Skocz do zawartości

Zalanie? Zagadka skąd woda


Gość

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, mam problem, bardzo powili zaczęła pojawiać się plama w salonie, potem zauważyłem, że przy rogach drzwi drewno zaczęło zmieniać kolor i gnić.

 

Jak w końcu miałem czas wziąłem młotek i próbowałem zlokalizować powód pojawienia się wody między ścianami prysznica, a sypialni, ku mojemu zaskoczeniu nie znalazłem nic co mogłoby spowodować takie zalanie.

 

Jedyna rurka z wodą co idzie do prysznica jest szczelna nic nie leci. Wełna była bardzo mokra na dole i po lewej stronie. Od 3 dni jest wszystko suszone i nie pojawia się żadna ilość wody. Czy jest to możliwe, że ten zaciek jest spowodowany tym, że stopniowo wilgoć przechodzi od ściany na wełnę i skapuje to na podłogę?

 

Kawałek płytki na dole jest ot tak po prostu tam bez żadnego oparcia o ściankę?

 

Da się to jakoś odratować czy raczej mówimy tu o kompletnym remoncie łazienki?

IMG_20200821_204905.jpg

IMG_20200821_204916.jpg

IMG_20200821_204926.jpg

IMG_20200821_204940.jpg

 

IMG_20200821_204954.jpg

IMG_20200821_205001.jpg

IMG_20200821_205014.jpg

IMG_20200821_205018.jpg

IMG_20200821_205028.jpg

IMG_20200821_204947.jpg

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Napisano

To tak wygląda, jak by od dołu ta wilgoć szła - może woda przecieka przez podłogę - a potem wilgoć przechodzi na sciany?

Nie pokazują te fotki sytuacji - trudno umiejscowić, gdzie co jest?

Napisano

Coś moja czarodziejska, kryształowa kula nie może mi nic podpowiedzieć...

 

Narysuj, albo pokaż fragment planu mieszkania, obejmujący ścianę zalaną i zaznacz urządzenia przy tej ściance...

Ta ścianka jest dostawiana przy wydzieleniu łazienki, czy cały budynek jest wykonany jako "szkieletor"?

 

To może być drobna nieszczelność pod brodzikiem, doszczelnionym od strony łazienki (przez to doszczelnienie nic nie wypływa na łazienkę) i woda kieruje się w stronę ściany, tam sączy się przez płytę g/k i moczy wełnę...

Jak wygląda podłoga pod brodzikiem?

Była robiona - i ewentualnie czym - hydroizolacja w okolicy brodziku?

Napisano

Na moje oko łazienka do prucia ...Z autopsji - dzwoni klient po kilku latach że w kabinie płytki zmieniły wygląd od wilgoci i wilgoć jest na fugach . Akurat ja w tym przypadku hydrauliki nie robiłem . Instalacja w alupexie , rurki w peszlach do samych odbiorników . Rozprułem kabinę i ściana mokra jak gąbka , prujemy dalej po rurkach aż do podłączenia głównego zimnej wody . Hydraulik spieprzył robotę na głównym , dał peszel a z kształtki która została zapiankowana z peszlem woda się curczyła peszlem do kabiny i w kabinie wyciekała między peszlem a rurką .

Nie rozwalisz łązienki to się nie dowiesz.

Napisano
1 godzinę temu, joks napisał:

Nie rozwalisz łązienki to się nie dowiesz.

Bywa i tak, ale radziłbym zacząć od sprawdzenia pod brodzikiem...

 

Zastanawia mnie też, co za fachowiec w tych okolicach używał zwykłych płyt g/k...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...