Skocz do zawartości

Domyślnie Połączenie 160 ze 110 z dwóch poziomów


dedert

Recommended Posts

Napisano

Witam.
Buduję dom podpiwniczony. Mam w piwnicy w chudziaku położoną kanalizację. Rury są częściowo wkopane w piasek a połową są zalane w chudziaku. Pierwsze pytanie czy to poprawnie, czy nie lepiej jakby były całością w piachu? Hydraulik zrobił tak z uwagi na uzyskanie spadku do studzienki oddalonej o 11m, gdyby dał za nisko to spadek byłby mniejszy (rury leżą ok 150 czy 170 cm poniżej gruntu). Czy w miejscu gdzie rura styka się z betonem nie powinno być owinięte pianką dylatacyjna?

eab46d4df1680489gen.jpg


Ale do sedna. Oprócz tego że mam kanalizację w podłodze piwnicy to wyprowadzony będzie osobny pion z parteru, który będzie wpinał się za budynkiem do 160tki. To takie zabezpieczenie w razie cofki, mam zamiar zamontować zawór zwrotny w piwnicy odcinający kanalizację w podłodze piwnicy ale by nie blokować odejścia z parteru. W związku z czym mam teraz dwa wyjścia rur na zewnątrz. To wyżej z parteru jest obecnie w formie przepustu z rury 160mm, i w to musiałbym teraz wprowadzić rurę 110. 


785039f388edab7cgen.jpg


Miało by to łączyć się ze 160 ale pod jakim kątem? Z tego co widzę to trójniki 160/110 maja tylko albo aż 45 st. Czy spadek nie powinien być łagodniejszy? Chciałbym już nie czekać na hydraulika, który jest bardzo zajęty i spróbować to zrobić samemu. Może mi ktoś pomóc i podpowiedzieć jak miałbym to zrobić? Czy zrobić łagodny spadek wykorzystując kolanka 15 st jak tu (przyznam że trochę to dziwnie wygląda)

f1da06fcc18109b4gen.jpg


Czy może od razu zejść ostro i później łagodnie w taki sposób?

ec84a936a5c4c687gen.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Obecnie przymierzyłem rury i wyszło mi takie coś.

 

007f8031b21f3605gen.jpg

 

d51ed45e09150008gen.jpg

 

 

Kąt dość łagodny, dodatkowo obróciłem trójnik w lewo żeby nieczystości wślizgiwały się łagodnie do 160:

 

ce72457ba7bc897fgen.jpg

 

 

Mam jednak zagwozdkę odnośnie rur wewnątrz. Czy jest sens ukrywać rurę 110 w bruzdzie w ścianie z bloczka. Czy to nie osłabi ściany? Bruzda była by wycięta na głębokość na 5 lub 10 cm, bloczek ma 24cm. A pod sufitem rury by szły już normalnie. Gdyby przepust był w narożniku to bym się nie przejmował. A tak jest w 1/3 środka pralni:

ba9597d1d257f36dgen.jpg

7966b897a74a6fbegen.jpg

 

 

 73e4c8a602df42a2gen.jpg

 

Napisano

Dlaczego chcesz zrobić bruzdę? Na moje oko z tego co widzę to źle przyciąłeś/wymierzyłeś rury, te które idą wyżej i dlatego kolano wyszło Ci za blisko ściany fundamentowej. Wystarczy jak jeden odcinek rury dasz dłuższy około 10-15 cm, tym zabiegiem nie będziesz musiał robić bruzdy bo rura pionowa w środku będzie odsadzona od ściany o te 10-15 cm. Do łączenia nie musisz marnować nowej rury, wystarczy jak kupisz mufę i za pomocą niej połączysz dwie rury. Przy takim odsadzeniu rury pionowej od ściany fundamentowej będziesz miał łatwiej zamocować obejmę jedną lub dwie która usztywni rurę a uważam że takie coś musi być.

Napisano

Rury nie są jeszcze zapiankowane, tylko przymierzam i zastanawiam się czy ta mniejszą 110 dać głębiej dla przyszłej bruzdy. Ale nawet jak dam za głęboko i rozmyśle się co do bruzdy to dodam łącznik/mufe itp. A co do bruzdy to zastanawiał mnie wpływ na wytrzymałość ścian bo jak widać naporu ziemi będzie tylko do 5 bloczku licząc od ziemi. 

Napisano

Nie rozumiem, po co chcesz robić tę bruzdę? Chcesz uszczęśliwić się na siłę?

Napisano

Witam. Hmm Kolano 87 stopni od razu przy wyjściu nie najlepszy pomysł, chyba ze dasz do niego czyszczak.  co do pomarańczowej jaka jest sztywnosc obwodowa SN ?? Stanowczo za dużo kolan.

 

Co do bruzdy, rura po klielichu ma okolo 13 cm. A dodatkowo nie proponowalbym przebijac sie przez belkę tylko puścić po górze i przebijać się w stropie . 

Napisano

A jakie kolanko powinno być? Celowo jest skierowanej w bok żeby było łagodniej. Co do pomarańczowe 110 to nie wiem jaka jest sztywność. Dolna 160 wiem że jest grubsza niż inne. A kolan jest tyle żeby było łagodniej, uważacie ze poprzednia wersja hydraulika od razu 45st w dół była lepsza? 

Napisano

Zbyt duży kąt przy wyjściu z domu też nie jest dobry. Ja bym to zrobił w ten sposób że do trojnika dał Max 2 kolana tak samo przy wyjściu żeby reszta szła już w jednym odcinku

Napisano (edytowany)
Dnia 19.11.2019 o 22:42, Sharius napisał:

o do pomarańczowej jaka jest sztywnosc obwodowa SN ??

Nie wiem, ale napisane jest coś takiego:

 

2cf30af874ad8099gen.jpg

 

A co ma to za znaczenie? Rura zaczynać się będzie 70 cm pod ziemią i wchodzi w dół do 160mm na jakieś 150 cm od ziemią.

Dnia 19.11.2019 o 22:05, mhtyl napisał:

Nie rozumiem, po co chcesz robić tę bruzdę? Chcesz uszczęśliwić się na siłę?

bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
18 godzin temu, dedert napisał:

A w przypadku takiej ilości kolan co może się stać? 

Nic złego się nie stanie pod warunkiem że osadzenie rur w kolanach zostało wykonane prawidłowo.

1 godzinę temu, dedert napisał:

bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.

Są mniej inwazyjne sposoby aby zamaskować rurę. To nic Ci nie da bo całej rury nie schowasz.

Napisano
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Nic złego się nie stanie pod warunkiem że osadzenie rur w kolanach zostało wykonane prawidłowo.

 

A można to wykonać nieprawidłowo? Pytam poważnie, bo może jest coś o czym nie wiem. Nie mam zamiaru wzywać hydraulika do tej czynności. Uszczelki smarować na płyn do naczyń, i dopchnąć rurę do końca i to wszystko? Wcześniej zamontować bez uszczelki i zaznaczyć pisakiem miejsce gdzie dojdzie rura do końca. Coś tu można zepsuć? Kupiłem w każdym bądź razie 2m jednym odcinku i pokombinuje, może uda się usunąć kilka kolanek. Tą dolną rurę planuje położyć tak że wpierw zaznaczyć sznurkiem na kijkach równy poziom, a na końcu rury która ma 2 m (czyli przy trójniku) opuścić od sznurka o jakieś... no właśnie ile? 2% czyli 0,4 cm na 2 metrach? Czyli tyle co nic.

Napisano
13 minut temu, dedert napisał:

A można to wykonać nieprawidłowo?

Wszystko można spieprzyć :) 

Można źle zrobić wkładając rurę nie do końca kielicha rury, złączki kolana czy mufy przez co połączenie będzie mniej stabilne.

17 minut temu, dedert napisał:

Uszczelki smarować na płyn do naczyń, i dopchnąć rurę do końca i to wszystko? Wcześniej zamontować bez uszczelki i zaznaczyć pisakiem miejsce gdzie dojdzie rura do końca.

Dokładnie tak jak piszesz.

Napisano (edytowany)

Dobre rury. ilosc kolan ma znaczenie tylko takie ze jak bedzie zle obsypana albo przy ubijaniu moze pozmieniac kąty a nawet sie rozłączyć, widzialem taki przypadek. 

Cytat

Tą dolną rurę planuje położyć tak że wpierw zaznaczyć sznurkiem na kijkach równy poziom, a na końcu rury która ma 2 m (czyli przy trójniku) opuścić od sznurka o jakieś... no właśnie ile? 2% czyli 0,4 cm na 2 metrach? Czyli tyle co nic.

Powinno sie udac a 2% to jest minimum czyli 2 cm na metrze ;)

Edytowano przez Sharius (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...