Skocz do zawartości

garaż wolnostojący czy przy budynku?


bumbum

Recommended Posts

Napisano
Miał być garaź z boku budynku dach miał być przedłuzeniem od domu.Przed kupnem projektu udałem sie do architekta a ten powiedział źe taniej jest postawić osobno garaz, wtedy można dać tanszy dach,tańsy materiał na sciany i słabszy fundament .Garaź przy budynku musi być wykonany z tych samych materiałów co budynek wiec w tym wypadku przedrazam. Dzialke mam bardzo szeroką więc spokojnie wejdzie garaz osobny a nawe dwustanowiskowy.Co myslicie,czy duzo zaoszczedze stawiajac osobno?
Napisano
Ale nie wystarczy na Maybacha, żeby go w tym garażu schować przed zimą. Ile będzie kosztował ten tańszy garaż? 8 tys, 10? Bo trzeba to odliczyć od 46 tys.
Napisano
Różnica nie będzie aż tak duża (46tys.) Czy warto zawracać sobie głowę i budować garaż osobno - zamawiać inne materiały na dach, ściany, inny beton na fundamenty? Przecież gdy pokryjesz dach garażu czymś innym niż dach domu - to nie będzie to wspólgrało ze sobą.
Napisano
Moi sąsiedzi mają taką mieszankę - dach domu brązowy i dach garażu brązowy ale dachówka i blachodachówka - ale widać różnicę na pierwszy rzut oka - a ile zaoszczędzili? Bardzo niewiele.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Proszę dowiedzieć się koniecznie w odpowiednim urzędzie jaki jest podatek od garażu wolno stojącego.W wielu gminach podatek od takiego garażu jest kilkunastokrotnie większy od garażu w obrębie budynku.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A opłaty, myślałeś o nich.
Za garaż w bryle budynku ok 0,50 zł/m2 pow.
Garaż wolnostojący traktowany jest jak pom. gospodarcze ( opłata za m2 uzależniona jest od wysokości tzn, do 2,10m stawka niższa, a powyżej stawka wyższa )
Stoi u mnie taki budyneczek wys. 3,00 m i opłata 5,70 za m2 pow.
Pomyśl ile państwu dasz zarobić !?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...