Skocz do zawartości

Wnęka pod prysznic - wymiary


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

w kupowanym prze mnie lokalu mieszkalnym w pomieszczeniu gospodarczym przewidziane jest miejsce pod brodzik (jak na dołączonym obrazku). Wymiary wg projektu to 92x90cm. I tu zaczyna się problem, ponieważ wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, natomiast podczas ostatniej wizyty na budowie wykonawca zapytał mnie czy ma tę wnękę robić wg projektu, czy szerszej, aby było większe pole manewru dla płytek i brodzika. 

Niestety nie znam się na tego typu rzeczach i nie wiem jaki zapas powinienem przyjąć, aby zmieścił się brodzik 90x90.

Czy ktoś posłuży radą?

Screenshot_20200305-005343_Gallery.jpg

Napisano

Jak są możliwości zrobienia kabiny walk-in, czyli odpowiednie umiejscowienie wysokości odpływu, to wymiar kabiny prysznicowej ogranicza wymiar drzwi kabiny.

Wtedy wykonawca ma jasną sytuację.

 

A jak koniecznie musi być brodzik, to najlepiej go kupić i wykonawca będzie wiedział - tak myślę... ja bym wiedział - co z tym zrobić...

 

Czy on będzie również kładł płytki?

 

Napisano

Niestety nie, bo jest to inwestycja do odbioru w stanie deweloperskim. Do wykonczenia będę musiał montować ekipę we własnym zakresie. Na tym etapie jeszcze dokładnie nie planowalem wykończenia, ale wstępnie myślałem o brodziku 90x90. 

I w związku z tym, że robi to deweloper muszę na jakieś rozwiązanie się zdecydować już teraz...

Napisano

Mam tego świadomość, ale nie wiem ile powinienem więcej przyjąć - 6cm? (płytka, klej, tynk z obu stron)

Nie chciałbym, żeby było za mało, ale nie chciałbym przesadzić w drugą stronę, żeby nie okazało się, że trzeba nadkładać kleju centymetr 👍

Napisano

Zażycz sobie, żeby tej ścianki w ogóle nie stawiali.

Dla "zmontowanej" ekipy postawienie takiej ścianki nie będzie problemem - zrobią ją tam gdzie trzeba i tak jak trzeba.

A może jak zdecydujesz się na walk-in, to postawisz ściankę szklaną - uzyskasz wrażenie większej przestrzeni i nowoczesne dizajn.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...