Skocz do zawartości

Strop z cegły - pytanie


Recommended Posts

Napisano

Stopy w moim domu mam wykonane z materiału, który jest na zdjęciu w załączeniu tego postu. W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury. Kompletnie nie wiem co to może być. Poproszę o podpowiedź.

IMG_20200607_154229.jpg

Napisano

 

Może jest...

w każdym razie jest to jakiś prefabrykowano-monolityczny strop składający się z belek żelbetowych i pustaków ceramicznych.

 

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

Stopy w moim domu

Pewnie masz projekt, plany - poczytaj, który to jest DOKŁADNIE rodzaj prefabrykowano-monolitycznego stropu...

1 godzinę temu, ikerlas napisał:

W cegle znajdują się takie dwie prostokątne dziury

Tak ma być... tak - nie bez potrzeby - wymyślony i wyprodukowany jest pustak stropowy.

 

A w czym właściwie jest problem? Tylko w nazewnictwie?

Napisano
49 minut temu, ikerlas napisał:

Stropy teriva 30 lat temu :D?

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

Napisano
3 minuty temu, mhtyl napisał:

To nie jest teriva, teriva ma belki na których opierają sie gary. Ten strop u Ciebie wygląda na strop Ackermana i takim jest.

to jest dobry strop?

Napisano (edytowany)
39 minut temu, ikerlas napisał:

Nie jest to przypadkiem Strop DZ-3?

 

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

7 minut temu, ikerlas napisał:

to jest dobry strop?

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Też to nie jest strop DZ-3, Dz-3 ma belki na których opierają się gary.

 

A czemu miałby by być zły? 

Jeżeli jest prawidłowo wykonany to jak najbardziej jest dobrym stropem.

To jest strop Ackermana

images?q=tbn:ANd9GcS4lGMI79nU3t0PxVZtl0f

 

 

A tu strop DZ-3

images?q=tbn:ANd9GcR5zTGZwpUM-1A_94h47hQ

 

Widzisz jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma stropami?

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Inny pustak jest zastosowany w przypadku DZ-3 ,ale w zasadzie nie ma dużych różnic.

Widzę, że znasz się na rzeczy, jaki jest plus takiego stropu, który mam ja?

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Napisano
7 minut temu, mhtyl napisał:

Podstawowa różnica jest taka że Ackermana nie opiera się na belkach.

Jaki jest plus a jaki minus tego rodzaju stropu to znajdziesz bez problemu w necie.

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Napisano

Przegroda jest jedna, pustki są dwie...

Przegroda zwiększa wytrzymałość mechaniczną pustaka.

A pustki w pustaku zmniejszają masę stropu

Napisano
3 minuty temu, ikerlas napisał:

Czemu wewnątrz tego pustaka są dwie przegrody w kształcie prostokąta. Czemu ma to służyć?

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

dz04MDAmaD00ODI=_src_192347-pustaki_Acke

i-pustak-stropowy-ackerman-250x300x180-w

images?q=tbn:ANd9GcSX2tYiJxf3CxyxEVthIeYimages?q=tbn:ANd9GcT6hp5Bxaj7-w9kWYFjwYs

Napisano
17 godzin temu, mhtyl napisał:

Wytrzymałości. W zależności od nośności stropu pustaki maja dwie, trzy cztery czy nawet osiem przegród.

z jednej strony wytrzymałość, zwartość konstrukcji

z drugiej izolacyjność cieplna i akustyczna

z trzeciej chodzi tez o ciężar pustaka - by był w miarę lekki przy zachowaniu tych punktów powyżej.

z czwartej - bo tak sobie technolog wymyślił :12_slight_smile:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...