Skocz do zawartości

Grzyb/pleśń na ścianie


Recommended Posts

Napisano

Witam 

Mieszkam na 1 pietrze w bloku, blok wybudowany około lat 80, ma 4 piętra. Moje mieszkanie ma 25m2. Na ścianie dylatacyjnej pojawia się grzyb/pleśń od grudnia zeszłego roku w lato tez jest. Ściana ma długość 5m 

Teraz zakończył się remont bloku czyli ocieplenie wymiana rynien itp ale to co było nadal się pojawia. Piętro niżej jest mieszkanie w którym nikt nie mieszka. Raz byłem w tym mieszkaniu ale grzyba w nim nie ma tak samo jak sąsiad wyżej tez grzyba niema chociaż on ma Meblościankę na cała ta ścianę 

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Pozdrawiam

 

 

45CA8BE7-A5BE-476A-AA9D-8D5F44FFF696.jpeg

A402D977-CEB1-447A-BA03-A90B8B683E8F.jpeg

816F218A-E8FF-4C29-9AF8-98768AA1C529.jpeg

Napisano
43 minuty temu, Blusik napisał:

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Ten pan inspektor nie zna sie na rzeczy. Ludwikiem czyścić?? Do tego są specjalne środki. Jednym z lepszych jest środek firmy SAVO Przeciw Pleśni. Powodem tego jest słaba wentylacja pomieszczenia i wietrzenie nic nie da, musisz zadbać o lepszą wentylację. 

Może być też że w tym miejscu masz mostek i dlatego wchodzi wilgoć. Co to jest za ściana? zewnętrzna czy wewnętrzna działowa bo o ścianie dylatacyjnej nie słyszałem.

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

Witam 

Mieszkam na 1 pietrze w bloku, blok wybudowany około lat 80, ma 4 piętra. Moje mieszkanie ma 25m2. Na ścianie dylatacyjnej pojawia się grzyb/pleśń od grudnia zeszłego roku w lato tez jest. Ściana ma długość 5m 

Teraz zakończył się remont bloku czyli ocieplenie wymiana rynien itp ale to co było nadal się pojawia. Piętro niżej jest mieszkanie w którym nikt nie mieszka. Raz byłem w tym mieszkaniu ale grzyba w nim nie ma tak samo jak sąsiad wyżej tez grzyba niema chociaż on ma Meblościankę na cała ta ścianę 

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Pozdrawiam

 

 

45CA8BE7-A5BE-476A-AA9D-8D5F44FFF696.jpeg

A402D977-CEB1-447A-BA03-A90B8B683E8F.jpeg

816F218A-E8FF-4C29-9AF8-98768AA1C529.jpeg

Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny. Pierwsza, jeśli jest to ściana dylatacyjna, do pozostaje pytanie o uszczelnienie dylatacji przed napływem zimnego powietrza. Wewnętrzna temperatura ściany powinna być niższa nie więcej niż 3 - 4 oC od temperatury powietrza w  pomieszczeniu. Druga przyczyna, to wysoka wilgotność powietrza w pomieszczeniu, powyżej 60%. Wietrzenie, szczególnie zimą osusza powietrze w pomieszczeniu ale jednocześnie wyziębia ściany, czyli "na dwoje babka wróżyła". Użycie osuszacza jak najbardziej wskazane, przy czym warto by zakupić prosty higrometr, aby ocenić skuteczność działania tego typu osuszacza. Osuszacze z granulkami mają małą wydajność, czyli skuteczność zbierania wilgoci z powietrza. W tym przypadku stosowanie Ludwika ?????????

Napisano
33 minuty temu, mhtyl napisał:

Ten pan inspektor nie zna sie na rzeczy. Ludwikiem czyścić?? Do tego są specjalne środki. Jednym z lepszych jest środek firmy SAVO Przeciw Pleśni. Powodem tego jest słaba wentylacja pomieszczenia i wietrzenie nic nie da, musisz zadbać o lepszą wentylację. 

Może być też że w tym miejscu masz mostek i dlatego wchodzi wilgoć. Co to jest za ściana? zewnętrzna czy wewnętrzna działowa bo o ścianie dylatacyjnej nie słyszałem.

Ściana między jedna częścią bloku a druga częścią między nią jest szpara 

Napisano
5 minut temu, Blusik napisał:

Ściana między jedna częścią bloku a druga częścią między nią jest szpara 

Ta szpara może być właśnie przyczyną ze wychodzi pleśń.

Napisano (edytowany)
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Ta szpara może być właśnie przyczyną ze wychodzi pleśń.

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Sasiad na dole nie mieszka wiec tam nie grzeje ani nic. Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

 

wentylacja to dwie kratki jedna w kuchni i łazience. Obie ciąga

Edytowano przez Blusik (zobacz historię edycji)
Napisano
2 minuty temu, Blusik napisał:

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Za meblościanką nie ma dostępu powietrza i to powoduje że robi się grzyb. Założę się że u sąsiada za meblościanką tez pojawił się grzyb.

Napisano
6 minut temu, Blusik napisał:

A taki osuszacz za 100zl elektryczny niby do 30m2 będzie dobry?

 

a jak polepszyć wentylacje zamontować nawiewy w oknie ?

Z osuszaczem  nie mam pojęcia jaki będzie dobry i czy w ogóle on coś pomoże.

Wentylacja natomiast powinna mieć nawiew ale przede wszystkim dobry wywiew.

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

 . Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest.    

Mieszkanie ma mieć wentylację, a nie być wietrzone. W mieszkaniach pod Tobą nikt nie mieszka, nie ma pary i wilgoci, więc nie ma grzyba.

No i nie ma mebli, które blokują opływ powietrza.

Napisano
3 godziny temu, Blusik napisał:

Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

Ale co zakryli?

Jak ocieplili ścianę od zewnątrz, to dobrze.

Teraz pozbądź się grzyba odpowiednim preparatem i popraw wentylację.

 

Jakie masz okna?

Napisano

Chociaż, jak ten grzyb jest już dłuższy czas, zrobiłbym inaczej.

Weź zdrap farbę aż do tynku, i trochę tynku. Pożniej rozrób wodę z octem spirytusowym w stosunku 1 jedn. octu-3jedn. wody i porzadnie wyszoruj.

Potem zostaw do wywietrzenia, zagruntuj, napraw tynk, pomaluj.

 

Wietrzenie uskutecznij

Napisano
25 minut temu, MrTomo napisał:

Ale co zakryli?

Jak ocieplili ścianę od zewnątrz, to dobrze.

Teraz pozbądź się grzyba odpowiednim preparatem i popraw wentylację.

 

Jakie masz okna?

Okna plastik 

W sensie zakryli ta dziurę między budynkami tak ze została wolna przestrzeń w środku a bo bokach jest okryta styropianem.

 

czy wywietrzniki wrebowe się nadadzą do okna jako wspomaganie wentylacji?

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

Okna plastik 

W sensie zakryli ta dziurę między budynkami tak ze została wolna przestrzeń w środku a bo bokach jest okryta styropianem. 

A od góry?

Napisano
13 godzin temu, Blusik napisał:

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Sasiad na dole nie mieszka wiec tam nie grzeje ani nic. Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

 

wentylacja to dwie kratki jedna w kuchni i łazience. Obie ciąga

Sądzę, że obecny problem, po części wynika z zaszłości, kiedy przestrzeń dylatacyjna była otwarta, przez co ściana była zimniejsza, bardziej zawilgocona. Teraz zainstalowano ocieplenie ale wilgoć w ścianie pozostała, co niekorzystnie wpływa na jej izolacyjność. Spróbuj na dwa, może trzy tygodnie odstawić od ściany meble, ogrzewać ją przy pomocy "farelki" czyli grzejnika z wentylatorem lub jakiś promiennik podczerwieni. Kiedy ściana wyschnie, będzie suchsza a tym samym "cieplejsza", w tym znaczeniu, że będzie lepiej izolowała. Suchej ściany grzyb się nie ima, a dla zniszczenia jego zarodników zastosuj jeden z preparatów grzybobójczych. Zachowa kolejność działań.

Napisano
2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Sądzę, że obecny problem, po części wynika z zaszłości, kiedy przestrzeń dylatacyjna była otwarta, przez co ściana była zimniejsza, bardziej zawilgocona. 

Ja jednak podejrzewam, iż ściana w tej szparze, ze względu na kiepski dostęp, nie została właściwie zabezpieczona. Tylko nie bardzo wiadomo jak to sprawdzić. Może kamerą termowizyjną?

Napisano
44 minuty temu, retrofood napisał:

Ja jednak podejrzewam, iż ściana w tej szparze, ze względu na kiepski dostęp, nie została właściwie zabezpieczona. Tylko nie bardzo wiadomo jak to sprawdzić. Może kamerą termowizyjną?

Oczywiście, bez sprawdzenia możemy tylko przypuszczać.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...