Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Grzybki będę montował.

Jak pod krokwiami będzie 10cm wełny to tak chce a nawet chyba muszę płyty GK mieć. Bo na profilach będzie się opierać wełna i żeby nie powstała przestrzeń między jedną a drugą warstwą wełny.

Nie wiem czy te 17cm nie będzie trochę krótkie bo zostanie ok 7cm na wkręty a przy samej krawędzi krokwi wkręcać to chyba nie bardzo..

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
11 godzin temu, usiek napisał:

Nie wiem czy te 17cm nie będzie trochę krótkie bo zostanie ok 7cm na wkręty a przy samej krawędzi krokwi wkręcać to chyba nie bardzo.

Mogą być przykrótkawe te 17 cm, dlatego pisałem 20-25 cm. Oczywiście przy samej krawędzi nie ma co przykręcać bo może się drewno rozłupać.

Napisano

Nie zużytej puszki z klejem nie mogę odkręcić od pistoletu bo wszystko wyleci?

Chciałem na chwilę zmienić klej na piankę...

Fotka z postępów prac. Jedna strona tego pomieszczenia od wewnątrz prawie skończona.

IMG_20200208_193748.jpg

Gość mhtyl
Napisano
32 minuty temu, usiek napisał:

Nie zużytej puszki z klejem nie mogę odkręcić od pistoletu bo wszystko wyleci?

Chciałem na chwilę zmienić klej na piankę...

Możesz odkręcić spokojnie, puszka ma zawór który po odkręceniu nie pozwala wydobywać się pianki z puszki, to samo jest z klejem, możesz po zakończeniu pracy odkręcić i założyć/wkręcić puszkę z pianką. Oczywiście troszeczkę pianki z zaworu wyleci ale jest to spowodowane tym że pianka pod wpływem powietrza pęcznieje, najlepiej jak nadmiar ten wytrzesz szmatką oraz tak samo zrób z częścią w pistolecie gdzie wkręca się piankę po to aby po wkręceniu kleju nie zakleiło mocowania puszki i żeby mogłeś po skończonej pracy spokojnie odkręcić/wymienić puszkę.

Napisano (edytowany)

Aaaa.... to wracam do roboty :)

Odkrecilem i wydawało mi się, że wszystko spierdziela :)

 

Mam szyścik do kleju i pianki.... taki w aerozolu :)

 

ps. Faktycznie, nie spierdziela :)

Haha... amator :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
23 minuty temu, usiek napisał:

Mam szyścik do kleju i pianki.... taki w aerozolu :)

Masz raczej czyścik :) 

Jak masz czyścik to spoko, już nie muszę chyba pisać jak nim się czyści pistolet bo na opakowaniu jest napisane i powinno być też pokazane w formie obrazków.

24 minuty temu, usiek napisał:

ps. Faktycznie, nie spierdziela :)

Haha... amator :)

Kto pyta nie błądzi, ale nieraz lepiej zapytać niż coś spieprzyć :) 

Napisano

Pianka się skończyła... koniec roboty na dziś.

Mogłem najpierw sprawdzić ile urośnie zanim wszystko objechałem :):):)

Z drugiej strony tego pomieszczenia między murlatę a cegly nie wcisne tej wełny co do kominów się daje bo tam nawet palca nie zmieszczę.... chciałem pianką to zrobić.

Gość mhtyl
Napisano

Zawsze możesz poprawić w miejscach gdzie pianka nie doszła ale to już musisz zrobić nowa pianką :) Lepiej dwa razy psiknąć piankę niż raz za dużo.

Napisano
7 minut temu, usiek napisał:

No już wiem, że szpachelką pianki nie przeniosę :)

A teraz będę odcinał to co tyle napie.doliłem :)

Spokojnie! Może i napie.doliłeś, ale w zamian nabyłeś mnóstwo cennych doświadczeń! :icon_biggrin: W poniedziałek będziesz już wiedział ile pianka z czasem rośnie, ile trzeba jej dawać itp. W każdym razie po kilku dniach (najmniej po jednym) sprawdź tę swoją pracę, bo czasami w piance wytworzy się ogromny bąbel i tworzy się pustka, która wcale nie izoluje. Przy obcinaniu wypływek nożem będziesz widział strukturę, ma być podoba do kromki chleba. W chlebie wielkie dziury też są niepożądane. :icon_biggrin:

Napisano

Widzieć to ja tam za dużo nie będę w stanie. Bo ani od góry ani po drabinie z zewnątrz nie wcisnę tam łba. 

I tak będzie lepiej niż by to fachowcy robili bo nie wierzę, że tak długo by się z tym pieprzyli. No chyba, że mają inne magiczne sposoby niż ja.

Napisano
59 minut temu, usiek napisał:

Widzieć to ja tam za dużo nie będę w stanie

Obejrzysz odciętą wypływkę pianki i zobaczysz przekrój - będzie on taki sam, no, prawie taki sam, jak ten co pozostał... Wielkie dziury też zauważysz przekrojone :icon_lol:, jeśli oczywiście - będą...

Napisano
50 minut temu, uroboros napisał:

Obejrzysz odciętą wypływkę pianki i zobaczysz przekrój - będzie on taki sam, no, prawie taki sam, jak ten co pozostał... Wielkie dziury też zauważysz przekrojone :icon_lol:, jeśli oczywiście - będą...

Dokładnie tak! Wszystko się okaże niemal czarno na białym nie, czarnego tam nie będzie.

Gość mhtyl
Napisano
12 godzin temu, usiek napisał:

Widzieć to ja tam za dużo nie będę w stanie. Bo ani od góry ani po drabinie z zewnątrz nie wcisnę tam łba. 

I tak będzie lepiej niż by to fachowcy robili bo nie wierzę, że tak długo by się z tym pieprzyli. No chyba, że mają inne magiczne sposoby niż ja.

Do trudno dostępnych miejsc można zastosować taki myk że na końcówkę pistoleta nakłada się przedłużenie odpowiedni kawałek rurki z tym że musi być ona dość sztywna ale nie na tyle aby można było ją zgiąć albo za pomocą kawałka giętkiej rurki dać przedłużkę z rurki średniku wew  4-5 mm i też odpowiedniej długości tak aby  można było dotrzeć do każdego oddalonego znacznie zakamarka.

 

Natomiast co do dziur w wystającej poza szczeliny piance to jest normalne zjawisko z prostego powodu że nie mogła ona sie sprężyć bo nic jej nie ograniczało tak jak to ma miejsce w szczelinach. Jeżeli piana jest psiknięta w szczelinę a nie na jej brzegu to praktycznie nie ma opcji aby powstały w środku w szczelinie pęcherze.

 

Dobrze jest a nawet powiedziałbym że wskazane aby przed zaaplikowaniem pianki miejsca te spryskać np za pomocą spryskiwacza wodą, wtedy lepiej pianka "łapie".

Napisano (edytowany)

W komplecie z pistoletem miałem 2 takie wężyki a raczej rurki i 2 dziubki też. Wciskałem wężyk w szczeliny i dopiero psikałem więc myślę, że powinno być OK.

 

 

Tak wygląda to z zewnątrz. Będę to zaciągal Styrlep220 ale wtopie chyba też siatkę od góry do połowy wieńca. Czy tylko do wysokości zeby zakryć murłatę wystarczy? Nie jest to idealnie równo i teraz podrównać to tą zaprawą do siatki czy znowu się pierdzielić i nakleić tam jeszcze pasy styropianu grubości 1cm? Wtedy klej pod tym styropianem wyrównałby te nierówności.

IMG_20200209_120521.jpg

IMG_20200209_120526.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Tak właśnie mam zamiar zrobić. Tylko wczoraj po ciemku już nie chciałem po drabinie chodzić a dzisiaj przy niedzieli też nie bardzo ;)

Klejem do styropianu z puszki to zrobię.

 

Od środka tych szpar już nie ma więc pszczoły i tak miały by ciężko.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
7 minut temu, usiek napisał:

 

Od środka tych szpar już nie ma więc pszczoły i tak miały by ciężko.

Osom wystarczy tyle miejsca co paczka papierosów, a nawet mniej. I wciąż mają takie nowe pomysły, że głowa boli. Ja u siebie na wsi walczę z nimi od kilkudziesięciu lat, ale bezskutecznie. Siedziby miały już w ramie krajzegi, w pęknięciu pustaka (znaczy przez pęknięcie właziły do wnęki w pustaku) , w zawieszonej starej oponie od roweru, w budce dla ptaków, a w ubiegłym roku w kupce gruzu, której nie wywiozłem od razu z podwórka. Takich "zwyczajnych" miejsc, jak bania przylepiona do dachu w szopie to nie liczę.

Zawsze jednak najgorsze są takie miejsca przy domu, wtedy najłatwiej narazić się na ukąszenie.

Napisano

Ja zeszłego lata znalazłem kilka jakiś czarnych os właśnie w lekko uszczerbionym pustaku ale olałem sprawę. Nie minął miesiąc jak cała gromada latała po budowie. Gaśnicą na szerszenie i osy zlikwidowałem dziadostwo. W pobliżu mam też szerszenie, już 2 razy straż je usuwała ze strychu starego domu. Co roku ubijam laćkiem z 50-100 sztuk ale strach bo mam uczulenie na jad :)

Gość mhtyl
Napisano
31 minut temu, usiek napisał:

Tak wygląda to z zewnątrz. Będę to zaciągal Styrlep220 ale wtopie chyba też siatkę od góry do połowy wieńca. Czy tylko do wysokości zeby zakryć murłatę wystarczy? Nie jest to idealnie równo i teraz podrównać to tą zaprawą do siatki czy znowu się pierdzielić i nakleić tam jeszcze pasy styropianu grubości 1cm? Wtedy klej pod tym styropianem wyrównałby te nierówności.

IMG_20200209_120521.jpg

Murłatę musiałbyś też przykryć styropianem, podejrzewam że  gr 1 cm spoko wystarczy a dopiero całość pokryć klejem i siatką.

15 minut temu, usiek napisał:

Klejem do styropianu z puszki to zrobię.

Klejem nie! Klej jest do klejenia a nie do wypełniania. Kup piankę, przecież chyba jeszcze z trzy dychy zostało Ci na nią z budowy :) 

Napisano

A no to pianką... myślałem, że klej byłby trwalszy/mocniejszy.

No tak właśnie myślałem, że jak już wklejać to może i murlatę zakryć. Tylko ciekawe czy znajdę styropian 1cm.... bo mój nóż termiczny nie jest tak precyzyjny żeby tak uciąć i nie jest wogole do takich cięć przystosowany :)

Napisano
17 minut temu, usiek napisał:

 Tylko ciekawe czy znajdę styropian 1cm.... bo mój nóż termiczny nie jest tak precyzyjny żeby tak uciąć i nie jest wogole do takich cięć przystosowany :)

1 cm raczej nie, ale 2 cm bez problemu.

Gość mhtyl
Napisano
9 minut temu, usiek napisał:

A no to pianką... myślałem, że klej byłby trwalszy/mocniejszy.

No tak właśnie myślałem, że jak już wklejać to może i murlatę zakryć. Tylko ciekawe czy znajdę styropian 1cm.... bo mój nóż termiczny nie jest tak precyzyjny żeby tak uciąć i nie jest wogole do takich cięć przystosowany :)

Z tego co wiem to był kiedyś styropian gr 1 cm w sprzedaży. Tylko jak będziesz zakrywał murłatę to przyklejaj styropian na małe "placki" aby większa powierzchnia murłaty mogła "oddychać".

Co do kleju to nie wiem jak on sie zachowuje na "wolnym" powietrzu czy pozostanie twardy czy może sie utleni bo jak sam widzisz kleisz tym klejem przegrody zamknięte.

Co do twojego noża termo to jeżeli założyłbyś dobrą/mocną  sprężynę do naciągu drutu to spokojnie utniesz ten 1 cm.

Napisano (edytowany)

Chyba mnie przekonaliście. Jutro przyjdą jakieś nowe sprężyny z Leroy Merlin za 5zl i zobaczymy :)

 

ps. Wczoraj zapłaciłem 150zl na 100szt wieszaków grzybków 27cm. A gość mówi, że się raczej nie dupnął w liczeniu....

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
12 minut temu, usiek napisał:

Chyba mnie przekonaliście. Jutro przyjdą jakieś nowe sprężyny z Leroy Merlin za 5zl i zobaczymy :)

 

 

Nie pytałeś znajomych czy na złomie o takie sprężynki? Ja jak coś potrzebuje to jad e na złom i tam mam kopalnię "prezentów" normalnie dżem, mydło i powidło :) co potrzebuje a nieraz nawet i więcej, bo wiesz jak się coś zobaczy fajnego to człowiek zawsze sobie mówi "kiedyś się przyda" i bierze :) 

15 minut temu, usiek napisał:

ps. Wczoraj zapłaciłem 150zl na 100szt wieszaków grzybków 27cm. A gość mówi, że się raczej nie dupnął w liczeniu....

Przecież paczki są albo po 50 szt albo po 100 szt więc podejrzewam że nawet tego nie liczył.

Napisano

Mam znajomego złomiarza ale po powtórnym okrążeniu miasta za sprężynkami miałem takiego nerwa, że zamówiłem z Leroy :)

 

Zapłaciłem 80zl dzień wcześniej za 17cm. Dopiero wieczorem zerknalem na paragon, że coś drogo. Dzwonię mu, że jak z tym pojedzie to ma wziąć 27cm i przywieźć 3m łatę murarską. Przywiózł wszystko i mówi, że te 17cm zabierze. To mu tłumacze, że ja ich nie dostałem.... itd :)

 

Wychodzi na to, że 100szt 17cm kosztuje 80zl, a dopłata do 27cm 70zl. Muszę jechać mu powiedzieć, że coś drogo pani te wieszaki masz

Gość mhtyl
Napisano
12 minut temu, usiek napisał:

Wychodzi na to, że 100szt 17cm kosztuje 80zl, a dopłata do 27cm 70zl. Muszę jechać mu powiedzieć, że coś drogo pani te wieszaki masz

Chyba ceny z Pewexu ma :) stanowczo za dużo, ja będzie coś stękał to  ja na twoim miejscu bym mu podziękował za współpracę.

Zobacz tu

wieszak grzybek 100 szt 68 zł - 77 zł z dostawą

Oczywiście chodzi o wieszak długości 27 cm.

Napisano

Wszystkie ceny ma normalne, nawet mówił co bym nie brał wełny na 2800 bo ktoś mnie chce wydymać, to nie zwracałem uwagi od razu na cenę wieszaków. Profile też w standardowej cenie od niego kupiłem.

Gość mhtyl
Napisano

Może mu sie ceny pomieszały, tym bardziej  jak pisałeś wieszaki dał/nie dal potem wymienił a biorąc pod uwagę że na pewno nie tylko jednego Ciebie ma to miało mu prawo sie po merdać :)  

Napisano

Aha... jakie to wkręty do przykręcania wieszaków do krokwi kupić?

Jakie kołki do przykręcenia UD30 do ściany?

 

Czym ciąć profile? 

Przydała by się jakaś szlifierka kątowa na akku ale trochę szkoda kasy, bo już wkrętarkę mam za 800pln :)

Napisano
24 minuty temu, usiek napisał:

Aha... jakie to wkręty do przykręcania wieszaków do krokwi kupić?

Jakie kołki do przykręcenia UD30 do ściany?

 

Czym ciąć profile? 

Przydała by się jakaś szlifierka kątowa na akku ale trochę szkoda kasy, bo już wkrętarkę mam za 800pln :)

1. Czarne, zwykłe wkręty. Takie jak do g/k tylko dobierz potrzebną dłufgość.

2. Z czego ściana? Jak trudno wiercić (np. beton) to fi 6. Jak materiał miękki to fi 8.

3. Profile tnie się najczęściej nożycami do blachy, fleksą rzadziej.

Napisano (edytowany)

U mnie to jest konstrukcja na grząski teren - szkielet żelbetowy z wodoodpornego betonu B25 powypełniany pustakami :)

Ale powinienem się wymieścić i wiercić w cegły. Krokwie 8cm.

To te kołki szybki montaż? Wierce przez profil i od razu kółek wbijam?

 

Na parterze będzie masakra, 60m2 sufitu podwieszanego pod lanym stropem :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
50 minut temu, usiek napisał:

Aha... jakie to wkręty do przykręcania wieszaków do krokwi kupić?

Jakie kołki do przykręcenia UD30 do ściany?

 

Czym ciąć profile? 

Przydała by się jakaś szlifierka kątowa na akku ale trochę szkoda kasy, bo już wkrętarkę mam za 800pln :)

Do wieszaków 3,5X35mm wkręty fosfatowane wystarczą spokojnie tylko kupując zwróć uwagę że one mają być do drewna bo do metalu jak kupisz będą mieliły-nie dokręcisz z powodu drobnego skoku gwintu. Dla zobrazowania pokarzę Ci  w czym różnica.

Tu masz do drewna. Możesz kupić z łbem stożkowym jak również i z płaskim.

 

 

625146_1.jpg

A tu jest wkręt do metalu, znaczy się do przykręcania płyt gk do profili metalowych. Zwróć uwagę na gęstość gwintu.

Wkrety_do_plyt_kartonowo-gipsowych_Diallimages?q=tbn:ANd9GcS06Htafg8LOQg-PoF_YVk

 

Kołki do profili UD spokojnie wystarcza 5-6 mm  długości około 50-60 mm szybkiego montażu, nie kupuj rozporowych bo to szkoda czasu na ich montowanie.

Z docinaniem to różnie, najlepiej nożycami do blachy ale i szlifierka kątową jak zrobisz to umiejętnie też nić sie nie stanie.

Gość mhtyl
Napisano
21 minut temu, usiek napisał:

 

To te kołki szybki montaż? Wierce przez profil i od razu kółek wbijam?

 

A przewiercisz wiertłem do betonu stal? :) Najpierw musisz wywiercić otwory   w profilu co np 40 cm o średnicy takiej jaki ma kołek a potem  po przyłożeniu i wypoziomowaniu profila UD wiercisz w ścianie i wbijasz kołki.

24 minuty temu, usiek napisał:

U mnie to jest konstrukcja na grząski teren - szkielet żelbetowy z wodoodpornego betonu B25 powypełniany pustakami :)

 

 

Na parterze będzie masakra, 60m2 sufitu podwieszanego pod lanym stropem :)

Dobrze jak zaopatrzysz się w wiertło udarowe do betonu 2X węglik spiekany z uchwytem sds i młotowiertarkę z udarem wtedy wiercenie będzie sprawiać przyjemność :) 

pol_pl_Wiertla-do-betonu-SDS-plus-Meiste230bafd844dc84a7334659c215c9

Napisano

Kilka lat temu szkoda mi było dać na niebieskiego Boscha 800zl no bo po co mi to i kupiłem zielonego zwykłego za 300zl.

A później pożyczałem od kumpla albo od szwagra tego niebieskiego. Muszę się zorganizować do wiercenia bo się męczyć nie mam zamiaru :)

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, usiek napisał:

 

To te kołki szybki montaż? Wierce przez profil i od razu kółek wbijam?

 

Na parterze będzie masakra, 60m2 sufitu podwieszanego pod lanym stropem :)

1. Jasne. Nikt się inaczej nie bawi. Wprawdzie w profilu otworu nie wywiercisz a bardziej wybijesz, ale to nieistotne.

2. Kołki fi 6.

 

Czerwone Hilti ma lat coś ze trzydzieści i działa.

A dzisiaj to nie wiadomo co jest trwałe, nawet Mercedesy spsiały.

46 minut temu, usiek napisał:

 

A później pożyczałem od kumpla albo od szwagra tego niebieskiego. Muszę się zorganizować do wiercenia bo się męczyć nie mam zamiaru :)

Daj spokój, SDS sam wierci, wystarczy wiertarkę podtrzymywać. 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Wprawdzie w profilu otworu nie wywiercisz a bardziej wybijesz,

Co prawda profil ma cienką blachę ale o wybijaniu nie ma mowy bo przy próbie wybicia otworu profil się krzywi. Jedynie tylko wiercenie.

Napisano
Dnia 9.02.2020 o 15:00, usiek napisał:

Aha... jakie to wkręty do przykręcania wieszaków do krokwi kupić?

Jakie kołki do przykręcenia UD30 do ściany?

 

Czym ciąć profile? 

Przydała by się jakaś szlifierka kątowa na akku ale trochę szkoda kasy, bo już wkrętarkę mam za 800pln :)

Mówisz i masz :) Nie tylko przeszlifujesz, ale również....Sam zobacz.

 

 

Napisano (edytowany)

Tak coś czuję, że z zewnątrz będzie więcej pierdzielenia się z tym niż w środku było. Kupić jakąś tarkę do styropianu i wyrównać najpierw te uskoki styropianu czy podrównać klejem z pistoletu i naklejać ten cienki styro?

IMG_20200209_120526.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

Tak coś czuję, że z zewnątrz będzie więcej pierdzielenia się z tym niż w środku było. Kupić jakąś tarkę do styropianu i wyrównać najpierw te uskoki styropianu czy podrównać klejem z pistoletu i naklejać ten cienki styro?

Wyrównaj to klejem do lica ściany, przecież i tak potem będziesz kładł ocieplenie po całości więc to zakryjesz. Szkoda tylko czasu i roboty na ścieranie i wyrównywanie styropianu, no chyba że styropian wystaje poza lico ściany tow tedy trza szlifować. Bardzo dobry efekt przy szlifowaniu daje połączenie szlifierki kątowej z tarcza listkową 40 -60 ziarnistości.

res_5dfca2f281f15893cf085c6892f3e2bb_ful

Napisano
21 minut temu, usiek napisał:

Bo tam będę na klej z pistoletu wklejał jeszcze taki pas styro 1-2cm. Mniej więcej tyle jest murłata od brzegu wieńca

Fakt, zapomniałem a sam przecież o tym pisałem że styropian gr 1 cm jest w sprzedaży :) 

Przyłóż poziomicę do lica ściany i i zmierz jakiej jaka jest przerwa do styropianu i do murłaty, będziesz wiedział czy styropian gr 1 cm spokojnie się zmieści.

Napisano

Chory jestem ale jutro muszę tam wejść. Jeszcze się z drabiny spie.dole :) Bez dociśnięcia pewnie tej styropian będzie odchodził. Nóż ma nowe sprężyny to całkiem inna robota... spróbuję sam ciąć te 1cm pasy

 

A pakowanie pianki między murlatę a ścianę w celu ocieplenia to był średni pomysł. Nieekonomiczny i później problem z wyrównaniem tego bo tam dostęp utrudniony.

Resztę domu chyba zrobię pakując tam styropian. Tylko nie wiem czy go tam tylko włożyć czy też na klej.

Napisano
10 minut temu, usiek napisał:

A pakowanie pianki między murlatę a ścianę w celu ocieplenia to był średni pomysł. Nieekonomiczny i później problem z wyrównaniem tego bo tam dostęp utrudniony.

Resztę domu chyba zrobię pakując tam styropian. Tylko nie wiem czy go tam tylko włożyć czy też na klej.

Ty nie miałeś ocieplać pianką, Ty miałeś pianką uszczelniać styropian. 

Napisano

Uszczelniałem :)

Ale z drugiej strony domu było mniej miejsca i nie chciała tam wejść ta wełna od ocieplania komina to wpakowałem piankę

Napisano

Do dupy to... Różne tam są grubości od 1cm do 1.5cm, idą też po skosie i teraz styropian minimalnie wystaje poza obrys. Wieniec też idealny nie jest, troszkę węższy niż cegły...

A żeby pianką tam uszczelnić gdzie miałem, to musiałbym mieć chyba wężyk 1 metrowy bo puszka jak nie jest pionowy to nie chce lecieć :)

IMG_20200215_130340.jpg

IMG_20200215_130345.jpg

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Do dupy to... Różne tam są grubości od 1cm do 1.5cm, idą też po skosie i teraz styropian minimalnie wystaje poza obrys. Wieniec też idealny nie jest, troszkę węższy niż cegły...

A żeby pianką tam uszczelnić gdzie miałem, to musiałbym mieć chyba wężyk 1 metrowy bo puszka jak nie jest pionowy to nie chce lecieć :)

Nikt Ci nie mówił że będzie prosto, łatwo i przyjemnie przy budowie domu :) szczególnie gdy chcesz zrobić to sam i dobrze. Równiutko to wychodzi na kartce jak sobie narysujesz rysunek a w rzeczywistości jest całkiem inaczej.

Teraz, jak już wiesz jak to wygląda to ja bym przykleił styropian gr 1 cm na klej dociskając go np kawałkiem deski tak aby po przyklejeniu licował ze ścianą po to aby potem gdy będziesz układał ocieplenie styropian za bardzo nie odchodził od pionu w tym miejscu do pozostałej części (dolnej) ściany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...