Skocz do zawartości

Podłoga na legarach w starej kamienicy (strop drewaniny)


Kurosaki

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Wciąż zastanawiam się nad zrobieniem podłogi w mieszkaniu w starej kamienicy. Wczoraj spędziłem cały dzień szukając różnych rozwiązań i nadal nie wiem jak wykonać podłogę tak, aby była po pierwsze stabilna, po drugie była nieco docieplona i miała porządną izolację akustyczną, ponieważ pode mną mieszkają sąsiedzi. Strop jest drewniany, więc wszelkiego rodzaju ciężkie wylewki i generalnie rozwiązania obciążające nadmiernie strop odpadają. Keramzyt mógłby być dobrym wyjściem ale nie jestem do niego przekonany i mimo że nie jest specjalnie drogi to musiałbym sporo go wysypać między legary i koszty wzrastają. Myślałem o wełnie mineralnej, ale nie wiem czy musiałbym dodatkowo zabezpieczyć ją jakąś folią paroizolacyjną. Na legary myślałem aby ponaklejać taśmę akustyczną i dopiero na takiej taśmie kłaść kolejne warstwy podłogi. Generalnie pozbyłem się starych desek, ponieważ chciałem położyć na legary płyty osb3 25 mm. Legary są dość proste, ale nie trzymają do końca poziomu. Jak i czym takie legary wypoziomować bez konieczności podnoszenia podłogi? Wracając do płyt osb. Czy gdybym zastosował podwójne płytowanie z płyt osb, to czy w celu większej izolacji akustycznej mógłbym włożyć między te dwie płyty jakąś matę/korek/gąbkę/wełnę? W pokojach nie byłoby generalnie większego problemu, ale schody zaczynają się w pomieszczeniach mokrych. Jaka technologia budowy podłogi w takich pomieszczeniach byłaby najlepsza? Też płyty osb? A może płyty MgO i  generalnie suchy jastrych, a może płyta osb na spód a na wierzch zbrojona płyta xps (2-3 cm). Jeśli byłby to xps, to czy po położeniu jej na płycie osb konstrukcja "udźwignie" dość spore kafle np. 50x50 cm, bez pękania fug itp.?

 

Wiem, że sporo pytań, ale zwracam się do fachowców, ponieważ sam szukając odpowiedzi właściwie nie za wiele się dowiedziałem o wykonaniu porządnej podłogi i dla pomieszczeń mokrych i suchych.

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Link do komentarza

Zakładając, że strop ma konstrukcje ze ślepym pułapem (deskowaniem między belkami) typowe rozwiązanie to kolejno na deskach:

- np. karton chroniący przed pyleniem wełny lub wiatroizolacja

- wełna mineralna do wysokości belek

- folia izolacyjna  z wywinięciem na ściany

- legary

- poszycie z płyty OSB  - w łazience może być gipsowo-włóknowa

- płynna folia w przypadku pokryć płytkami

Co do zasady

Drewnianych elementów stropu i podłogi nie wolno zamykać   w szczelnej przestrzeni uniemożliwiającej odprowadzenie wilgoci np. z przecieków czy kondensacji.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...