Skocz do zawartości

Warunki przyłączenia wody - zmiana


andrzejwilk

Recommended Posts

Dzień dobry, moja działka znajduje się przy drodze, przy której poprowadzone są wszystkie media, dookoła są domy mieszkalne. Otrzymałem warunki przyłącza kanalizacji i wody, przyłącz kanalizacji ma być realizowany w miejscu przed moją działką,  czyli tak jak mi pasuje, natomiast woda ma być brana od sąsiada który znajduje się po drugiej stronie drogi asfaltowej. Dzwoniąc do gminnego zakładu, który wydał warunki, bardzo uprzejma Pani na pytanie co w przypadku gdy sąsiad nie zgodzi się na przyłącze, odpowiedziała że wtedy nie będę miał wody i to mój problem. I tutaj się rodzi moje pytanie, jeżeli przed moją działką biegnie sieć wodociągowa, czy gmina ma obowiązek wydać warunki tak, abym mógł dokonać wcinkę bezpośrednio do sieci? Czy są przepisy regulujące coś takiego? Chce to załatwić polubownie, jeżeli gmina nie będzie współpracować będę zmuszony załWstaw inne multimedia atwić temat inaczej. Z góry dziękuję za informację :) 

Link do komentarza
26 minut temu, andrzejwilk napisał:

I tutaj się rodzi moje pytanie, jeżeli przed moją działką biegnie sieć wodociągowa, czy gmina ma obowiązek wydać warunki tak, abym mógł dokonać wcinkę bezpośrednio do sieci? Czy są przepisy regulujące coś takiego? Chce to załatwić polubownie, jeżeli gmina nie będzie współpracować będę zmuszony załWstaw inne multimedia atwić temat inaczej. Z góry dziękuję za informację :)

Jeżeli jest tak jak piszesz to wcinka powinna być do wodociągu gminnego tego który przebiega przez Twoja działkę. Teraz pytanie odnośnie wodociągu który idzie po drugiej stronie drogi u sąsiada, jaki jest to wodociąg, gminny czy prywatny?

Wpinając się do wodociągu po drugiej stronie ulicy  wodociągi z góry zmuszają Cię do ponoszenia większych kosztów przyłącza.

Link do komentarza
21 godzin temu, andrzejwilk napisał:

moja działka znajduje się przy drodze, przy której poprowadzone są wszystkie media, dookoła są domy mieszkalne. Otrzymałem warunki przyłącza kanalizacji i wody, przyłącz kanalizacji ma być realizowany w miejscu przed moją działką,  czyli tak jak mi pasuje,natomiast woda ma być brana od sąsiada który znajduje się po drugiej stronie drogi asfaltowej.

Tego wytłuszczonego nie zrozumiałem. W jaki sposób ma być brana woda od sąsiada? Potrzebujesz wcinki od zakładu dostarczającego wodę, a więc z ich własnej nitki. To co znaczy że ma być brana od sąsiada? On jest właścicielem tego odcinka sieci?

Link do komentarza
Dnia 25.11.2019 o 16:49, andrzejwilk napisał:

I tutaj się rodzi moje pytanie, jeżeli przed moją działką biegnie sieć wodociągowa, czy gmina ma obowiązek wydać warunki tak, abym mógł dokonać wcinkę bezpośrednio do sieci? Czy są przepisy regulujące coś takiego? Chce to załatwić polubownie, jeżeli gmina nie będzie współpracować będę zmuszony załWstaw inne multimedia atwić temat inaczej. Z góry dziękuję za informację :)

A masz jakiś plan geodezyjny z tymi sieciami do pokazania?

Link do komentarza
20 godzin temu, uroboros napisał:

Może nie chcą robić nowego odejścia na głównej rurze i chcą wpiąć się już na "gałązce" kierującej wodę do sąsiada...

Wątpię. Zawsze podejścia do budynków robione są z rur o średnicy nie za bardzo odpowiadającej dodatkowemu podpinaniu się do nich. Poza tym przeważnie robione są w PE i chyba nie za bardzo jest możliwość wykonania na nich solidnej wcinki

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, bobiczek napisał:

Wątpię. Zawsze podejścia do budynków robione są z rur o średnicy nie za bardzo odpowiadającej dodatkowemu podpinaniu się do nich. Poza tym przeważnie robione są w PE i chyba nie za bardzo jest możliwość wykonania na nich solidnej wcinki

Zawsze główna nitka jest większej średnicy niż rura którą poprowadzisz wodę do domu. Średnica wodociągu np 90 mm czy 110 mm a średnica rury doprowadzającej do domu średnicy 32 mm lub 40 mm a zrobienie nawiertki na głównym wodociągu nie nastręcza żadnych problemów  przy rurze pvc bo są to rury grubościenne, wysokociśnieniowe.

Link do komentarza
20 minut temu, mhtyl napisał:

Zawsze główna nitka jest większej średnicy niż rura którą poprowadzisz wodę do domu. Średnica wodociągu np 90 mm czy 110 mm a średnica rury doprowadzającej do domu średnicy 32 mm lub 40 mm a zrobienie nawiertki na głównym wodociągu nie nastręcza żadnych problemów  przy rurze pvc bo są to rury grubościenne, wysokociśnieniowe.

Nie zrozumiałem. Przecież mój wpis dokładnie o tym....

Link do komentarza
23 minuty temu, bobiczek napisał:

Nie zrozumiałem. Przecież mój wpis dokładnie o tym....

Czy aby na pewno?

 

4 godziny temu, bobiczek napisał:

Zawsze podejścia do budynków robione są z rur o średnicy nie za bardzo odpowiadającej dodatkowemu podpinaniu się do nich. Poza tym przeważnie robione są w PE i chyba nie za bardzo jest możliwość wykonania na nich solidnej wcinki

Ja odczytałem to jako zaprzeczenie podkreślone w Twojej wypowiedzi że rury  nie odpowiadają dodatkowe wpinaniu się do nich i że rury robione są PE na których nie ma za bardzo możliwości wykonania solidnej wcinki. Jak dla mnie są to zdania zaprzeczające, czyż nie?

Ale jeżeli uważasz tak samo jak ja to ok, jest git :) 

 

Link do komentarza

Chodzi mi o to, że domy dookoła są zaopatrzone w media, działka nie jest w polach i przed moja działką biegnie na pewno sieć wodociągowa, chodź na geoportalu nie widać jej. Jak widać sąsiad po drugiej stronie ulicy, ma przeciągniętą wodę z tyłu, polami i schodzi się dopiero w rogu jego działki.11111111111111.thumb.png.c2941ef327f47aca1f836eb6d2278ea9.png

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...