Skocz do zawartości

Modernizacja starej kotłowni


Recommended Posts

Napisano

Nie jestem hydraulikiem, ale ze względów finansowych muszę sobie poradzić z projektem i wykonaniem, jeżeli ktoś znający temat będzie chciał mi pomóc to z góry dziękuje.

W razie zaniku prądu mam w kotłowni system zasilania awaryjnego, który pracuje z pompą przez 12 godz.

Kotłownia jest umieszczona pól metra poniżej mieszkania grzejniki mam na parterze i piętrze.

Zbiornik wyrównawczy otwarty (obecnie) umieszczony jest na piętrze pod sufitem nie fachowo, bo podpiąłem go na tej samej rurze (18mm), co zasilanie na grzejniki a powinna być osobna rura, ale sprawdził się już kilka razy jak kocioł zagotował wodę, gwizdało, stukało, ale wyrzucało wodę.

W nowym projekcie planuje zainstalować zbiornik przeponowy i przelewowy dla bezpieczeństwa chcę zamontować zawór schładzający dwufunkcyjny lub wężownice z chłodnicą, nie wiem co  będzie działać lepiej i bezpieczniej. Dołączam projekty do oceny i jeden rys. instalacji w mieszkaniu.

 

Mam kilka pytań:

1.Czy zbiornik przelewowy może być w kotłowni ok.30 cm nad buforem? (rys.nr1)

2.Czy można połączyć dwa zbiorniki membranowe 35l zamiast jednego dużego 70l ? (rys.nr2)

3. Czy piec na węgiel można podłączyć do wężownicy w buforze ?

4. Jakie zastosować przekroje rur miedzianych do moich projektów ?

5. Jakie zawory mieszające Afriso  ¾ ‘’czy może 1’’ i jaka przepustowość ?

6. Czy pompy są w odpowiednich miejscach ?

Dziękuje

 

 

 

1.1a Szczegółowy - forum.png

1.1b Szczegółowy - forum.png

Odbiorniki w mieszkaniu 2.png

Napisano

AVR/UPS 1000 W to chyba za dużo. Pompa, dmuchawa, podajnik ewentualnie. Wystarczy AVR (ze stabilizacją sinus w trosce o elektroniczną pompę obiegową) 300 W w picu 500 W + akumulator 60 Ah. Chyba, że masz jeszcze jakiś elektrozawory i dodatkowe pompy, których łączna moc (przypadek awaryjny, ale możliwy) przekroczy 300 W, a prąd wyłączą na cały dzień. Wtedy jednak dobierasz akumulator o większej pojemności. Takie pytanie w Twojej wyliczance nie padło, ale zauważyłem na schemacie zasilanie awaryjne.

Napisano
19 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

AVR/UPS 1000 W to chyba za dużo. Pompa, dmuchawa, podajnik ewentualnie. Wystarczy AVR (ze stabilizacją sinus w trosce o elektroniczną pompę obiegową) 300 W w picu 500 W + akumulator 60 Ah. Chyba, że masz jeszcze jakiś elektrozawory i dodatkowe pompy, których łączna moc (przypadek awaryjny, ale możliwy) przekroczy 300 W, a prąd wyłączą na cały dzień. Wtedy jednak dobierasz akumulator o większej pojemności. Takie pytanie w Twojej wyliczance nie padło, ale zauważyłem na schemacie zasilanie awaryjne.

W mojej okolicy bywa że niema prądu 10 godz. i dłużej  system zasilania awaryjnego to robota mojego znajomego elektryka mam już go od kilku lat  .Zdarza się że i telewizor do niego podłączam. Kotłownie w przyszłości będę rozbudowywał także nie wiem co jaszcze będę do niego podłączał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Sprzedam na fakturę w atrakcyjnej cenie nowe pompy ciepła Air Falcon wraz z akcesoriami firmy OCHSNER Pompy i wszystkie elementy są składowane w magazynie, w przypadku zainteresowania ofertą mogę zorganizować transport na terenie PL. Nie zapewniam montażu. Zainteresowanych zapraszam serdecznie do kontaktu na PRIV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...