Skocz do zawartości

Naświetlacz LED za 380zł vs 80zł


usiek

Recommended Posts

Na szybko w miejscowym sklepie dorwałem naświetlacz jak na fotce niżej. 30W, 2100lm i nadaje się to do oświetlania chyba wychodka. 86zł wyrzucone.

0280da8c75d6e639.jpg

 

 

Pomyślałem, że teraz kupię 2x50W z allegro ale w ostatniej chwili zrezygnowałem i zacząłem się przyglądać tym naświetlaczom.

100W, 8000lm za 80zł https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?bi_m=mpage&

 

oraz tutaj chyba wyższa półka 374zł https://allegro.pl/oferta/przenosny-naswietlacz-led-ip65-8000lm-brennenstuhl-8501917957?bi_m=mpage&

Jak go zobaczyłem od razu go chciałem mieć :)

 

Czy warto dać te 374zł czy może wystarczy 100W 8000lm za 80zł. I co bym tak nie dokupował na końcu stwierdzając, że i tak potrzebuję tego za 374zł

 

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, usiek napisał:

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Powiem tak, do gipsowania, do gładzi tylko naświetlacz z żarówką halogenową, przy takiej żarówce widać wszystkie niedoskonałości.

big_halogen-liniowy-118mm-230v-100w-elux

95d491d6441e977f0a8de74ed290

Natomiast do pozostałych prac poleciłbym Ci naświetlacze ledowe tego typu.

500_500_productGfx_5361e3c9d49c91e0c61cb

Zwróć uwagę na kształt i kolor żarnika. Jeżeli kupisz dwa, każdy po 50W i z barwą zimną (barwa zimna jest jaśniejsza) to wystarczy spoko.

Pisałem abyś zwrócił uwagę na kształt żarnika bo jeżeli sie przepali to nie będziesz miał najmniejszego problemu z jego wymianą bez konieczności kupowania nowego naświetlacza ani z kupnem samego żarnika bo jest to popularny typ żarnika. Za około 30 zł kupisz żarnik który nie wymaga trafo, możesz podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V.

dioda-led-50w-zarnik-led-modul-cob-bez-z

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Zdecydowałem się jednak na taki:

https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Ten daje radę. Dokupię chyba jeszcze jeden.

 

A teraz śmieszne pytanie amatora: jaki ja do tego potrzebuję stojak?

Na coś trzeba zwracać uwagę (np wysokość) czy obojętnie jaki np: 

https://allegro.pl/oferta/statyw-stojak-lampa-halogenowa-1-25-m-verke-pro-7415859984?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Link do komentarza

Ciekawe jaki ten oświetlacz ma żarnik, bo nie widać jakie są te diody, ale najważniejsze że ma moc 100W i barwę zimną.

Natomiast co do stojaka to ten który pokazałeś jest to typowy do naświetlaczych i często stosowany na budowach. Jest to prosty, stabilny i tani stojak. Uwagę musisz zwrócić  nie tyle na jego wysokość co na jego stabilność. Dla poprawienia stabilności można przykręcić na dole stojaka ciężarek np  1 kilowy.

Link do komentarza

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Chyba wezmę ten stojak skoro taka niby promocja na niego.

 

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

 

ps. A może ten, wyższy i nawet tańszy.... https://allegro.pl/oferta/statyw-podwojny-stojak-do-naswietlacz-halogen-led-8002785400?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

180cm to może do lasera by się też nadał. Ale 2 naswietlacze przy 180cm polecą na glebę 100% :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 minuty temu, usiek napisał:

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Znając życie na pewno nie raz i nie dwa :) 

O poprawieniu stabilności o której pisałem wcześniej to możesz w prosty sposób zrobić coś na wzór jak jest to rowiązane w statywach fotograficznych. Widoczny haczyk na dole środkowej rurki prowadzącej statywu służy do zawieszenia jakieś ciężaru aby poprawić stabilizację statywu, poniżej widać że może to być w warunkach polowych torba fotograficzna. 

W Twoim przyopadku możesz spokojnie jak pisałem przykręcić na stałe ciężarek.

i-camrock-tc63.jpg

 

c3JjPS9pbWFnZXMvOC8xLzgvMTc4MTgtMDE2Lmpw

 

11 minut temu, usiek napisał:

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Czyli jest to żarnik z wklejonymi diodami jak poniżej.

3030-smd-high-power-leds28436950610.jpg

LEEPEE-Universale-Auto-Della-Cupola-Pann

14 minut temu, usiek napisał:

 ...czy naswietlacze przeżyją upadki 

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

Nie masz co się martwić bo zapewne co najmniej na dwa lata masz gwarancję a po drugie to ledy nie są tak czułe na upadki i wszcząsy jak żarówki.

Link do komentarza
5 minut temu, retrofood napisał:

Żywotność 30 000 godzin jest hipotetyczna, realny okres świecenia zależy od warunków chłodzenia złącza.

Raczej chyba masz na myśli dobre chłodzenie elementu żarnika- diody SMD, modułu COB.

1 minutę temu, usiek napisał:

A co to znaczy?

Mam nadzieję, że przeżyje cały okres swojego zadania... czyli wykończenie jednej budowy.

Jeżeli chodzi to o czym myślę (nie o złącze) to moduł oświetleniowy z diodami SMD czy COB musi mieć dobre chłodzenie bo się grzeje a to zapewnia dobry radiator w postaci aluminiowej obudowy naświetlacza do której to obudowy moduł jest przykręcany a cała powierzchnia przylegająca modułu do obudowy naświetlacza jest pokryta pasta termoprzewodzącą aby moduł miał dobre chłodzenie.

Tylko na chłodzenie Ty jako konsument masz najmniejszy wpływ bo kupujesz już gotowy produkt.

Link do komentarza
Przed chwilą, usiek napisał:

Aaaa.... to rozumiem o co chodzi :)

Tył obudowy jest wykonany a'la radiator

Dokładnie tak jak piszesz :) z tą różnicą że nie jak a'la radiator tylko jest to radiator.

Link do komentarza
2 minuty temu, retrofood napisał:

Bo tam nic się nie żarzy, więc nie ma żadnego żarnika. 

To że nic się nie żarzy nie oznacza że w nazwie nie może występować słowo żarnik. T]Poniżej nazwa handlowa owego modułu COB. Żarnik wziął się z stąd że pierwsze naświetlacze były (zresztą jeszcze są w sprzedaży i w użytku) z żarówkami halogenowymi i te żarówki miały żarnik.

Cytat

DIODA LED 50W ŻARNIK LED DO NAŚWIETLACZA MODUŁ COB

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...