Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam forumowiczow.

Elektryk robiac przepust pod kable na zewnatrz budynku przewiercil izolacje pozioma (folie)  i w tym miejscu gazobeton podciaga nieznacznie wode. Stan budynku pozwala na naprawe, gdyz jest on w stanie surowym zamknietym. Jak to najskuteczniej z uwzglednieniem minimalizacji kosztow i nakladu pracy wykonac?

Z gory dziekuje za sugestie/porady.

20190928_194558.jpg

20190928_194630.jpg

Napisano

Dzień dobry,

 

pytanie czy zawilgocenie to tylko efekt przeciętej izolacji poziomej i podciągania kapilarnego?

 

Czy poziom izolacji poziomej jest powyżej poziomu terenu?

Jeśli tak, to mamy do czynienia tylko z podciąganiem kapilarnym i nieciągłością izolacji poziomej. W takim przypadku zastosowanie weber.tec 946 (hydroizolacja iniekcyjna) załatwi temat. ;) Więcej na stronie (instrukcja krok po kroku): https://www.pl.weber/renowacja-murow/renowacja-wilgotnej-piwnicy-hydroizolacja-iniekcyjna

Dodatkowo, po wniknięciu kremu, zalecamy wypełnienie otworu uszczelniaczem poliuretanowym, tak, aby zamknąć ten otwór.

 

Jeśli natomiast izolacja pozioma jest poniżej poziomu terenu, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest odkopanie fundamentów, naprawienie izolacji pionowej przy użyciu masy bitumicznej np. weber.tec 911 a następnie wypełnienie otworu od wewnątrz kremem iniekcyjnym weber.tec 946.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Napisano

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Napisano
2 godziny temu, SianoweChłopaki napisał:

Dziekuje za odp. A preparaty zywiczne, mapelastic, szlamy hydroizolacyjne?  tylko nie bardzo wiem czy to zwize z folia i brudem po wierceniu? Myslalem tez zeby gazobeton w tym miejscu potraktowac kilkoma iniekcjami preparatem hydrofobowym?

Zalezy mi na skutecznym i dlugofalowym rozwiazaniu.

Hydroizolacje mineralne (szlamy hydroizolacyjne), są zazwyczaj aplikowane w cieńszych warstwach niż otwór, który jest na zdjęciu. Nie wiadomo, czy nałożenie takiej grubości nie spowoduje, że popękają. Inną sprawą jest to, że dobrze byłoby, aby był to produkt penetrujący, właśnie taki, jak polecany krem iniekcyjny weber.tec 946.

 

Otwór przed aplikacją produktu należy wyczyścić, przedmuchać i odkurzyć.


Pozdrawiamy!

Napisano

A wyciagniecie przewodow z obecnych dziur i podkucie, podciecie  zaprawy na szerokosci 10cm i wlozenie nowego pasa z foli, a nastepne zalanie tego betonem samopuchnacym? I przewiercenie przepusu pod wiekszym skosem ale juz pod izolacja pozioma (folia), lub gora w bialym pustaku?

Napisano

Izolacja pozioma jest uszkodzona, przewiercona po skosie na styku scian, az na wylot przez styropian. W otwor wlozony przewod, ktory ma byc do garazu z tylu dzialki. Dziura w styropuanie na zewnatrz niezaklejona, a powinna byc zapianowana i zaciagnieta dysperbitem, elektryk ja tylko przysypal ziemia.

Wystarczylo zaklad folii izolacyjnej podniesc do gory i wiercic pod wiekszym skosem od chudziaka az na zewnatrz i otwor bylby pod izolacja pozioma. Jak to naprawic? Wyciagnac kabel i zalac dysperbitem WM, czy lekko podkuc i wlozyc folie?

  • 5 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
7 minut temu, jonatan.baran@arado.com.pl napisał:

Jeśli szukasz fajnego dysperbitu to polecam ten - https://hydroizolacje24.pl/dysperbit-bit-plus u mnie się fajnie sprawdził

Rewelacja - zawartość wody w masie 60%... 40% produktu. xD Ile warstw tego trzeba nałożyć? I nie można kleić styropianu. Nie, dziękuję, zostaję przy sprawdzonym Superflexie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...