Skocz do zawartości

Blacha trapezowa z antykondesatem


Recommended Posts

Napisano

Te same czynności co przy "zwykłej" blasze jeżeli chodzi oczywiście o krycie dachu domu mieszkalnego.

Napisano

Arkusze blachy, które docierają na budowę pokryte są filcem na prawie całej spodniej części arkusza. Jedynym miejscem które nie jest pokryte filcem jest odcinek zakładu blachy nakrywającej (zakład wzdłużny). Filc nie może występować w strefie okapu i kalenicy oraz na zakładzie poprzecznym. Kiedy zachodzi taka potrzeba, musi być usunięty ręcznie na placu budowy – należy zedrzeć filc z miejsc niedozwolonych, a następnie odciąć go. Dopuszczalna jest również metoda opalania. Zapobiegnie to przenikaniu wody.

Magazynowanie dużej ilości wody przez powłokę jest niekorzystne, ponieważ na skutek zatrzymania wody na styku blacha – łata szybciej następują procesy gnilne w drewnie. Stałe utrzymywanie się w powłoce wysokiego zawilgocenia jest dużym zagrożeniem, dlatego dachy i ściany z blachami lub foliami z powłoką antykondensacyjną muszą być wentylowane. Antykondensat ma bowiem takie właściwości, że nie tylko zatrzymuje wodę, lecz także transportuje ją i podciąga. Wynika to ze specyficznych cech wody, która przemieszcza się i gromadzi w materiałach porowatych na skutek zjawisk podciągania kapilarnego i sorpcji.

Podstawowym wymogiem prawidłowego funkcjonowania antykondensatu jest dobra wentylacja blach, które powinny być owiewane powietrzem w utworzonych do tego celu przestrzeniach – z wlotami i wylotami.

 

________________________________

Blachy trapezowe dachowe, Blachy Pruszyński

 

trapezy_dachowe.jpg.5c82fafdf9a0bafde84b0e7a5ae76878.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pomalowałem kaloryfery żeliwne rozcieńczalnikową farbą Hammerite Prosto Na Rdzę (nie wodorozcieńczalną Hammerite Na Kaloryfery). Zrobiłem to na początku sierpnia, a jak zaczęli grzać na początku października, to farba zaczęła śmierdzieć. Czy jest tu ktoś, kto też użył tej farby i powie mi, jak długo u niego śmierdziało przy nagrzanych kaloryferach? Infolinia AkzoNobel nie potrafi dokładnie powiedzieć, a znajomi fachowcy mówią o ok. 2 tygodniach dla farb olejnych/ftalowych. 
    • Dzień dobry,   Nadmienię iż nie jestem budowlańcem, ale chcę zrobić to sam, być może się uda z Waszą pomocą.    Kupiliśmy dom i w pierwszej wersji w projekcie była rekuperacja, ale nie będziemy jej zakładać. W domu jest też wentylacja mechaniczna, uprzedzając pytania. W stropie zostały dziury po rekuperacji i teraz pytanie za 100 punktów jak najlepiej to zalepić, żeby później nie spadło na głowę :). Z góry dzięki za pomoc.    
    • @orxech jak się ta historia skończyła? Ja pomalowałem kaloryfery żeliwne Hammeritem Prosto Na Rdzę, bo każdy fachman mówi to samo - że kiedyś się tylko rozpuszczalnikowymi malowało i 2 tygodnie bedzie śmierdzieć ciepły grzejnik, a potem przestanie. Narazie minął tydzień i ciągle śmierdzi, ale wierzę że w końcu odparują te śmierdzące składniki (też mi tak powiedzieli na infolinii producenta farby).
    • Szerokość kosza nie ma tu znaczenia, jak jest szerszy, to łatwiej śnieg będzie się zsuwał, bo zostanie większa przestrzeń niezabudowana dachówkami.   To nie pchaj się z dachówkami tak głęboko w kosz.   Dachówki w koszu, jak wytniesz choć jeden występ (tzw. nosek) do zawieszania jej na łacie, to musisz przykręcić dachówkę do łaty wkrętami. Jak łaty już nie starcza na przykręcenie trójkąta wyciętego z dachówki, to wieszasz ten trójkąt na drucie, przykręcając go do łaty, która znajduje się jeden rząd wyżej.   Dasz radę, pamiętaj, chodząc po dachu, łatach musisz założyć zabezpieczenie, szelki i zapiąć do nich linę asekuracyjną.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...