Skocz do zawartości

Wentylacją grawitacyjna


Recommended Posts

Witam, mam problem z wentylacją grawitacyjna. 1 czerwona to komin palny+ wentylacja kotłowni (komin systemowy schiedel) , od stropu dochodzi zlicowany komin wentylacyjny 2 kanałowy ( łazienka dół wentylacja będzie w suficie i łazienka góra) , 2 czerwona docelowo miał być to kominek plus wentylacja, ale jednak nie zdecydowaliśmy się na kominek, doradzono nam żeby go przenieść ( zielona 2) i dać tam od stropu komin wentylacyjny schiedel 2 kanałowy jeden kanał będzie od salonu w którym kratka będzie znowu w suficie , drugi kanał wentylacja dwóch pokoi na górze... 3 czerwona to wentylacja kuchni i okap , kuchnia jest przesunięta więc i komin chcemy przesunąć żeby był centralnie nad kuchenka, czy mogę do kanału wentylacji kuchni podpiąć też pokój na górze ?? Wychodzą mi 3 kominy , a wolał bym zostać przy 2 , gdzie najlepiej zastosować grzybki ??  Czy jak będę miał na dole kratki wentylacyjne w suficie nie będzie mi się nic skraplało ??

IMG_20200422_210558.jpg

IMG_20200422_210044.jpg

Link do komentarza

Kanały wyciągowe są niezbędne w kotłowni, kuchni i łazienkach. W pokojach mieszkalnych i salonie bez kominka już nie, w nich wystarczy nawiew przez nawiewniki okienne.

Jeżeli kratka wentylacyjna ma być w suficie, a komin wentylacyjny bezpośrednio nad nią na stropie to bardzo złe rozwiązanie. Grozi chociażby skapywaniem wody opadowej.

Zdjęcia są mało czytelne, trudno z tego planu korzystać.

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Witam, kupiliśmy dom w stanie surowym zamkniętym. Niestety dopiero zauważyliśmy że nigdzie nie ma kratek wentylacyjnych. Na dachu widać kilka wystających rur pcv zakończonych tzw. grzybkami. Gdy zaczęliśmy wiercić w miejscach gdzie powinny być kratki (według projektu) okazało się że wszędzie jest pustak.

Czy jest taka możliwość że osoby, które robiły kanały wentylacyjne nie zainstalowały rur tylko zrobiły atrapy? Jak można to sprawdzić? Myśl że musimy wszystko kuć i zakładać nową wentylację mnie przeraża... 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...