Skocz do zawartości

Drzwi zewnętrzne - poprawa montażu/izolacji progu


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,

Bardzo prosze o poradę jak poprawnie (na ile to tylko możliwe w obecnych warunkach - dom już użytkowany) zabezpieczyć próg od drzwi wejściowych.
W związku z przygotowaniami do wykonania ponownie schodów i kostki brukowej wokół domu, rozebrałem istniejące wejście i pokazała się masakra po poprzednim wykonawcy .
Jak widać na załączonych zdjęciach metalowy próg przykręcony jest do ościeżnic. Częściowo "wisi" on w powietrzu i jest wysunięty poza poziom podłogi o 2cm, a jego reszta 4cm jest "oparata" o podłogę w wiatrołapie (oczywiście nie musze mówić że miejsce miedzy progiem a podłoga nie jest niczym uszczelnione).

Cała reszta pod progiem tj jastrych, ocieplenie itd jest wysmarowana czarną mazią. Dodam że na tym wszystkim była podsypka z piasku i bloki schodowe.

Jak teraz podeprzeć a jednocześnie uszczelnić dobrze próg oraz dalszą część otworu gdzie do zagospodarowania jest 11cm fundamentu oraz kolejne 10 styroduru ?

Dziękuję z góry za sugestie.

wejście _1.JPG

wejście _2.JPG

wejście _3.JPG

Napisano
11 godzin temu, staruszek napisał:

Czy można jakieś zdjęcie od wewnątrz? 

Czy podłoga jest juz "na gotowo"?

Czy ten próg jest gdzieś przykręcony czy tak luźno sobie "lata" ?

1. Oczywiście, w załączeniu widok z góry bo chyba wtedy najlepiej widać

2. Tak, podłoga (mikrocement) w wiatrołapie jest dojechana do progu i wchodzi pod niego i w 3/4 jego szerokości opiera się on na podłodze (żółta linia) a reszta 2cm nie (czerwona linia)

3. Na załączonych zdjęciach widać że jest mocowany z obydwu stron 2x śrubami, i jest demontowalny

wejście _4.JPG

wejście _5.JPG

Napisano

Może niedokładnie zadałem pytanie …. Chodziło mi bardziej o to, czy próg dołem jest przykręcony do wylewki czy tylko skręcony z ościeżnicą po bokach, a reszta sobie wisi?

Główny problem z progami drzwi wejściowych polega na tym, że są niestabilne oraz, że wieje pod nimi.

Pewnie nie wchodzi już w rachubę, demontaż progu, skucie tego co pod nim, dołożenie poszerzeń pod próg o wysokości ok. 16-17 cm, itd...

W takim razie zrobiłbym tak:

- przykleił próg do wylewki na tych 4 cm – klej fix all z soudala, bostik mamut, itp.

- przykleił fartuch EPDM ( o szerokości 20 cm) od spodu do progu- na tych 2 cm i wywinął go do góry chwilowo

- przykleił twardy xps grubości 2 cm do wylewki, pod progiem, tak, żeby był nieco cofnięty lub z nim zlicowany

- wywinął fartuch z EPDM pionowo w dół i przykleił, aby przykryć ten xps.

Nie wiem, jaka jest ta szczelina pomiędzy wylewką a dolną krawędzią progu, ale gdyby był luz i próg demontowalny to można by do niego przykręcić kątownik aluminiowy od dołu, aby cały próg usztywnić i dopiero całość przykleić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę... Dużo masz tego "dachu" w tej wiacie? Czym jest pokryta?   Jak będziesz kombinował z JAKIMŚ DEMONTOWANIEM LISTEW, to szlag trafi i pokrycie i membranę  i dopiero narobisz...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...