Skocz do zawartości

Schody na poddasze


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Zbliżam się ku końcowi remontu poddasza. Pozostała mi kwestia schodów. Były tam schody lecz nadające się do renowacji. Chciałem zrobić jak najtańszym kosztem więc obiłem stopnie płytą OSB. Nie wiem czym zabezpieczyć płytę przed ścieraniem. Kupiłem lakiero-bejcę żywiczną. Czy nada się ona do pomalowania stopni? Czy trzeba przeszlifować płytę OSB aby ta warstwa ochronna zeszła, i wtedy malować lakierobejca? Proszę o pomoc.

IMG_20200617_195705.jpg

Edytowano przez Hubert Kledzik (zobacz historię edycji)
Napisano
25 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Czy trzeba przeszlifować płytę OSB aby ta warstwa ochronna zeszła, i wtedy malować lakierobejca? Proszę o pomoc.

Obowiązkowo trzeba przeszlifować ale trzeba było to zrobić przed, teraz będziesz miał więcej zabawy.

27 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Kupiłem lakiero-bejcę żywiczną.

Co to za lakierobejca??

Napisano (edytowany)

To się nie daje na schody. To jest do altan płotów, mebli, ale nie na schody.

Heniu a po co szlifować te schody?, żeby były gładkie czy żeby coś tam z nich usuwać. 

42 minuty temu, Hubert Kledzik napisał:

 Czy trzeba przeszlifować płytę OSB aby ta warstwa ochronna zeszła, i wtedy malować lakierobejca? 

Po co usuwać warstwę ochronną jak ona chroni płytę? Ją trzeba wzmocnić dodatkowo lakierem do podłóg.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Wiem właśnie że zastosowanie na puszce jest głównie zewnętrzne. Zwykły lakier szybko by się starł, wydaje mi się ze taka lakierobejca żywiczna jest twardsza niż zwykły lakier i nie będzie się tak ścierać.

Napisano
8 godzin temu, demo napisał:

Heniu a po co szlifować te schody?, żeby były gładkie czy żeby coś tam z nich usuwać. 

Płyta osb jest pokryta woskiem lub coś podobnym do niego, dlatego lepiej przeszlifować.

8 godzin temu, Hubert Kledzik napisał:

A przeszlifować do gładkiej powierzchni, czy z grubsza szlifierką? Gość w sklepie mówił ze zwykły lakier będzie szybko się scierał ale żywiczny powinien być ok. 

Z grubsza szlifierką to nie wiem co pod tym pojęciem masz na myśli ale musisz papierem ściernym  60-80 przejechać po całości a potem 100-120 poprawić.

Tą lakierobejca możesz pomalować stopnice a nie stopnie. Najlepiej jakbyś po przeszlifowaniu pomalował wszystko bejca nitro a potem byle jakim lakierem chemoutwardzalnym, będzie to trwalsze aniżeli ta lakierobejca.

8 godzin temu, Hubert Kledzik napisał:

wydaje mi się ze taka lakierobejca żywiczna jest twardsza niż zwykły lakier i nie będzie się tak ścierać.

uwierz mi, Tobie faktycznie tylko sie wydaje :) 

Napisano
9 godzin temu, Hubert Kledzik napisał:

Wiem właśnie że zastosowanie na puszce jest głównie zewnętrzne. Zwykły lakier szybko by się starł, wydaje mi się ze taka lakierobejca żywiczna jest twardsza niż zwykły lakier i nie będzie się tak ścierać.

Pod butami i piachem wytrze się każdy lakier po jakimś czasie. Wyobraź sobie szlifowanie papierem ściernym o granulacji ziaren piasku pod naciskiem kilkudziesięciu kilogramów i to bez wysiłku :) Wracając do marki. Jest jeszcze kilka takich marek, które polecają budowniczy. Ja np. z innej beczki - polecam lakiery jachtowe marketowe, a jeszcze lepiej specjalistyczny OWATROL D1 i D2. Jeden na drewno, drugi na wykończenie. Nie pamiętam kolejności.

Napisano
16 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pod butami i piachem wytrze się każdy lakier po jakimś czasie.

Po jakimś czasie? Po jakim? W domu jednorodzinnym gdzie raz kiedyś ktoś przejdzie faktycznie w butach to oho cho aż nie chcę wyliczać dokładnie ale kilkanaście lat na pewno. w lokalu użyteczności publicznej to nawet roku by takie schody nie wytrzymały :) 

Napisano
22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OWATROL D1 i D2. Jeden na drewno, drugi na wykończenie. Nie pamiętam kolejności.

Ten Owatrol D1 to olej zabezpieczający do drewna, nie będę podważał jego właściwości ale 250 zł za 2,5 litra to on chyba jest ze złota :) 

Natomiast D2 to lakier olejny wykańczający i za to cudo za 1 litr tego lakiery trzeba zapłacić około 130 zł.

To patrząc na słowa autora tematu że

10 godzin temu, Hubert Kledzik napisał:

Chciałem zrobić jak najtańszym kosztem

Ceny tych w/w produktów nie spełnia jego zamierzeń :) 

Jeżeli chodzi o lakier do podłogi/schodów to bardzo dobry i niedrogi jest np Domalux Super Gold  za około 60-70 zł za 1 litr albo drugi, trochę słabszy Domalux Clasic Silver za 40-60 zł za 1 litr, oba lakiery są poliuretanowe.

Napisano

Ten Owatrol jest drogi - fakt, ale znajomy pływa i tym zabezpieczają pokłady - nie do zdarcia. Jedna warstwa na żywe drewno a druga jako warstwa wierzchnia. Ja tym nie handluję :) pytałeś - odpowiadam :)

Wracając do lakierów do schodów. Na zewnątrz ma szwagier pomalowane trepy drewniane i po 2 latach zdarta powłoka do żywego drewna :). Fakt, że "pod gołym niebem" i do tego słońce, deszcz, buciory, piach, śnieg etc. I tak długo wytrzymały te trepy. Barierki natomiast OK.

Napisano (edytowany)
11 godzin temu, Hubert Kledzik napisał:

A przeszlifować do gładkiej powierzchni, czy z grubsza szlifierką? 

 

Piszą że przetarcie acetonem też usunie ten wosk i do mnie to przemawia, ewentualnie lekki szlif matujący powierzchnię.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ja tym nie handluję :) pytałeś - odpowiadam :)

Ja? Nic o handlowaniu nie pisałem.

8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ten Owatrol jest drogi - fakt, ale znajomy pływa i tym zabezpieczają pokłady - nie do zdarcia.

Nie twierdzę że jest zły, w końcu na jednostkach pływających występują ekstremalne warunku.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...