Skocz do zawartości

Strop z cegły - pytanie


Recommended Posts

Napisano

Stopy w moim domu mam wykonane z materiału, który jest na zdjęciu w załączeniu tego postu. W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury. Kompletnie nie wiem co to może być. Poproszę o podpowiedź.

IMG_20200607_154229.jpg

Napisano

 

Może jest...

w każdym razie jest to jakiś prefabrykowano-monolityczny strop składający się z belek żelbetowych i pustaków ceramicznych.

 

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

Stopy w moim domu

Pewnie masz projekt, plany - poczytaj, który to jest DOKŁADNIE rodzaj prefabrykowano-monolitycznego stropu...

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury

Tak ma być... tak - nie bez potrzeby - wymyślony i wyprodukowany jest pustak stropowy.

 

A w czym właściwie jest problem? Tylko w nazewnictwie?

Napisano
49 minut temu, ikerlas napisał:

Stropy teriva 30 lat temu :D?

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

to jest dobry strop?

Napisano (edytowany)
39 minut temu, ikerlas napisał:

Nie jest to przypadkiem Strop DZ-3?

 

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

7 minut temu, ikerlas napisał:

to jest dobry strop?

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Napisano
7 minut temu, mhtyl napisał:

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Napisano

Przegroda jest jedna, pustki są dwie...

Przegroda zwiększa wytrzymałość mechaniczną pustaka.

A pustki w pustaku zmniejszają masę stropu

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

dz04MDAmaD00ODI=_src_192347-pustaki_Acke

i-pustak-stropowy-ackerman-250x300x180-w

images?q=tbn:ANd9GcSX2tYiJxf3CxyxEVthIeYimages?q=tbn:ANd9GcT6hp5Bxaj7-w9kWYFjwYs

Napisano
17 godzin temu, mhtyl napisał:

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

z jednej strony wytrzymałość, zwartość konstrukcji

z drugiej izolacyjność cieplna i akustyczna

z trzeciej chodzi tez o ciężar pustaka - by był w miarę lekki przy zachowaniu tych punktów powyżej.

z czwartej - bo tak sobie technolog wymyślił :12_slight_smile:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...