Skocz do zawartości

garaż wolnostojący czy przy budynku?


bumbum

Recommended Posts

Napisano
Miał być garaź z boku budynku dach miał być przedłuzeniem od domu.Przed kupnem projektu udałem sie do architekta a ten powiedział źe taniej jest postawić osobno garaz, wtedy można dać tanszy dach,tańsy materiał na sciany i słabszy fundament .Garaź przy budynku musi być wykonany z tych samych materiałów co budynek wiec w tym wypadku przedrazam. Dzialke mam bardzo szeroką więc spokojnie wejdzie garaz osobny a nawe dwustanowiskowy.Co myslicie,czy duzo zaoszczedze stawiajac osobno?
Napisano
Ale nie wystarczy na Maybacha, żeby go w tym garażu schować przed zimą. Ile będzie kosztował ten tańszy garaż? 8 tys, 10? Bo trzeba to odliczyć od 46 tys.
Napisano
Różnica nie będzie aż tak duża (46tys.) Czy warto zawracać sobie głowę i budować garaż osobno - zamawiać inne materiały na dach, ściany, inny beton na fundamenty? Przecież gdy pokryjesz dach garażu czymś innym niż dach domu - to nie będzie to wspólgrało ze sobą.
Napisano
Moi sąsiedzi mają taką mieszankę - dach domu brązowy i dach garażu brązowy ale dachówka i blachodachówka - ale widać różnicę na pierwszy rzut oka - a ile zaoszczędzili? Bardzo niewiele.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Proszę dowiedzieć się koniecznie w odpowiednim urzędzie jaki jest podatek od garażu wolno stojącego.W wielu gminach podatek od takiego garażu jest kilkunastokrotnie większy od garażu w obrębie budynku.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A opłaty, myślałeś o nich.
Za garaż w bryle budynku ok 0,50 zł/m2 pow.
Garaż wolnostojący traktowany jest jak pom. gospodarcze ( opłata za m2 uzależniona jest od wysokości tzn, do 2,10m stawka niższa, a powyżej stawka wyższa )
Stoi u mnie taki budyneczek wys. 3,00 m i opłata 5,70 za m2 pow.
Pomyśl ile państwu dasz zarobić !?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...