Skocz do zawartości

kołkować styropian?


Recommended Posts

Napisano

Czy należy styropian kołkować oprócz klejenia Wykonawca/y namawiają. Dom jest jednorodzinny o wysokości w kalenicy około 6 m. czy trzeba kołkować czy wystarczy montaż tylko na kleju

Napisano

Jak zakołkujesz, to zmniejszy się prawdopodobieństwo, że przy wichurze styropian nie pofrunie :)

A tak na poważnie, to kołkowanie przy fachowej robocie jest u Ciebie niepotrzebne, ale wykonawcę zabezpiecza w przypadku błędów w jego pracy. Jak dobrze zagruntują, będą odpowiednio kłaść klej (po obwodzie płyty + kilka placków wewnątrz), klej będzie odpowiedno przygotowany, dociśnięty - można nie kołkować.

Napisano

Dodatkowe mocowanie mechaniczne tzw. kołkowanie i konieczność jego stosowania zależy od kilku czynników: Jeżeli dom jest nowobudowany lub na powierzchniach ścian nie ma warstw osłabiających przyczepność klejonego styropianu w postaci starych łuszczących się  tynków, farby, itp. to przy zastosowaniu odpowiedniego systemu ociepleń kołkowanie można pominąć.  W przypadku kompletnego systemu ociepleń Termo Organika kołkowanie może zostać pominięte (o ile projektant nie przewidział inaczej) przy klejeniu styropianu do ścian nowego budynku. Warunkiem jest mocowanie styropianu przy użyciu kleju  uniwersalnego Termo Organika TO-KU, który służy do przyklejania płyt styropianowych (również grafitowych) i wykonywania warstwy zbrojonej (siatka z włókna szklanego zatopiona w kilkumilimetrowej warstwie kleju).Klej należy nanosić na płytę w dwóch dopuszczalnych metodach: pierwsza metoda pasmowo-punktowa, gdzie klej nanosi się na płytę przy krawędziach tworząc tzw. ramkę i w środek nakłada się klej w postaci kilku placków 3-6 miejsc. Druga metoda polega na nałożeniu kleju na całej powierzchni płyty styropianowej przy użyciu pacy zębatej tzw. metoda "na grzebień". Druga metoda zapewnia praktycznie 100% pokrycie klejem i równomierne połączenie klejowe. Metoda szczególnie jest zalecana, gdy ściany budynku są równe.  Ważne by zastosować kompletny system ociepleń, co daje gwarancję kompatybilności poszczególnych składników systemu, wszystkie elementy systemu powinny być od jednego producenta i ujęte w dokumencie jakim jest KOT lub EOT (Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy jest możliwość obejrzenia domu na żywo?  My jesteśmy ze Stargardu : ) pozdrawiam 
    • Napisałem już swoją opinię... Przeczytaj ze zrozumieniem wątek...   Zaczynasz fantazjować...  Zupełnie jak przed laty w wątku z "rozkraczonym dworkiem "...
    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...