Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano

Ja widziałem jak wiercili po przykręceniu płyt. I to dla mnie jest logiczne bo wtedy otwory wyjdą w jednej osi a jak wywiercisz przed to płytę różnie można przykręcić, znaczy sie że otwory wyjdą nieosiowo.

Napisano

Otwory wierci się przed montażem!

Można ponacinać uszkodzić przewody elektryczne.

Od tego jest miara, żeby wyszło idealnie.

Oprawę można przesuwać  w otworze kilka mm.

Napisano

Przewody elektryczne po wycięciu otworów przeciągał elektryk i nie było jakiś wielkich problemów.

Napisano

Ja już przewody sobie pociągnąłem tylko wypuściłem idealnie w miejscu gdzie ma być oczko i folie już przykleiłem. Ciut obok było by chyba lepiej :)

Ja pewnie płytę zanim przykrece będę z 5 razy przystawiał i mierzył więc będzie czas na wywiercenie otworu.... zresztą zobaczę jak to wyjdzie na placu boju.

 

Ale zacząłem kombinować czym tu sobie jeszcze utrudnić no i wymyśliłem... a może w przyszłości jakaś półeczkę z lekami zamontować :)

Tylko przy mojej wysokości nie wiem czy jest sens jakiś półeczek.

Te oczka ledowe potrzebują zdaje się 2 przewody i trzeci mógłbym chyba wykorzystać do zasilania półki. Tylko musiałbym teraz sobie gdzieś kabelki przychotowac/schować.

Napisano
6 godzin temu, mhtyl napisał:

Przewody elektryczne po wycięciu otworów przeciągał elektryk i nie było jakiś wielkich problemów.

To mogły się pokaleczyć o wkręty wystające w środku.

Napisano
2 minuty temu, animus napisał:

To mogły się pokaleczyć o wkręty wystające w środku.

Wkręty wystają ale w środku profila i nie wystają wyżej niż profil, nikłe szanse aby pokaleczyć tak przewód aby nie nadawał sie do użytku.

Napisano (edytowany)

Nie zrobiłem zdjęcia jak już jest folia i mam tylko taki wcześniejszy prototyp.

Kiedy obciąć tą folie przy felcu? Jak to teraz odetnę to natnę płytę.... no i to cięcie nie będzie idealne żeby foli nie było widać.

Foli nie przyklejałem tylko płyta ja dociska.

 

bcaf63dce0fc7a18.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

A i jeszcze jedno:

Na skosie będę miał 3 długe łączenia od samego dołu aż do skosu... 250cm bo płyty pójdą pionowo

I te łączenia nie muszę być w tej samej linii do łączeń na suficie?

Może być kilku centymetrowa "mijanka" tych łączeń?

Napisano
4 godziny temu, usiek napisał:

Nie zrobiłem zdjęcia jak już jest folia i mam tylko taki wcześniejszy prototyp.

Kiedy obciąć tą folie przy felcu? Jak to teraz odetnę to natnę płytę.... no i to cięcie nie będzie idealne żeby foli nie było widać.

Foli nie przyklejałem tylko płyta ja dociska.

 

bcaf63dce0fc7a18.jpg

Narysuj długopisem linię cięcia, wyjmij płytę, utnij nożycami nadmiar.  

2 godziny temu, usiek napisał:

A i jeszcze jedno:

Na skosie będę miał 3 długe łączenia od samego dołu aż do skosu... 250cm bo płyty pójdą pionowo

I te łączenia nie muszę być w tej samej linii do łączeń na suficie?

Może być kilku centymetrowa "mijanka" tych łączeń?

W ogóle to się w mijankę właśnie przykręca.

Napisano
57 minut temu, animus napisał:

W ogóle to się w mijankę właśnie przykręca.

Ale w mijankę to chyba wzdłuż jednej krawędzi... np dłuższej... tak jak panele podłogowe się kładzie.

Czy wzdłuż drugiej krawędzi też mijanka?

Bo ja sufit mam zaplanowany tak jak tutaj 

Nie ma nawet miejsca na mijanki wzdłuż krótkich krawędzi

 

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Ale w mijankę to chyba wzdłuż jednej krawędzi...

Tak, stosuje się mijanki wzdłuż krótkich krawędzi przy przykręceniu jednej warstwy płyt.

Przy dwóch warstwach stosuje się mijanki wzdłuż wszystkich krawędzi.

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Folia skończona... tak to wygląda:

d63171c4ab371551.jpg

 

Okno tak

 

25b03ee5db3e0914.jpg

 

2a0ff5e2dfc2156f.jpg

 

 

A ta taśma do połączenia ślizgowego to jest jakiś żart.... to się nawet do folii nie chce kleić :)

@animus oceń mi to na dole przy oknie... bo tam ma być płytą przykręcana a na dole do cegły czymś przyklejona.

Napisano (edytowany)
14 minut temu, animus napisał:

Wygląda dobrze, zagruntowałeś to pod oknem? 

Kurde nie wiem.... na pewno gruntowałem ściany po tą jeb...ą taśmę ślizgową.

Zagruntuje jeszcze raz....

 

Ostatnio mi jeden podpowiadał, że on jak gruntuje to dolewa trochę farby.... bo wtedy widać gdzie nie przejechał gruntem.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
8 minut temu, animus napisał:

Wystarczy przeciągnąć ręką i zaraz wychodzi czy gruntowane.

To może mam ch.. grunt za 8zł.

Może się nie sypał już piach ale ja tam nic więcej nie czułem.

 

Czułem i widziałem jak kilka lat temu unigruntem zagruntowałem. I jak nic po tym nie szło robić :P

Napisano

Od lat robię takim.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-uni-grunt-471-390/

Takim.

https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/grunty-i-impregnaty/grunty/emulsja-gruntujaca-uni-grunt-10-l-atlas,p151754,l381.html

 

 

13 minut temu, usiek napisał:

To może mam ch.. grunt za 8zł.

Za 8 zł, to tylko niektóre grunty pod farbę się nadają. 

A palce brudne?

15 minut temu, usiek napisał:

ale ja tam nic więcej nie czułem.

 

Napisano
5 minut temu, animus napisał:

A palce brudne?

Nie zauważyłem....

 

A ja poszedłem i powiedziałem: jakiś grunt, byle nie UniGrunt i nie 5 litrów.

To se kupie tego unigrunta teraz :)

Napisano
29 minut temu, usiek napisał:

Nie zauważyłem....

 

A ja poszedłem i powiedziałem: jakiś grunt, byle nie UniGrunt i nie 5 litrów.

To se kupie tego unigrunta teraz :)

:takaemotka:

Napisano
34 minuty temu, usiek napisał:

Dobra taka faza na nieoryginalnych łączeniach?

 

79630e782f47ef9c.jpg

 

Takie zadziory papieru po przejechaniu strugiem to usuwać od razu?

Za mało.

maxresdefault.jpg

Napisano

Pierwsza przykręcona bo już się zaczynałem wk... 

Gdzieś mi centymetry uciekają i obawiam się, że później coś się nie zgra.

Samemu to nie robota ale blacha podłożona, otwór na wyłaz wycięty i mam nadzieję, że mam dobre wkręty :) Rigips wkręty do przykręcania płyt GK to metalu pisze... myślałem, że gwint szerszy będzie :P

 

1b6b2cdeb6c36f52.jpg

Napisano
24 minuty temu, animus napisał:

Do metalu jest drobniejszy.

A blachy gdzie są?

Jedna blacha na razie... tam gdzie kąt jest... skos przechodzi w sufit. Między folią a płytą.

A daje się gdzieś indziej jeszcze blachy?

Napisano
2 minuty temu, usiek napisał:

Jedna blacha na razie...

To będziesz płytę odkręcał?

2 minuty temu, usiek napisał:

A daje się gdzieś indziej jeszcze blachy?

Tak.

wSyFemF.jpg

Napisano
31 minut temu, usiek napisał:

Gdzieś mi centymetry uciekają i obawiam się, że później coś się nie zgra.

Płyty musisz w dwóch a nawet i w trzech kręcić. Uciekać Ci będzie bo płyta jest równa a ściany nigdy nie są idealne, to tak samo jak z kładzeniem płytek ceramicznych. Dlatego gdy pytałeś o wiercenie otworów pod ledy radziłem Ci abyś to zrobił po przykręceniu płyt.

34 minuty temu, usiek napisał:

Rigips wkręty do przykręcania płyt GK to metalu pisze... myślałem, że gwint szerszy będzie :P

To jest wkręt do drewna np gdy mocujesz wieszaki do krokwi.

300_300_productGfx_1651228b0bd528b8ac804

A tu poniżej wkręt do przykręcania regipsów do profilu, zwróć uwagę na ten skok gwintu, a drugi wkręt masz samonawiercający.

3c5c0e174b98b3eda93eb9f273ad

067_wkret-do-profili-metalowych-z-wiertl

 

9 minut temu, usiek napisał:

Jedna blacha na razie... tam gdzie kąt jest... skos przechodzi w sufit. Między folią a płytą.

A daje się gdzieś indziej jeszcze blachy?

Pierwsze słyszę aby dawać jakieś blachy, od tego są profile, chyba że o czymś nie wiem :) 

Napisano
10 minut temu, animus napisał:

To będziesz płytę odkręcał?

Tak.

Wróciłem fotkę zrobić.

Te pchełki tam odkręcę zanim płyta drugą przyjdzie... musiałem sobie tą blachę jakoś złapać teraz.

Kolejna blacha będzie obok żeby po całej szerokości skosu były.

Od początku taki miałem plan bo tak mi znajomy blachy przygotował...

 

bdb56edf46486d96.jpg

Napisano

BcWLiRjj9TqmDSloaz2rrAMuLG1avQiIXF92My0v

Pierwszy z prawej do drewna, drugi od prawej samowert/metal, reszta rozpychająca, rozpychające są lepsze  mocniej trzymają, w trakcie wkręcania wywijają "kołnierzyk".  

Napisano

A to wkręty mam dobre.

Te blachy w sumie nie wiem... mam to dałem :)

 

A z otworami to tak wyszło, że wyszły prawie że na łączeniu płyty. Nie było ich na początku w planie i stąd tego nie przewidziałem. Wywierce albo teraz w tej płycie albo dopiero jak łączenia zaszpachluje.... będę uważał ;)

Napisano
6 minut temu, usiek napisał:

Wróciłem fotkę zrobić.

Te pchełki tam odkręcę zanim płyta drugą przyjdzie... musiałem sobie tą blachę jakoś złapać teraz.

Kolejna blacha będzie obok żeby po całej szerokości skosu były.

Od początku taki miałem plan bo tak mi znajomy blachy przygotował...

 

bdb56edf46486d96.jpg

Tu też brak jednej blachy. :bezradny:

1 minutę temu, usiek napisał:

A z otworami to tak wyszło, że wyszły prawie że na łączeniu płyty. Nie było ich na początku w planie i stąd tego nie przewidziałem. Wywierce albo teraz w tej płycie albo dopiero jak łączenia zaszpachluje.... będę uważał ;)

Rób jak ci wygodniej.

Napisano
23 minuty temu, animus napisał:

To będziesz płytę odkręcał?

Tak.

wSyFemF.jpg

Tam blachy? Nie mam bo tam ich nie planowałem...

Co teraz jak ich tam nie będzie?

Napisano
9 minut temu, usiek napisał:

Wróciłem fotkę zrobić.

Te pchełki tam odkręcę zanim płyta drugą przyjdzie... musiałem sobie tą blachę jakoś złapać teraz.

Kolejna blacha będzie obok żeby po całej szerokości skosu były.

Od początku taki miałem plan bo tak mi znajomy blachy przygotował...

 

bdb56edf46486d96.jpg

Ta blacha zbyteczna, są to tego specjalne profile a i bez nich tu by się obyło bo pionowa płyta ta od sufitu spokojnie może strzyknąć się z tą od skosa (wątpię aby na całej długości płyty skos-sufit równo się schodziły, przekonasz się jak będziesz kręcił następne płyty) bo pomiędzy nimi od profili nie ma dużej odległości. Ja bym sobie darował te blachy.

Napisano
Przed chwilą, usiek napisał:

Tam blachy? Nie mam bo tam ich nie planowałem...

Co teraz jak ich tam nie będzie?

To lipa, musisz podjechać do jakiegoś blacharza/dekarza, on ma pełno odpadów  blachy, natnie paski za małą kaskę z tych odpadów. 

3 minuty temu, usiek napisał:

Tam blachy? Nie mam bo tam ich nie planowałem...

Co teraz jak ich tam nie będzie?

To będzie lipa? :takaemotka:

Paski tnie się o szerokości przynajmniej takiej jak profile czyli 5-6 cm. 

9 minut temu, mhtyl napisał:

Ta blacha zbyteczna, są to tego specjalne profile....................

Profile musiałbyś ciąć na makaron, wsadzać pod folię, a tu się stosuje blachy do łączeń i nic nie pęka.

Napisano

Skoro te blachy tam konieczne to mogłem te profile poprzeczne pomontowac ;)

Jutro powinienem się widzieć z tym od blach to go przy okazji zapytam czy by tam blachy jeszcze dawał. Opóźnienie będzie przez te blachy teraz...

Napisano (edytowany)
7 minut temu, usiek napisał:

Skoro te blachy tam konieczne to mogłem te profile poprzeczne pomontowac ;)

Jutro powinienem się widzieć z tym od blach to go przy okazji zapytam czy by tam blachy jeszcze dawał. Opóźnienie będzie przez te blachy teraz...

Rób jak chcesz, nikt nikogo nie zmusza, ofiarowywałem Ci za to świadomość wyboru technologii.:bezradny:  

Na profilach poprzecznych trudniej się robi, a efekt podobny.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
15 minut temu, animus napisał:

Profile musiałbyś ciąć na makaron, wsadzać pod folię, a tu się stosuje blachy do łączeń i nic nie pęka.

Nie, chyba się nie rozumiemy. profil V przykręca sie do płyt regips, chodzi oczywiście o skosy.

hXZCjnVKwXPNOeTQAQkQwlGd14266wsvJhosIEli

bqEBLX0Ouxp2J5tHF8ljZ-PKlKsezESw7kJSrc-E

 

3 minuty temu, usiek napisał:

Skoro te blachy tam konieczne to mogłem te profile poprzeczne pomontowac ;)

Jutro powinienem się widzieć z tym od blach to go przy okazji zapytam czy by tam blachy jeszcze dawał. Opóźnienie będzie przez te blachy teraz...

To o czym wyżej pisałem wygląda coś w ten deseń co na poniższym obrazku. Widzisz że nie musi być tam żadnej blachy.

OvBziTR84cOEquqRgBivx1WbAMMOjhVZeAJAcoGz

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

Nie, chyba się nie rozumiemy. profil V przykręca sie do płyt regips, chodzi oczywiście o skosy.

Na skosy on już kręci blachy. 

4 minuty temu, mhtyl napisał:

To o czym wyżej pisałem wygląda coś w ten deseń co na poniższym obrazku. Widzisz że nie musi być tam żadnej blachy.

To technologia zamierzchła. :bezradny: 

Napisano
17 minut temu, animus napisał:

Na skosy on już kręci blachy. 

Wiem, bo przecież fotkę pokazał, dlatego zaznaczyłem że chodzi o skosy.

 

Napisano

Więc tak... przespałem się z tymi blachami i zaryzykuję bez nich.

 

Widziałem się tez z moim gościem od blach. Powiedział mi, że on od tylu lat robi tylko z tą blachą w skosie i nigdzie więcej i jeszcze się nie zdarzyło żeby mu ktoś mówił, że gdzieś coś pękło. Ale jak chcę to on mi natnie blaszek jakie będę chciał....

 

Napisano
2 minuty temu, usiek napisał:

szparę 2cm między płytami na styku skosu to tom uniflotem zaszpachluję?

Tylko najpierw psiknij w ta szparę pianką bo uniflotu to po pierwsze pójdzie Ci mnóstwo a po drugie uniflot jest zarąbiście twardy i po trzecie nie rób wielkiego naddatku uniflotem z myślą że potem go zeszlifujesz, oczywiście zeszlifujesz ale idzie się przy tym zarąbać. 

Napisano (edytowany)

Ale kilka milimetrów grubości to nie psiknę... a przy odcinaniu odpadnie wszystko :)

 

I własnie mnie natknęło, że dało się inaczej.... przesunąć łączenie pod drugiej stronie o jeden profil bliżej! K.... ale płyta już przykręcona

 

Się zafiksowałem, że łączenie musi być tam gdzie było w planie i koniec :)

 

Taki twór mi z drugiej strony wyszedł:

f79fe6b882b1b078.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
21 godzin temu, usiek napisał:

Jak przycinacie płyty np o 1cm?

Bo zamiast równego pęknięcia jak przy odcinaniu np 30cm to wyszedł mi jakiś poszarpany i nierówny.

Musiałbyś przyłożyć z dwóch stron np deski, ścisnąć je po obu stronach ściskiem stolarskim i przełamać, powinno być równo :) 

Napisano
22 godziny temu, usiek napisał:

Jak przycinacie płyty np o 1cm?

Natnij karton na płycie z obu stron, przesuń nożykiem po dwa, trzy razy i wtedy załamuj.

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, uroboros napisał:

Natnij karton na płycie z obu stron, przesuń nożykiem po dwa, trzy razy i wtedy załamuj.

To tak właśnie pomyślałem.... jakby to naciąć z obu stron :)

 

 

 

Jak wychodzą cenowo parapety wewnętrzne?

Do wyboru mam MDF, konglomerat i granit?

 

Jakiś pokręcone te wyliczenia cen na allegro. Wyliczyłem dla MDF, że za 1 szt (165x20x3cm) jakieś 120pln zapłacę.

Jak od okna (styropianu ciepłego parapetu) do końca tynku mam 16,5cm to jaki szeroki powinien być parapet?

 

Warto brać te MDF... to jakaś płyta wiórowa?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
33 minuty temu, usiek napisał:

Do wyboru mam MDF, konglomerat i granit?

Gdy ja brałem parapety to różnica miedzy pcv a konglomeratem była około 200 zł. Wybrałem konglomerat, jest o wiele trwalszy od pvc. granit jest o wiele droższy. Kupowałem parapety  u producenta okien, nie szukałem po jakiś marketach czy necie.

Ja bym Ci polecił parapety z konglomeratu, wypadają chyba najlepiej pod względem cenowym i jakościowym w porównaniu z pozostałymi dwoma parapetami.

36 minut temu, usiek napisał:

Jak od okna (styropianu ciepłego parapetu) do końca tynku mam 16,5cm to jaki szeroki powinien być parapet?

Parapet powinien wystawać poza ścianę około 3 cm, to spokojnie wystarczy i powinien być ciut dłuższy niż szerokość okna, tak po około 4cm na stronę.

39 minut temu, usiek napisał:

Warto brać te MDF... to jakaś płyta wiórowa?

Jest to płyta ale nie wiórowa :) to coś na wzór konglomeratu tylko że z drewna.

Przy niesprzyjających warunkach płyta z mdf lubi pęcznieć, rzadko się to zdarza ale się zdarza.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...