Skocz do zawartości

Jak pielęgnować wylewkę betonową?


Recommended Posts

Gość Estrichleger
Co wy za głupoty piszecie. Skoro są warunki temp. 35 stopC .a będzie to poddasze ocieplone wełną mineralną i przygotowane na tiptop.( 10) dni do wprowadzenia się mieszkańców. To jaka temp. I wilgotność jest w środku budynku??? Odp 37 stC a wilgotność 10 .inwestor przewiduje wylewke 48h.w tym okresie beton ma być wyschnięty pod płytki a w 72 h pod panele.to o jakiej pielęgnacji piszecie?? Może o laniu wylewki wodą aby nie opekala..to proszę pamiętać o fołu na izolcji o której zapomniał jeden z nadrych internautów który posłucha fachowców od wylewke...zdziwił się że woda wpłynęła mu po styropian..hahaha
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Gość profesjonalista
Wylewka z mixokreta , w ktorej jest CEMENT co w polski realiach nie jest to zbyt oczywiste..PN CT C15F4 jest to mieszanka 1/4, Czyli klasyczna podbidowa pod Kostke brukowa.Nie wymaga zbyt wielkiej pielegnacji...a nie wroc piach polany woda tez bedzie Twardy i to sama siatka zbrojniowa z wloknem pp go utrzyma,,,,,Wylewki klasy CT C20F5 z piasku o ziarnistosci 0,4-0,8mm i 2 worki Cementu 32.5r nie posiadajacego w swoim skladzie szlaki popiolow i innych siarczanow bedzie odpowiednim wyborem jakosci i przeznaczenia...Zalecane skala wapienna krzem kwarc..1tona piachu- 200kg cementu w Tych proporcjach Wylewka bedzie mocna wystarczajaca na Mieszkaniowke i stosowanie siatek jak i innyc wlokiem jest Glupota!...Aby podniesc parametr wytrzymalosci Wylewki np na podlogowce i mamy yu;lp 5.5cm Grubosci zalecany bedzie Cement o wiekszej wytrzymalosci w Proporcjach WW....Pielegnacja Prawidlowo wykonanej wylewki....Fugi Dylatacje Techniczne zostaly odpowiednio naciete 1/3 grubosci wylewki ale tez zostaly odpowiednio Zdyblowane na przecieciu.Co nastepuje przed jak i po wylewaniu wylewki. Zabezpieczamy wszelkie otwory nie majace drzwi-okiem..Wylewka przez 3 dni po wylaniu pozostaj sama sobie. Woda bedzie wyparowywac ale przy szczelnosci otworow wilgoc bedzie tak duza-jesli wylewka byla dosc dobrze wykonana-nie za sucha mieszanka...Ze para wodna bedzie wsyssana przez wylewke samoistnie.Po 3 dni zaleca sie wietrzenie uchylic okno.jedno na pietrze- 3x2h cyrkulacja powietrza a nie przeciag.2-3 dni az przstaniemy czuc wilgoc wylewka zmieni kolor na jasniejszy...Po 7 dniac od wylania nie musimy sie juz nic bac, ale musimy pilnowac aby jej nie przeciazac az do 14dnia od wylaniaJwali wylewka posiada jednolity kolor jasny a minelo juz 14 dni mozemy wlaczyc podlogowke na 5h do max 25stopni...i po okresie 28dni od wylania Wylewke mozna uznac za wyschnieta-lub nie ale na to trzeba ja przebadac
Link do komentarza
11 godzin temu, Gość profesjonalista napisał:

Wylewka z mixokreta , w ktorej jest CEMENT co w polski realiach.....minelo juz 14 dni mozemy wlaczyc podlogowke na 5h do max 25stopni...i po okresie 28dni od wylania

Wylewke mozna uznac za wyschnieta-lub nie ale na to trzeba ja przebadac

Przed ułożeniem np. paneli podłogowych/parkietu etc. trzeba zbadac wilgotność podłoża. Zaden szanujący się wykonawca nie położy posadzki na zbyt "wilgotnym" podłożu. Poza tym producenci jastrychów mają określone zalecenia, do których inwestor/wykonawca powinien się stosować lub chociaż przeczytać zalecenia. Przy okazji zachęcam do lektury artykułu Baumit na temat podkładów podłogowych.

https://budujemydom.pl/irbj/porady/92266-cementowy-anhydrytowy-a-moze-alfa-najlepszy-podklad-podlogowy.

Niektórzy już to wiedzą, ale początkującym inwestorom, którzy pierwszy raz planują podłogówkę i coś słyszeli o jastrychu, powinno się rozjaśnić :) W jednym z akapitów jest postawione pytanie: Jak długo schnie jastrych cementowy?

Link do komentarza

Krótki artykuł o tym, jak pielęgnować jastrychy i masy samopoziomujące. :)

 

https://www.pl.weber/blog/podlogi-i-posadzki/pielegnacja-jastrychu-betonowego-w-trakcie-upalow

 

Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe i jastrychy, to zachęcamy do zapoznania się z kompendium wiedzy na ten temat:

https://www.pl.weber/ogrzewanie-podlogowe-kompendium-wiedzy

 

Zapraszamy do kontaktu! :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...