Skocz do zawartości

Naświetlacz LED za 380zł vs 80zł


usiek

Recommended Posts

Na szybko w miejscowym sklepie dorwałem naświetlacz jak na fotce niżej. 30W, 2100lm i nadaje się to do oświetlania chyba wychodka. 86zł wyrzucone.

0280da8c75d6e639.jpg

 

 

Pomyślałem, że teraz kupię 2x50W z allegro ale w ostatniej chwili zrezygnowałem i zacząłem się przyglądać tym naświetlaczom.

100W, 8000lm za 80zł https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?bi_m=mpage&

 

oraz tutaj chyba wyższa półka 374zł https://allegro.pl/oferta/przenosny-naswietlacz-led-ip65-8000lm-brennenstuhl-8501917957?bi_m=mpage&

Jak go zobaczyłem od razu go chciałem mieć :)

 

Czy warto dać te 374zł czy może wystarczy 100W 8000lm za 80zł. I co bym tak nie dokupował na końcu stwierdzając, że i tak potrzebuję tego za 374zł

 

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, usiek napisał:

Aha.... ma on służyć pracom wykończeniowym na budowie. Ocieplanie poddasza, gipsowani ścian, jakieś sufity podwieszane...

Powiem tak, do gipsowania, do gładzi tylko naświetlacz z żarówką halogenową, przy takiej żarówce widać wszystkie niedoskonałości.

big_halogen-liniowy-118mm-230v-100w-elux

95d491d6441e977f0a8de74ed290

Natomiast do pozostałych prac poleciłbym Ci naświetlacze ledowe tego typu.

500_500_productGfx_5361e3c9d49c91e0c61cb

Zwróć uwagę na kształt i kolor żarnika. Jeżeli kupisz dwa, każdy po 50W i z barwą zimną (barwa zimna jest jaśniejsza) to wystarczy spoko.

Pisałem abyś zwrócił uwagę na kształt żarnika bo jeżeli sie przepali to nie będziesz miał najmniejszego problemu z jego wymianą bez konieczności kupowania nowego naświetlacza ani z kupnem samego żarnika bo jest to popularny typ żarnika. Za około 30 zł kupisz żarnik który nie wymaga trafo, możesz podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V.

dioda-led-50w-zarnik-led-modul-cob-bez-z

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Zdecydowałem się jednak na taki:

https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-halogen-lampa-led-100w-8000lm-gw-36msc-7826013417?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Ten daje radę. Dokupię chyba jeszcze jeden.

 

A teraz śmieszne pytanie amatora: jaki ja do tego potrzebuję stojak?

Na coś trzeba zwracać uwagę (np wysokość) czy obojętnie jaki np: 

https://allegro.pl/oferta/statyw-stojak-lampa-halogenowa-1-25-m-verke-pro-7415859984?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Link do komentarza

Ciekawe jaki ten oświetlacz ma żarnik, bo nie widać jakie są te diody, ale najważniejsze że ma moc 100W i barwę zimną.

Natomiast co do stojaka to ten który pokazałeś jest to typowy do naświetlaczych i często stosowany na budowach. Jest to prosty, stabilny i tani stojak. Uwagę musisz zwrócić  nie tyle na jego wysokość co na jego stabilność. Dla poprawienia stabilności można przykręcić na dole stojaka ciężarek np  1 kilowy.

Link do komentarza

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Chyba wezmę ten stojak skoro taka niby promocja na niego.

 

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

 

ps. A może ten, wyższy i nawet tańszy.... https://allegro.pl/oferta/statyw-podwojny-stojak-do-naswietlacz-halogen-led-8002785400?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

180cm to może do lasera by się też nadał. Ale 2 naswietlacze przy 180cm polecą na glebę 100% :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 minuty temu, usiek napisał:

Hehe.... bo właśnie się zastanawiałem ile razy taki stojak wypi...ole i czy naswietlacze przeżyją upadki :)

Znając życie na pewno nie raz i nie dwa :) 

O poprawieniu stabilności o której pisałem wcześniej to możesz w prosty sposób zrobić coś na wzór jak jest to rowiązane w statywach fotograficznych. Widoczny haczyk na dole środkowej rurki prowadzącej statywu służy do zawieszenia jakieś ciężaru aby poprawić stabilizację statywu, poniżej widać że może to być w warunkach polowych torba fotograficzna. 

W Twoim przyopadku możesz spokojnie jak pisałem przykręcić na stałe ciężarek.

i-camrock-tc63.jpg

 

c3JjPS9pbWFnZXMvOC8xLzgvMTc4MTgtMDE2Lmpw

 

11 minut temu, usiek napisał:

A żarnik w naswietlaczu jest na całej tej białej powierzchni pod szybą. Jak się na niego popatrzy to później przez pół godziny przy mruganiu oczami widać siatkę tych diód :)

Czyli jest to żarnik z wklejonymi diodami jak poniżej.

3030-smd-high-power-leds28436950610.jpg

LEEPEE-Universale-Auto-Della-Cupola-Pann

14 minut temu, usiek napisał:

 ...czy naswietlacze przeżyją upadki 

Mam nadzieję, że nie zdąży się przepalić bo piszą o żywotności 30000h

 

Nie masz co się martwić bo zapewne co najmniej na dwa lata masz gwarancję a po drugie to ledy nie są tak czułe na upadki i wszcząsy jak żarówki.

Link do komentarza
5 minut temu, retrofood napisał:

Żywotność 30 000 godzin jest hipotetyczna, realny okres świecenia zależy od warunków chłodzenia złącza.

Raczej chyba masz na myśli dobre chłodzenie elementu żarnika- diody SMD, modułu COB.

1 minutę temu, usiek napisał:

A co to znaczy?

Mam nadzieję, że przeżyje cały okres swojego zadania... czyli wykończenie jednej budowy.

Jeżeli chodzi to o czym myślę (nie o złącze) to moduł oświetleniowy z diodami SMD czy COB musi mieć dobre chłodzenie bo się grzeje a to zapewnia dobry radiator w postaci aluminiowej obudowy naświetlacza do której to obudowy moduł jest przykręcany a cała powierzchnia przylegająca modułu do obudowy naświetlacza jest pokryta pasta termoprzewodzącą aby moduł miał dobre chłodzenie.

Tylko na chłodzenie Ty jako konsument masz najmniejszy wpływ bo kupujesz już gotowy produkt.

Link do komentarza
Przed chwilą, usiek napisał:

Aaaa.... to rozumiem o co chodzi :)

Tył obudowy jest wykonany a'la radiator

Dokładnie tak jak piszesz :) z tą różnicą że nie jak a'la radiator tylko jest to radiator.

Link do komentarza
2 minuty temu, retrofood napisał:

Bo tam nic się nie żarzy, więc nie ma żadnego żarnika. 

To że nic się nie żarzy nie oznacza że w nazwie nie może występować słowo żarnik. T]Poniżej nazwa handlowa owego modułu COB. Żarnik wziął się z stąd że pierwsze naświetlacze były (zresztą jeszcze są w sprzedaży i w użytku) z żarówkami halogenowymi i te żarówki miały żarnik.

Cytat

DIODA LED 50W ŻARNIK LED DO NAŚWIETLACZA MODUŁ COB

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...