Skocz do zawartości

ocieplenie ścian zew. o gr 30 cm?


Recommended Posts

Napisano

Moje pytanie dotyczy ocieplenia ściany zewnętrznej o grubości 30 cm wykonanej z suporexu na zaprawę.. Jaki styropian użyć aby to ocieplenie było wystarczające? chodzi mi o grubość styropianu

Napisano

Grubość płyt styropianowych stosowanych do ocieplenia budynku powinna wynikać  wprost z projektu (jeśli to jest nowy dom) lub  z charakterystyki energetycznej wykonanej dla budynku już istniejącego/ używanego, którą przeprowadza się w ujęciu o stan obecny  (bryła budynku, posadowienie względem kierunku świata, ilość otworów okiennych i drzwiowych, rodzaju przegród i ich parametrów, źródło ogrzewa, itp.) i dopiero po uwzględnieniu tych aspektów, możemy dokładnie oszacować jakiego rodzaju płyty styropianowe będą optymalnym rozwiązaniem. Jeśli jednak (z różnych względów) nie można wykonać dokładnej analizy budynku, to można przyjąć pewne rozwiązanie  ponad standardowe, które uwzglednia ewentualne niedoszacowanie. Obecnie w nowo projektowanych domach najczęściej stosowany jest styropian grafitowy o współczynniku lambda 0,031 W/mK i grubości płyt 20 cm. Np. Termo Organika TERMONIUM PLUS fasada. W przypadku budynków docieplanych zastosowanie styropianu o grubości 20 cm może stanowić problem z uwagi na istniejące ograniczenia różnych elementów budynku jak np. dach, osadzone głęboko okna, itp., dlatego należy stosować izolację o wysokiej sprawności jak np. wspomniany styropian grafitowy z linii TERMONIUM firmy Termo Organika. Jeżeli grubość ocieplenia będzie około 15 cm to też będzie to dobra ochrona ścian zewnętrznych eliminująca straty ciepła do otoczenia.  Ważne by wszystkie te prace  wykonać materiałami jednego producenta, które tworzą kompletny w system ociepleń ścian zewnętrznych: kleje, siatka, grunty i tynki w różnych odmianach i bardzo szerokiej gamie kolorystycznej. Gwarancja kompatybilności.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...