Skocz do zawartości

Bujające się biurko


Art.

Recommended Posts

Napisano

Cześć, mam spory problem z nowym biurkiem. Dziś złożyłem biurko i cały blat się buja, dosłownie lekko złapie za biurko i się rusza. Da się coś z tym zrobić? 

20200206_201417.jpg

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, Art. napisał:

Cześć, mam spory problem z nowym biurkiem. Dziś złożyłem biurko i cały blat się buja, dosłownie lekko złapie za biurko i się rusza. Da się coś z tym zrobić? 

Jak widać na fotce ten blat ma małą powierzchnie oparcia dlatego jest niestabilny. Musiałbyś go usztywnić za pomocą najlepiej i chyba najprościej za pomocą kątowników wzmacniających. Coś jak na fotkach poniżej.

images?q=tbn:ANd9GcQeuTPdtydZUZsXMRBk54Yimg_3247.jpgwww.remontibudowa.pl-SIMPSON-STRONG-TIE-d_25343_MEB-_Katownik_GO_PLASTBIALY__100

Napisano

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Gość mhtyl
Napisano
5 minut temu, uroboros napisał:

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Ale przecież już są z tyłu biurka takie wzmocnienia co prawda niepoziome ale pionowe z kawałka płyty po obu stronach, z prawej w kolorze białym a z lewej w okleinie imitującej drewno. Wątpię aby poprzeczki coś dały.

20200206_201417.jpg

Napisano
21 minut temu, uroboros napisał:

Daj z tyłu biurka dwie poziome listwy/poprzeczki ok.10 - 15 cm szerokości,  dobrze przymocowane do płyt stanowiących nogi  biurka - to powinno ustabilizować mebel.

Bardziej na 15 niż 10. A najlepiej jedna, taka szerokości z 20 cm lub więcej. Wystarczy z płyty pilśniowej, może być lekka, ale załatwi sprawę.

Napisano

Koledzy dobrze piszą ale jak siebie znam to bym zabudował cały albo prawie cały tył biurka. Jedną płytą na 3/4 wysokości. I raczej dałbym sztywną.

Napisano

Płyta pilśniowa, czy raczej z hdf, nie załatwi sprawy - musi być coś grubego, sztywnego, czyli płyta laminowana meblowa.

Napisano
17 minut temu, uroboros napisał:

Płyta pilśniowa, czy raczej z hdf, nie załatwi sprawy - musi być coś grubego, sztywnego, czyli płyta laminowana meblowa.

No pacz pan, a u mnie taka "listwa" pilśniówki była założona fabrycznie. I się nie kołysało. Będę na wsi, to sfotografuję, bo biurko wciąż stoi.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

już są z tyłu biurka takie wzmocnienia

To są takie wzmocnienia, które mają ładnie i stylowo wyglądać, a jak widać nic nie wzmacniają :bezradny:

26 minut temu, retrofood napisał:

biurko wciąż stoi.

Pewnie przy blacie są "konkretniej" mocowane i przez to wystarczy hdf-ka

Napisano
2 godziny temu, uroboros napisał:

 

Pewnie przy blacie są "konkretniej" mocowane i przez to wystarczy hdf-ka

Tak jak kiedyś szafki np. z Wyszkowa. Tylna płyta trzymała i nie miało prawa się kołysać.

Na zwykłe zszywki, chociaż ja to wzmacniałem wkrętami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...