Skocz do zawartości

Bujające się biurko


Art.

Recommended Posts

Napisano

Cześć, mam spory problem z nowym biurkiem. Dziś złożyłem biurko i cały blat się buja, dosłownie lekko złapie za biurko i się rusza. Da się coś z tym zrobić? 

20200206_201417.jpg

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, Art. napisał:

Cześć, mam spory problem z nowym biurkiem. Dziś złożyłem biurko i cały blat się buja, dosłownie lekko złapie za biurko i się rusza. Da się coś z tym zrobić? 

Jak widać na fotce ten blat ma małą powierzchnie oparcia dlatego jest niestabilny. Musiałbyś go usztywnić za pomocą najlepiej i chyba najprościej za pomocą kątowników wzmacniających. Coś jak na fotkach poniżej.

images?q=tbn:ANd9GcQeuTPdtydZUZsXMRBk54Yimg_3247.jpgwww.remontibudowa.pl-SIMPSON-STRONG-TIE-d_25343_MEB-_Katownik_GO_PLASTBIALY__100

Napisano

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Gość mhtyl
Napisano
5 minut temu, uroboros napisał:

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Ale przecież już są z tyłu biurka takie wzmocnienia co prawda niepoziome ale pionowe z kawałka płyty po obu stronach, z prawej w kolorze białym a z lewej w okleinie imitującej drewno. Wątpię aby poprzeczki coś dały.

20200206_201417.jpg

Napisano
21 minut temu, uroboros napisał:

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Bardziej na 15 niż 10. A najlepiej jedna, taka szerokości z 20 cm lub więcej. Wystarczy z płyty pilśniowej, może być lekka, ale załatwi sprawę.

Napisano

Koledzy dobrze piszą ale jak siebie znam to bym zabudował cały albo prawie cały tył biurka. Jedną płytą na 3/4 wysokości. I raczej dałbym sztywną.

Napisano

Płyta pilśniowa, czy raczej z hdf, nie załatwi sprawy - musi być coś grubego, sztywnego, czyli płyta laminowana meblowa.

Napisano
17 minut temu, uroboros napisał:

Płyta pilśniowa, czy raczej z hdf, nie załatwi sprawy - musi być coś grubego, sztywnego, czyli płyta laminowana meblowa.

No pacz pan, a u mnie taka "listwa" pilśniówki była założona fabrycznie. I się nie kołysało. Będę na wsi, to sfotografuję, bo biurko wciąż stoi.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

już są z tyłu biurka takie wzmocnienia

To są takie wzmocnienia, które mają ładnie i stylowo wyglądać, a jak widać nic nie wzmacniają :bezradny:

26 minut temu, retrofood napisał:

biurko wciąż stoi.

Pewnie przy blacie są "konkretniej" mocowane i przez to wystarczy hdf-ka

Napisano
2 godziny temu, uroboros napisał:

 

Pewnie przy blacie są "konkretniej" mocowane i przez to wystarczy hdf-ka

Tak jak kiedyś szafki np. z Wyszkowa. Tylna płyta trzymała i nie miało prawa się kołysać.

Na zwykłe zszywki, chociaż ja to wzmacniałem wkrętami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nawet na prostych dachach mogą występować obszary wymagające szczególnej precyzji i staranności przy obróbce. Im więcej elementów takich jak kominy, mury ogniowe, lukarny czy okna dachowe, tym większe ryzyko pojawienia się nieszczelności. Jakie miejsca są najbardziej narażone i jak można je skutecznie zabezpieczyć? Dlaczego warto postawić na dedykowane akcesoria? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/pokrycia-dachowe/56131-jak-zabezpieczyc-komin-przed-przeciekami
    • Czy to mają być kosze po obu stronach dachu lukarny? Ten wariant z pierwszego zdjęcia jest generalnie poprawny - trzeba zrobić pomiędzy blachami połączenie na rąbek. Ale to jest zadanie dla blacharza, I to dobrego, bo tu liczą się detale na długości rąbka mamy chociażby zmianę kąta, jego górną część trzeba spłaszczyć itd. Rąbek ma być ukształtowany tak, aby spływająca woda była kierowana na boki (po obu jego stronach), do dwóch rynien koszowych.  Jednak powtarzam - po kilku zdjęciach trudno coś oceniać, bo chociażby nie widać na ile głębokie są te obróbki tworzące rynny w koszach. Tu trzeba naprawdę sporych umiejętności, o narzędziach do kształtowania blachy już nawet nie wspominam. To nie jest zadanie dla amatora. Drobne niedociągnięcie i już mamy różnicę pomiędzy wersją szczelną i przeciekającą.  PS. Sposób pracy na przesłanym filmie nie budzi mojego zaufania. Nie traktowałbym tego jako wzorca. 
    • Spróbuj użyć odkurzacza piorącego. Używałem takiego sprzętu dwa razy z zadowalającym skutkiem. Raz wypożyczyłem profesjonalny odkurzacz Karcher i razem z 3 tabletkami, które zużyłem zapłaciłem 80 zł za wynajęcie, a raz wypożyczyłem odkurzacz w sklepie Komfort, tam płacisz 100 zł razem z detergentem.  Moim zdaniem kupowanie taniego odkurzacza piorącego byłoby nieskuteczne.
    • Jakiś czas temu dzieciaki bawiły się płynem do tapicerek, chciały wypróbować i... wylały go na krzesło przy komputerze, oczywiście Stwierdziłem, że nic to, wyschnie, natomiast niestety okazało się, że zostały dziwne plamy. Czym to zmyć? Wyszorować jakimś środkiem? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...