Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano
12 minut temu, usiek napisał:

Na konglomeracie wczoraj się zatrzymałem... podobało mi się to, zacząłem szukać co to wogóle jest i zasnąłem :)

Więc doczytałeś co to jest ten konglomerat :) 

Musiałbyś  naocznie to zobaczyć, dotknąć i wybrać odpowiednio kolor.

I jeszcze jedna rada przy zakupie sprawdź czy każdy parapet jest równy, znaczy sie prosty bo kilka razy się okazało że były lekko łukowate.

Napisano (edytowany)
7 minut temu, mhtyl napisał:

Więc doczytałeś co to jest ten konglomerat

Doczytałem :) I doczytałem, że w sprzyjających okolicznościach potrafi się odbarwić.

 

Ja planuje sukcesywnie dokupywać, w miarę potrzeb po 1 sztuce :)

 

A jeszcze jedno... kolor dobiera się pod co?

Pod okna, ściany, podłogę, swoje widzimisie...?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
58 minut temu, usiek napisał:

I doczytałem, że w sprzyjających okolicznościach potrafi się odbarwić.

Ja mam już kilka ładnych lat w kolorze białym i nie zauważyłem aby sie coś odbarwiło, a na białym najlepiej widać wszelakie odbarwienia.

Zresztą odbarwić/przebarwić może sie każdy materiał, nawet kamień.

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ja planuje sukcesywnie dokupywać, w miarę potrzeb po 1 sztuce :)

Kupując większa ilość można wynegocjować lepsza cenę. No i jeszcze można zrobić taki myk że kupisz parapety z usługą, wtedy zapłacisz 8% vatu czyli wyjdzie ci o wiele taniej. jak się dogadasz to montażu nie musi dokonywać ich ekipa, po prostu musiałbyś je jak najszybciej zamontować.

1 godzinę temu, usiek napisał:

A jeszcze jedno... kolor dobiera się pod co?

Pod okna, ściany, podłogę, swoje widzimisie...?

Przeważnie dobiera się parapety pod kolor okien.

Napisano

Na jednej sztuce na VACie zaoszczędzę 30pln. Przy 7 sztukach... z 200zł.

A 2 tysie teraz na raz szkoda mi wydać.... na drzwi wejściowe zbieram :P

Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

Na jednej sztuce na VACie zaoszczędzę 30pln. Przy 7 sztukach... z 200zł.

A 2 tysie teraz na raz szkoda mi wydać.... na drzwi wejściowe zbieram :P

W zasadzie to nie jest błędem zakładanie po wykończeniówce parapetów. Możesz odczekać i dopiero przed malowaniem ścian zamontować parapety. Wiesz te 200 zł jak zaoszczędzisz na parapetach to możesz je wydać na np na farbę.

Napisano
2 minuty temu, mhtyl napisał:

W zasadzie to nie jest błędem zakładanie po wykończeniówce parapetów. Możesz odczekać i dopiero przed malowaniem ścian zamontować parapety. Wiesz te 200 zł jak zaoszczędzisz na parapetach to możesz je wydać na np na farbę.

Wolałbym parapet założyć teraz bo raz, że muszę podciąć ścianę po bokach żeby parapet tam wpuścić, a dwa to muszę teraz naprawić tynkowanie ciepłego parapetu.

Musiałbym zapytać animusa jak to zrobić bo już wstępnie mi pisał ale nie wiem czy się nie obraził na mnie :)

Napisano
Dnia 16.06.2020 o 09:31, usiek napisał:

 

 

 

 

2a0ff5e2dfc2156f.jpg

 

 

 

@animus i reszta.... czym przykleić na dole tą płytę tam gdzie skułem ten kawałek tynku?

 

 

 

  

Dnia 10.06.2020 o 17:44, animus napisał:
Dnia 9.06.2020 o 18:31, usiek napisał:

Tego tynku tam różnie jest.... Od 0.5cm do 2cm i zalezy, które okno

 

4227f79f13483a09.jpg

Trzeba kupić Solbet / Multipor  5cm, lub 6cm,  naciąć z niego pasków o odpowiedniej wysokości, odciąć szczelinę na taką  głębokość, przykleić na brzegu na klej te paski płyty np. Multipor i zaszpachlować,  wyrównać z tynkiem.

 

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Czyli mam odciąć ten styropian gdzieś do połowy parapetu i takie "płytki" z tego solbetu tam przykleić 6cm szerokie x 3cm wysokie?

 

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Są to bloczki z betonu komórkowego.

1 godzinę temu, usiek napisał:

czym przykleić na dole tą płytę tam gdzie skułem ten kawałek tynku?

Z tego  co widzę to będziesz przykręcał płytę rg do profila CD, i od tego profila nie zbyt duża odległość do styku  z tynkiem więc ja bym nic nie dawał albo jak już to po przykręceniu płyty rg wstrzyknął w to miejsce piankę.

 

Napisano
13 minut temu, mhtyl napisał:

Są to bloczki z betonu komórkowego.

Z tego  co widzę to będziesz przykręcał płytę rg do profila CD, i od tego profila nie zbyt duża odległość do styku  z tynkiem więc ja bym nic nie dawał albo jak już to po przykręceniu płyty rg wstrzyknął w to miejsce piankę.

 

No połowa tej płyty była by w powietrzu... może lepiej czymś tam maznąć

Napisano
1 minutę temu, usiek napisał:

No połowa tej płyty była by w powietrzu... może lepiej czymś tam maznąć

Jedynie czym można to klejem do płyt, nie jest drogi  i najlepiej się do tego nadaje :)  , no chyba że masz coś podobnego co Ci zostało.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Jedynie czym można to klejem do płyt, nie jest drogi  i najlepiej się do tego nadaje :)  , no chyba że masz coś podobnego co Ci zostało.

Nie mam chyba żadnego kleju do płyt.

Mam klej w piance do styropianu, piankę niskoprężną, klej do siatki w worku i uniflota :P

Napisano
8 godzin temu, animus napisał:

Uiflotem.

Uniflota bym nie polecał bo po pierwsze drogi i go szkoda a po drugie jak wyschnie jest twardy jak kamień.

8 godzin temu, usiek napisał:

Nie mam chyba żadnego kleju do płyt.

Mam klej w piance do styropianu, piankę niskoprężną, klej do siatki w worku i uniflota :P

Ja zastosowałbym klej do siatki.

Napisano

Jaki ja narzędzia będę potrzebował do spoinowania i do gładzi?

 

Szpachelka 15cm

Szpachelka 10cm

Paca... jaka długa? Mam 28cm ale to chyba za mała do gładzi?

Paca fasadowa (pióro)... jakie długie? 50cm czy nie dam tym rady?

Żadnych pac profilowanych nie potrzeba? 

 

Napisano

Dobra kupione:

Szpachelka 10cm

Szpachelka 15cm... ta z bitem

Paca 27cm

Nóż do gładzi 60cm

Kuweta na masę :)

 

Dzisiaj pewnie szpachlowania nie zacznę ale zapytam.

1. Najpierw pakuję masę po obwodzie, między płytę GK a ścianę?

2. Później krawędzie cięte? I tutaj najpierw pakuję w tą szparę i czekam aż wyschnie czy od razu na to fizelina i kolejna warstwa na fizelinę?

3. Krawędzie oryginalne. Pakuję masę, od razu fizelinę i znowu masę i równam do równego z płaszczyzną płyt?

Gość mhtyl
Napisano
4 godziny temu, usiek napisał:

Dobra kupione:

Szpachelka 10cm

Szpachelka 15cm... ta z bitem

Paca 27cm

Nóż do gładzi 60cm

Kuweta na masę :)

 

Co to za szpachelka z bitem?

Jeszcze kup w razie czego papier ścierny na piance, coś takiego.

rhynosoft-papier-scierny-na-gabce-tczew-

4 godziny temu, usiek napisał:

Dzisiaj pewnie szpachlowania nie zacznę ale zapytam.

1. Najpierw pakuję masę po obwodzie, między płytę GK a ścianę?

2. Później krawędzie cięte? I tutaj najpierw pakuję w tą szparę i czekam aż wyschnie czy od razu na to fizelina i kolejna warstwa na fizelinę?

3. Krawędzie oryginalne. Pakuję masę, od razu fizelinę i znowu masę i równam do równego z płaszczyzną płyt?

Jaka masę masz na myśli, uniflot czy gładź?

Krawędzie cięte dobrze jakbyś potraktował gruntem przed szpachlowaniem.

 

Napisano (edytowany)

Kostki oglądałem ale na razie nie wziąłem.

 

Uniflotem spojenia będę szpachlował.

A później Kreisel 660... wziąłem też taka pacę z gąbką i ciekawe co mi wyjdzie z obróbki na mokro.... czarno to widzę :)

 

4837749b83134b0e.jpg

 

Krawędzie gruntowane były od razu po przycięciu. 2-3 nie zagruntowalem, muszę odszukać które to i zagruntować.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, usiek napisał:

wziąłem też taka pacę z gąbką i ciekawe co mi wyjdzie z obróbki na mokro.... czarno to widzę :)

Nawet jej nie używaj bo to paca do tynku gipsowego i ewentualnie do fugowania płytek.

11 minut temu, usiek napisał:

Uniflotem spojenia będę szpachlował.

A później Kreisel 660...

Uniflota nie dawaj zbyt dużo, w sensie aby nie wystawał ponad płytę bo potem ciężko go sie szlifuje.

I tez nie rozrabiaj dużej ilości uniflota bo on szybko twardnieje.

Jak wyschnie uniflot to dajesz po całości spoiny gładź i na mokro wklejasz siatkę lub flizelinę im na to jeszcze raz gładź i całość zaciągasz.

Gdy będziesz rozrabiał gładź to nie używaj wysokich obrotów abyś nie napowietrzył gładzi bo potem wyjdą Ci pęcherzyki powietrza w wyschniętej gładzi.

Ta kuwetę to nie wiem czy to dobre rozwiązanie, znaczy się czy warto sie bawić mieszając w wiadrze a potem przekładać do kuwety.

Natomiast ta szpachelka z bitem (już teraz wiem co to jest:)) to nie wiem jak się będzie sprawować w boju, czy ten bit nie będzie uwierał w dłoń przy szpachlowaniu.

Napisano

No ale np tu jedzie taką gąbką

 

Przeczytałem, że ten Kreisel 660 jest do obróbki na mokro i swojego jednego "majstra" pytałem. To mówił, że mogę tak zrobić.... zatrzeć to taką gąbką i na koniec jak wyjdzie takie mleczko to tym dużym nożem przejechać.

 

A to fizelinę nie na uniflota? Byłby "atom" jak to moi murarze mówili :)

Gość mhtyl
Napisano
5 minut temu, usiek napisał:

zatrzeć to taką gąbką i na koniec jak wyjdzie takie mleczko to tym dużym nożem przejechać.

Nie robiłem gładzi na mokro więc nie wiem ale mleczko to wychodzi z tynku gipsowego wtedy zaciera sie pacą gąbkową i paca z filcem.

6 minut temu, usiek napisał:

A to fizelinę nie na uniflota? Byłby "atom" jak to moi murarze mówili :)

Z racji że uniflot jest dość gęsty to uważam że jak wtopić to tylko siatkę. Oczywiście można nie jest to błędem.

Napisano

K... z tym bitem w szpachelce to możesz mieć rację.... a wyciągnąć go nie idzie ;) Trzeba odpowiedni chwyt mieć żeby nie przeszkadzał...

 

A jeszcze jedno bo o tym zapomniałem. Jak to połatać? Trochę posadzka tam wjechała..

164aef7fceded4cf.jpg

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

K... z tym bitem w szpachelce to możesz mieć rację.... a wyciągnąć go nie idzie ;) Trzeba odpowiedni chwyt mieć żeby nie przeszkadzał...

A nie mówiłem :) że może przeszkadzać i przeszkadza.

Gumówką go obetnij, równo z rączka a potem lekko na półokrągło zeszlifuj.

3 godziny temu, usiek napisał:

 

 

A jeszcze jedno bo o tym zapomniałem. Jak to połatać? Trochę posadzka tam wjechała..

164aef7fceded4cf.jpg

 

Psiknij w te wszystkie dziury piankę a potem ja bym dał tynk MP75 do równości(do lica ściany). Jak go dobrze zatrzesz to będzie wyglądał jak gładź.

Napisano
4 godziny temu, mhtyl napisał:

Psiknij w te wszystkie dziury piankę a potem ja bym dał tynk MP75 do równości(do lica ściany). Jak go dobrze zatrzesz to będzie wyglądał jak gładź.

Ale jeszcze chyba siatka by się przydała. Tam siatka jakaś widać była ale hydraulicy to rozpruli.

Napisano
Dnia 30.06.2020 o 08:52, usiek napisał:

A tu druga sprawa... ten solbet to jakieś bloczki betonowe?

Solbet to suporeks ale cieplejszy.

Dnia 30.06.2020 o 08:52, usiek napisał:

Czyli mam odciąć ten styropian gdzieś do połowy parapetu i takie "płytki" z tego solbetu tam przykleić 6cm szerokie x 3cm wysokie?

Tak.

Napisano

Jak drabina malarska 6-szczeblowa (taka rozstawiana) po rozstawieniu ma 180cm wysokości do chyba za wysoka do pomieszczenia ze stropem na ok 260cm?

Lepsza będzie 152cm 5-szczeblowa?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Może wreszcie dzisiaj jeśli nic znowu nie wyskoczy zagruntuje wszystko pod gładzie (sufit GK i tynki  cementowo-wapienne).

Grunt mam UniGrunt Atlasa i chciałem to bez rozcieńczania gruntować.

 

Ale przed chwila się z jednym majstrem widziałem i mi mówi, że tym gruntem żebym czasem 1:1 nie robił bo raz, że będzie "szkło" na ścianie, a dwa że szkoda tych "oddychających" tynków zapieprzyć takim gruntem. 1:3 mam zrobić...

 

Ma rację?

Napisano (edytowany)
25 minut temu, animus napisał:

Tynki 1:1 a gładzie 1:2, oddychają teraz tylko ryby.xD 

Czyli teraz na tynk bez rozcieńczania, a później na gładź pod farbę 1:2.... dobrze rozumiem?

 

I po suficie GK tak samo?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

 

To jest to samo?

Wiem... ja się tylko upewniam, że się rozumiemy :)

 

I, że gładź mi się nie będzie ślizgała po gruncie 1:1

Napisano

Oznacz wszystkich emerytów z forum na jakiejś liście ogólnodostępnej...

żeby wiadomo było, kogo słuchać...

1 godzinę temu, joks napisał:

pojęcia o materiałach jakie są pojęcia nie mają

Wyluzuj...

Napisano
53 minuty temu, podczytywacz napisał:

Wyluzuj...

Co tydzień wchodzi jakiś nowy materiał , a to klej do płytek a to szpachla , ogarniasz to siedząc na emeryturze? bo ja robiąc codziennie remonty i wykończenia nie ogarniam , muszę wziąć w rękę , wypróbować ....i dalej się nie wyrabiam . Ty pierdząc w kanapę pewnie wiesz lepiej?

Napisano
1 godzinę temu, joks napisał:

Co tydzień wchodzi jakiś nowy materiał , a to klej do płytek a to szpachla , ogarniasz to siedząc na emeryturze? bo ja robiąc codziennie remonty i wykończenia nie ogarniam , muszę wziąć w rękę , wypróbować ....i dalej się nie wyrabiam . Ty pierdząc w kanapę pewnie wiesz lepiej?

To nie jest temat na dyskusję  w tym wątku...

Napisano (edytowany)

Zagruntowalem to wczoraj (pomieszczenie testowe - garderoba) ale w proporcji 1grunt:0.5woda. Wygląda to dobrze, zobaczymy jak będzie w praktyce ;)

 

Teraz śmieszne pytanie: Zabezpieczanie czasami posadzkę przed ubrudzeniem? Taśmę się klei do posadzki? Jaka taśma, bo taka zwykła malarska to o dupę roztrzaść, nie klei się wogóle.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, animus napisał:

Od wilgoci?

No właśnie to pierwsze na myśl mi przyszło.

 

Ale skąd?

Przeciek bym raczej wykluczył.

Wentylacji to ja tam nie mam.

To jest bardzo małe pomieszczenie z oknem dachowym. To okno jest tam prawie cały czas otwarte. Drzwi jeszcze nie ma więc jest połączenie z resztą pomieszczenia - sypialnią (tą bardzo niską) ;)

 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

To może powinieneś pomyśleć nad wentylacją tego pomieszczenia, przyjdzie zima, będzie podwyższona wilgotność, jak to garderoba, to zaczną tam pleśnieć  ciuchy.    

Napisano
9 minut temu, animus napisał:

To może powinieneś pomyśleć nad wentylacją tego pomieszczenia

W jaki sposób?

Bo coś zrobić na pewno trzeba. 

Tam jest bardzo słaby ruch powietrza bo okno jest dopiero w miejscu skąd robiłem fotkę.

 

Przy tworzeniu projektu projektant powiedział: to rekuperacji nie robimy, najwyżej częściej będzie trzeba otwierać okna.

Ja nie bardzo w sumie wiedziałem co to jest rekuperacja i mu przytaknąłem...

Teraz coraz częściej się zastanawiam czy może chociaż jakiś kanałów teraz nie położyć, a ewentualnie sam rekuperator kiedyś tam jakbym z kasa nie miał co robić ;)

 

Napisano

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno, sam rekuperator służy  tylko do odzysku ciepła z wentylacji.

Teraz pozostało rozejrzeć się za takimi przez ścianę.

tf2.jpg

Napisano
35 minut temu, animus napisał:

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno

Bo ja wiem? Można przecież w stylu loftowo-przemysłowym poprowadzić rury po wierzchu... tylko same mechanizmy poukrywać...

obraz.thumb.png.88906bd2ccb939a91f90ff6b0d6b8c63.png

Napisano
59 minut temu, animus napisał:

Na wentylację mechaniczną to już chyba za późno, sam rekuperator służy  tylko do odzysku ciepła z wentylacji.

Teraz pozostało rozejrzeć się za takimi przez ścianę.

tf2.jpg

To 2000pln kosztuje

28 minut temu, podczytywacz napisał:

Bo ja wiem? Można przecież w stylu loftowo-przemysłowym poprowadzić rury po wierzchu... tylko same mechanizmy poukrywać...

obraz.thumb.png.88906bd2ccb939a91f90ff6b0d6b8c63.png

W pokojach tak mam zrobić? Odpada ;)

Napisano
2 godziny temu, usiek napisał:

W pokojach tak mam zrobić? Odpada

Ładnie doradzają ?

Z tym uniflotem to sprawdź papierem ściernym , jeśli będzie się zapychał to ciągnie wilgoć , jak będzie się obsypywał to znaczy że wysechł w takie plamy , to często tak wygląda.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
    • Dziękuję za opinię i wyedukowanie w temacie. Raczej przyjmę do serca, bo to oznacza dla mnie mniej roboty  
    • Nie ma żadnej potrzeby dokładania czegokolwiek. Powiem nawet więcej, wewnętrzne ocieplenie może stwarzać niechciane problemy, bo zmieni rozkład temperatur w ścianie i punkt zamarzania pary wodnej może przesunąć się na cegłę ściany i cegła będzie kruszała. Dlatego tynkuj spokojnie i nie zawracaj sobie głowy.       Nie. To tylko pozornie poprawi izolacyjność, ale powtarzam, może narobić wiele szkód. Wewnętrzne docieplenia w ogóle stwarzają wiele problemów, czego na Twojej trzcinie uniknięto, tynkując ją wapnem. Które dość skutecznie wychwytuje parę wodną. Ale nie warto w to wchodzić, skoro masz docieplenie na zewnątrz.
    • Cegła. Ceglana     Będę robił nowe tynki w całym mieszkaniu. Niby wiedziałem, że mogę te płyty zostawić, ale kilka rzeczy: - nie chciałem się rozdrabniać z tynkarzami - tą ścianę zróbcie, tej nie. - skuwanie starego tynku z tych płyt trzcinowych momentami łatwizna, momentami udręka, że pół płyty na ziemi na ziemi i robiły się „japy” - jakoś tak uznałem, że robię dla siebie to chce mieć funkiel nówka ładnie, a nie  częściowo 50 letnie tynki, gdzie ostatni mieszkaniec jarał nonstop.    Na suficie tam mam, że jest tynk z trzciną/słomą żeby się trzymał.    Ściany są równe, tynkarze nie będą mieli strasznej roboty.    Ja z tym wewnętrznym ociepleniem się zastanawiam głównie z powodu, że coś było, a teraz nie ma. Kilku znajomych mi doradza żeby coś dołożyć - xps-a, wełnę 3/5cm. Ja nie czuję się na tyle wyedukowany w temacie ocieplenia żeby samemu podjąć decyzję. Ogólnie to nie mam o tym pojęcia, stąd post tutaj.  Szczerze to nie chce mi się trochę z tym bawić - jeśli nie ma racjonalnej potrzeby dokładania tam czegoś. 🤷🏻‍♂️   jedyne co jakoś w miare na chłopski rozum dla mnie ma sens to dołożyć COŚ, ale tylko ze strony gdzie jest mało słońca(1,5m ściana w łazience, 4m ściana w sypialni). Ale tak jak mówiłem, zielony jestem. 
    • A z czego są ściany? Bo warstwy trzcinowe kładziono kiedyś również po to, że to na nich trzymał się tynk. Szczególnie wapienne tynki, bo zabezpieczały również trzcinę biologicznie żeby nie butwiała. Bo wapno i wysusza, i jest biobójcze. Dlatego teraz pytanie jak zamierzasz wykończyć ściany. Czy są równe (mniej więcej) po usunięciu trzciny? Będziesz kładł tynki czy płyty g/k? Bo rozumiem, że dla docieplenia ta trzcina jest teraz zbędna i masz teraz dowolność co w zamian dać i czy dasz w ogóle. Wg mnie możesz tutaj robić to, co dla Ciebie jest najwygodniejsze. I niczego nie musisz.   PS. Tych płyt nie musiałeś wyrzucać. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...