Skocz do zawartości

Mój parter


usiek

Recommended Posts

Napisano
11 minut temu, podczytywacz napisał:

Jak nie musisz ściśle odizolować się - przede wszystkim akustycznie - to przecież możesz zrobić przesuwane w lewo - masz do wyłącznika dostatecznie dużo miejsca

Ale, że miały by być od tej strony, z której robiona fotka?

To nie wyłącznik tylko gniazdo TV i elektryczne.

Za ścianą jest komin i tam nic przesuwanego nie da rady.

A izolować ja się wogóle tam nie muszę... to jakieś pomieszczenie zwane garderoba. Ja bym powiedział, że raczej zabudowa komina :)

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

A dlaczego nie?

No tam jest przewidziane miejsce na TV.

 

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

A łamane zmieszczą się?

Powinny się zmieścić i nie zahaczyć o sufit.

Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

Powinny się zmieścić i nie zahaczyć o sufit.

Aaaaa... sufit opada...

Z rób łamane prawe, odchylane w stronę do tego pomieszczenia z TV - przecież nie za często ich będziesz używać... nie powinny przeszkadzać...

Napisano

Niech se żona wybiera :)

Ale tak czy inaczej to futryna i pod harmonijkowe i łamane powinna być na gładko zrobiona tynkiem?

Ale pewnie i tak później będzie trzeba coś dłubać żeby wysokość pod drzwi dopasować...

Napisano
Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Napisano
Dnia 6.10.2020 o 09:32, joks napisał:

Suporex 12stkę 

Mieli Ytonga... nada się?

Tylko tam cos wymiary inne... 11.5cm zdaje się.

A do tych drugich drzwi wziąłem 24cm co by z tego płytki powycinać.

 

I teraz by się piła przydała co animus kazał kupić :P

Przed chwilą, joks napisał:

Ytong nada się .....A co tak zacząłeś się jąkać :D

Ale siem tego nayebało.... to forum zadyszkę ma :P

Napisano

Przyklejanie ytonga w drzwiach na poddaszu poszło dosyć sprawnie. Kosmetyka została.

 

8541e6f9b258258a.jpg

 

Ale przy drzwiach wejściowych mam problem. Podciąłem futryny od tych drzwi "budowlanych", przygotowałem stemple to podparcia.

 

Zagruntowalem nawet pół godziny wcześniej ten beton ale jak zacząłem kłaść klej to ten się nie chce tam trzymać. Nawet taka cienka wartswa się odkleja. Jak po paru minutach dałem ze 2cm to odpada to całymi płatami. 

Brat mówi, że zostawimy do jutra taką cienką warstwę i że złapie. Ale ja wiem, że to nie złapie.

 

Na betonie odciśnięte są słoje po deskach od szalunków. Takie same słoje widać w spiżarni pod schodami. Tam jak chcieli tynkować to tynkarz dzwonił, że on tego nie da rady wytynkować bo co tynk rzucą to on za chwilę spada.

Ktoś ma jakieś rady/pomysły na to?

Już tak myślę, że najprościej było by tam wkuć jakieś gotowe nadproża, nawet jedno przy drugim żeby z 25cm szerokie było. A później czymś wypełnić tą przestrzeń między wieńcem a nadprożem....

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 29.11.2020 o 15:51, Elfir napisał:

ale czytałeś o wadach polerowanych?

 

Nie.

Ale żona coś mi wspomniała już, że te polerowane to żadna też rewelacja.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 30.11.2020 o 20:48, usiek napisał:

Nie.

Ale żona coś mi wspomniała już, że te polerowane to żadna też rewelacja.

polerowane mają otwarte pory - wszelkie płynne zanieczyszczenia w nie wnikną i nie masz szans tego doczyścić. W salonie to jeszcze da radę, po zaimpregnowaniu, ale w kuchni będziesz przeklinał.
Gres tylko szkliwiony

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Przed wyborem płytek warto się zastanowić jak często trzeba będzie je myć. Jasne polerowane tafle, np. imitujące marmur (z przykładowego linku), fajnie wyglądają świeżo po umyciu. Niektórzy do ich nabłyszczania używają preparatów stosowanych do szkła (kieliszków, szklanek) mytego w zmywarce.

Jeśli w domu są zwierzęta i małe dzieci warto dobrze przemyśleć materiał na posadzki zwłaszcza na parterze (wykończenie powierzchni, kolor).

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...