Skocz do zawartości

Remont garażu szeregowego - dach, ściany, brama garażowa.


Recommended Posts

Napisano

Witam. Podpisałem kilka dni temu umowę przedwstępną na zakup garażu o powierzchni 19m2.

Niestety garaż jest w złym stanie i muszą go we własnym zakresie wyremontować.

 

1. DACH

W pierwszej kolejności chcę naprawić przeciekający dach. W tym celu chcę zakupić 5-6 rolek papy termozgrzewalnej 5,2 MM.

Mojego kolegi ojciec mi to położy, ale trzeba by było poczekać na nieco bardziej słoneczne dni/dzień. Dlatego pomyślałem, żeby już teraz w jakiś sposób zabezpieczyć dach przed przeciekaniem.

Poczytałem na forum, że można zastosować masę uszczelniającą gardner - uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement może być stosowany w każdych warunkach atmosferycznych, zarówno na suchym dachu, jak i podczas opadów deszczu i śniegu - czyli idealny na aktualną pogodę. 5 litrów powinno starczyć na pokrycie łączeń przez które dostaje się woda do wnętrza garażu. Na to jakaś folia i myślę, że przetrwa do końca marca gdy pogoda może będzie lepsza i wtedy położy się papę. 

 

2. BRAMA GARAŻOWA

Chciałbym wymienić stare drzwi garażowe. Są wykonane z drewna które jest już wypaczone.

Myślę aby zamontować bramę na pilot - czy są jakieś przeciwwskazania aby montować to w tym okresie?

 

3. PĘKNIĘTA ŚCIANA

W jaki sposób wypełnić ubytek/pęknięcie w ścianie i czym? Jak w ogóle można wzmocnić taką ścianę?

 

Gdy już te trzy punkty zrobię to chciałbym osuszyć wnętrze. Kontaktowałem się z firmą która twierdzi, że można osuszyć garaż w 3 dni.

Nagrzewnica 2kw i osuszacz o wydajności 40l to koszt 50 zł doba. Gdy już będzie osuszone to zeskrobię nalot który jest na suficie.

Następnie wyozonuje wnętrze ozonatorem co ma wydajność 10g/h. Co jeszcze można zrobić aby można było pod koniec marca/początku kwietnia parkować nowy samochód z salonu ;)

 

 

IMG_20200125_153830.jpg

IMG_20200125_154137.jpg

IMG_20200125_154141.jpg

IMG_20200125_154156.jpg

Napisano

Czy ten garaż jest narożny/pierwszy w szeregu?

 

Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...   Papę powinien położyć ktoś, kto będzie umiał zrobić fachowe odcięcie warstw na granicy Twojego kawałka dachu i dopiero wtedy położyć nową warstwę. Nie jest wykluczone, że należałoby wymienić też deski na dachu.

U mnie dogadałem się z sąsiadami i zrobiliśmy razem dach na pięciu kolejnych garażach. To zapewnia szczelność na parę lat!

Napisano
  Dnia 26.01.2020 o 22:15, uroboros napisał:

Czy ten garaż jest narożny/pierwszy w szeregu?

 

Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...   Papę powinien położyć ktoś, kto będzie umiał zrobić fachowe odcięcie warstw na granicy Twojego kawałka dachu i dopiero wtedy położyć nową warstwę. Nie jest wykluczone, że należałoby wymienić też deski na dachu.

U mnie dogadałem się z sąsiadami i zrobiliśmy razem dach na pięciu kolejnych garażach. To zapewnia szczelność na parę lat!

Rozwiń  

To środkowy garaż. Po lewej i prawej stronie mam sąsiednie garaże.

A ten uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement mógłby teraz położyć? Boje się, że nie zdążę tego uszczelnić i będę musiał podstawić pod blokiem mieszkalnym nowy samochód.

Napisano

Nie jestem dekarzem, nie wiem dokładnie jak się to robi, ale nasz fachowiec nacinał warstwy papy do samego podłoża w taki klin, czymś tam wypełniał, co oddzieliło nasze dachy od reszty szeregu.

U nas strop jest z prefabrykowanych płyt betonowych, Ty masz dechy...

 

Jak robisz ten garaż na furę nówkę - nie żałuj kasy i wymień dechy na porządne nowe i pomyśl nad izolacją styrodurem, nawet warstwą niezbyt wielką.

 

Co do samochodu - bezpieczniej będzie wstawiać go jednak do garażu, nawet niedoszczelnionego i przykrywać czymś ewentualnie...

 

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie warunki atmosferyczne są takie, że taki dach na bidę można byłoby robić...

 

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 07:39, uroboros napisał:

Nie jestem dekarzem, nie wiem dokładnie jak się to robi, ale nasz fachowiec nacinał warstwy papy do samego podłoża w taki klin, czymś tam wypełniał, co oddzieliło nasze dachy od reszty szeregu.

U nas strop jest z prefabrykowanych płyt betonowych, Ty masz dechy...

 

Jak robisz ten garaż na furę nówkę - nie żałuj kasy i wymień dechy na porządne nowe i pomyśl nad izolacją styrodurem, nawet warstwą niezbyt wielką.

 

Co do samochodu - bezpieczniej będzie wstawiać go jednak do garażu, nawet niedoszczelnionego i przykrywać czymś ewentualnie...

 

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie warunki atmosferyczne są takie, że taki dach na bidę można byłoby robić...

 

Rozwiń  

Dach jest z płyt betonowych. Do tego papa, ale co pod papą jest to nie wiem. 

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 10:01, zenek napisał:

No  to wygląda ten strop tak, jakby tam papy nie było od kilku lat 

Rozwiń  

Ten dach pewnie od kilka lat przecieka. Właściciel garażu wynajmował go dla kogoś kto deklarował wykup w przyszłości.

Niestety wynajmujący zrezygnował bo wybudował/kupił dom :) kupie masę uszczelniająca Gardner Wet-R-Dri i przesmaruje łączenia. 

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 11:40, Mistrz Jan napisał:

To już lepiej kup grubą folię w jednym kawałku ,rozlóż z zakładem na sąsiadów ,przyciśmij deskami,cegłami. Wytrzyma do wiosny.

Rozwiń  

Skąd ja teraz deski i cegłówki załatwię. A jakby tą starą papę opalił palnikiem i położył na to nową papę.

Temperatura 0 stopni i wysoka wilgotność powietrza - 93% w tej chwili raczej nie jest odpowiednią porą na montaż nowej papy.

 

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 10:58, jayp napisał:

kupie masę uszczelniająca Gardner Wet-R-Dri i przesmaruje łączenia. 

Rozwiń  

Które łączenia?

  Dnia 26.01.2020 o 22:15, uroboros napisał:

Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...

Rozwiń  

 

  Dnia 27.01.2020 o 11:40, Mistrz Jan napisał:

To już lepiej kup grubą folię w jednym kawałku ,rozlóż z zakładem na sąsiadów ,przyciśmij deskami,cegłami. Wytrzyma do wiosny.

Rozwiń  

To może być dobry pomysł, o ile wiatr nie zwieje folii, a obciążenie nie zdemoluje czegoś w okolicy...

 

  Dnia 27.01.2020 o 12:28, jayp napisał:

Skąd ja teraz deski i cegłówki załatwię

Rozwiń  

Ze śmietnika chociażby...

 

 

Te garaże są w jednym pojedyńczym szeregu, czy drugi szereg styka się "plecami"?

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 12:33, uroboros napisał:

Które łączenia?

 

To może być dobry pomysł, o ile wiatr nie zwieje folii, a obciążenie nie zdemoluje czegoś w okolicy...

 

Ze śmietnika chociażby...

 

 

Te garaże są w jednym pojedyńczym szeregu, czy drugi szereg styka się "plecami"?

Rozwiń  

Łączenia papy - nie wiem jak to fachowo się nazywa - tak jak na zdjęciu ico2_jak_naprawic_uszkodzona_pape.jpg

 

Garaże są w pojedynczym szeregu i nie stykają się "plecami". 

 

 

Napisano
  Dnia 27.01.2020 o 12:28, jayp napisał:

Skąd ja teraz deski i cegłówki załatwię. A jakby tą starą papę opalił palnikiem i położył na to nową papę.

Rozwiń  

A może pokaż ten dach na fotce - tą papę. Jak to wygląda?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...