Skocz do zawartości

Docieplenie/izolacja fundamentu w starym domu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich, jestem Piotr a to mój pierwszy temat na forum.

Mam następujący problem chce w przyszłym roku zrobić elewacje domu więc chciałem w tym roku zacząć od fundamentów. Odkopałem jedną stronę budynku z myślą że będę ją docieplał styropianem ale jak się okazało ława była lana w ziemię i jest strasznie nie równa i tu zacząłem drążyć temat co z tym zrobić żeby bylo dobrze. Znajomy który się zajmuje elewacjami mówi żebym przykleił styropian na grube placki kleju do styropianu a później wypełnił luki pianą niskoprężna, na to dał klej i siatkę a później przy zasypywaniu przyłożył dwie warstwy czarnej folii budowlanej. 
Inny wykonawca mówi żeby nierówności podrzucić zaprawą i dopiero na to styropian itp. 
A trzeci mówi że najlepiej zrobić szalunek i dolać na równo.
Myślałem również o pianę ale jak podzwonilem po wykonawcach nikt kto robi to pożądanie nie chce przyjezdzac 4 razy i robić po jednej ścianie bo to nie opłacalne.
Zacząłem szukać informacji na internecie i po przeczytaniu wielu artykułów wychodzi na to że nie powinien go wogole docieplać bo dom jest stary (57r budowy) a fundament jest wykonany z kamieni polnych, cegieł i zaprawy cementowo-wapiennej. 
Dodam jeszcze że jest częściowo podpiwniczony i nie miałem problemów z wilgocią tylko okresowo na rogach ale jak sądzę jest to wina złego odprowadzenia wody z rynien.
Część mieszkalna zaczyna się na wysokości 1,3m i jest zrobiona izolacja pozioma, kilka lat temu jak robiłem podłogowe to dałem styropian 8cm.
Będę wdzięczny za każdą fachową podpowiedź.

 

IMG_20200730_092115.jpg

IMG_20200730_092208.jpg

IMG_20200730_092127.jpg

Edytowano przez PiotrHan
Dodanie zdjęć. (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, PiotrHan napisał:

Witam wszystkich, jestem Piotr a to mój pierwszy temat na forum.
Inny wykonawca mówi żeby nierówności podrzucić zaprawą i dopiero na to styropian itp. 
 

 

 

 

 

Witaj Piotrze na forumBD,

zostawiłem w cytacie opcję, na którą bym się zdecydował, ale nie styropian, tylko XPS (subtelna różnica w technologii produkcji :) ). Polistyren EKSTRUDOWANY. Wykazuje większą odporność na wodę niż styropian (polistyren EKSPANDOWANY)

Napisano

Możliwości i sposobów rozwiązania tego etapu prac - ocieplanie fundamentów jest wiele, ale optymalny jest jeden: Wyrównać ściany fundamentów zaprawą wyrównującą i nie musi to być powierzchnia jak po gładzi gipsowej..., następnie zabezpieczyć powierzchnię ścian fundamentów bitumiczną masą dyspersyjną (wodorozcieńczalną). Kolejny krok to przyklejenie płyt styropianowych Termo Organika  typu fundament  (TERMONIUM fundament, TERMONIUM PLUS fundament) przy pomocy kleju poliuretanowego TO-KPS i obłożeniem ocieplonych ścian folią np. kubełkową. Styropiany fundamentowe Termo Organika  nie potrzebują dodatkowych zabezpieczeń powierzchni w celu utrzymania swoich właściwości izolacyjnych poniżej poziomu gruntu w bezpośrednim kontakcie z wodą. Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie warstwy folii budowlanej lub folii kubełkowej, która  stanowi jednak warstwę rozdzielającą i w pewien sposób chroni izolację przed mechanicznym uszkodzeniem przy obsypywaniu gruntem i zagęszczaniu przy pomocy urządzeń wibrujących. Dodatkowo folia stanowi pewną barierę dla korzeni roślin znajdujących się w bliskim sąsiedztwie budynku i zapobiega ich rozrostowi  w kierunku izolacji i ściany fundamentowej. Stosowanie innych rozwiązań zabezpieczających np. w postaci warstwy zbrojonej (siatka z włókna zatopiona w kleju) i „malowanej” jest rozwiązaniem bardziej kosztownym z uwagi na materiały i robociznę i w zamian nie przynosi żadnych korzyści.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czemu, przecież nikt  Cię nie zmusza, żeby bujać się do  PSZOK z jedna para rękawic po malowaniu. Wrzucasz do reklamówki i leży w garażu, aż się uzbiera odpowiednia porcja odpadów do samodzielnego wywozu. Wywieziesz razem z tekstyliami, ale w osobnym worku, albo z meblami, elektroodpadami, oponami lub innymi odpadami, których nie odbierają na miejscu. Trzeba tylko w głowie sobie to zakodować.         
    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
    • Dziękuję za opinię i wyedukowanie w temacie. Raczej przyjmę do serca, bo to oznacza dla mnie mniej roboty  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...