycieki (a były to głównie miejsca łączenia papy) i okazało sie że papa odrywała się, ręką mogłem zedrzeć spore kawałki a pod papą mokro.

8dbb80a73d42d4d5gen.jpg

 

Jest to papa SBS  chyba Technonicol, z posypką. Wyciąłem więc kawałek papy i myślę czym to zasmarować. Myśle czy może na beton ławy dać cienko szlamu i dopiero na to KMB z siatką przykrywajac fasetkę górną i dół ławy?

 

3ad1aebf0f246797gen.jpg

 

 

Kolejna rzecz, jakoś niedawno zobaczyłem po deszczu mokre punktu ścian wewnątrz piwnicy co mnie zdziwiło bo przecież była tam masa KMB. Więc zdjąłem całą płytę XPSa z tego miejsca, która de facto była luźna już i zobaczyłem przerażający dla mnie widok (zdjęcia jutro bo telefon mi padł). Mokra ściana na masie KMB, odparzone bąble oraz wiszące płaty masy KMB, które można było zdjąć ręką. Jak to możliwe skoro przy 3mm masa ta jest w pełni wodoszczelna? Z dwojga złego dobrze że to stało się teraz zanim zacząłem robić drenaż ale nie spodziewałem się że pomimo tylu zabezpieczeń (pianowanie szpar XPSa i folia budowlana od góry) dojdzie do czegoś takiego. Wychodzi na to że styrooian powinien być raczej w całości klejony pionowymi pasami bez obwódek oraz szczeliny również niepotrzebnie pianowane bo nie było wentylacji? I to po roku czasu. Czy na prawdę lepiej było wpuścić całkowicie wodę do środka i pozowlić jej wyjść dołem? Ale czemu 3mm nie stworzyły wodoszczelnej warstwy?

 

 

 

 

Link do komentarza

Oto zdjęcia po zdjęciu styro. Coś dziwnego zadziało się pod pianka Tytan Eos. Albo skumulowała wilgoć i spowodowała odparzenie, albo była na tyle mocna że zerwała masę butumiczna. Pytanie tylko czemu akurat przy oknie tarasowy skąd mogła napływać woda? 

Te wszystkie odparzenia to były tan gdzie był klej nałożony. Wydaje mi się że płyta może nie miała na dole wystarczającego oparcia i się opuściła, ale przecież dolną szoare piankowalem więc powinna oprzeć się na piance. 

 

 

20200822_092751.jpg

20200822_092743.jpg

20200822_092755.jpg

20200822_092758.jpg

20200822_092913.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...