Skocz do zawartości

Dom z muszoru/szlaki/żużla-remont


Recommended Posts

Napisano

Witam, jestem nowym użytkownikiem oraz świeżym właścicielem starego domu zbudowanego ze szlaki czy żużla.

Fundamenty są kamienno betonowe.

Nie jestem pewien czy jest jakaś izolacja między fundamentem a ścianą.

Ściany to 45cm bity bądź łany żużel.

Nie ma zalanego wieńca na zakończeniu murów.

Na murze położone są belki stropowe co około metr, do tego przyczepiona jest trzcina i tynk czy coś takiego (już to się obrywa)

Dach jest dwuspadowy i wygląda to tak: murłata na cegłach które udają wieniec, na to krokwie co 100/120cm (różnie to trafia) ktore podparte są płatwiami w połowie długości. Całość jest odeskowana i prawdopodobnie bez żadnych folii czy papy jest przybity eternit.

Jest to budynek o wymiarach około 13m/9m

(Dodam zdjęcia ze strychu to będzie widać jak to wszystko wygląda)

Budynek ten mam zamiar wyremontować żeby można było tam zamieszkać.

Proszę o jakieś pomysły na poszczególne etapy prac nad tym budynkiem. Czyli czy jakoś wzmacniać ściany, czy zalać wieniec, jak zrobić sufity, jaki dach będzie najlepszym rozwiązaniem do tego typu budynku.PANO_20190830_144213.thumb.jpg.4856ab1f57604861bd71f25eef409128.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Hatka do remontu napisał:

Proszę o jakieś pomysły na poszczególne etapy prac nad tym budynkiem.

1. za malo fotek

2. Na pewno potrzebna ci jest wiążąca opinia konstruktora odnośnie stanu belek, konstrukcji, murów.

Od tego dużo zależy, np. wymiana belekstropowych, czy więźby zachęca do zrobienia wieńca żelbetowego. Natomiast demontaż tych konstrukcji, żeby zrobić wieniec - jest dyskusyjny, bo drogi.Chyba że zrobić odcinkowo - pracochłonne, ale wg mnie sensowne.

3. czy jest izolacjia pozioma - musisz sprawdzić bezpośrednio, inaczej się nie da. Możesz też popatrzyć, czy nie ma śladów wilgoci na ścianach nad odłogą.

4. Musisz założyć, jaka skala remontu.Czy generalny, czy zachowawczy? 

Napisano

Remont raczej generalny.

Cała konstrukcja dachu najprawdopodobniej będzie wymieniona na nową więc chciałem zalać wieniec dać kotwy do tego murłata itd tak jak się należy. Niewiem tylko czy konstrukcję dachu robić w tym stylu co jest czy inaczej.

Zdjęcia wrzucę jak będę tylko mógł podjechać i zrobić więcej.

Chcę też żeby ktoś najpierw przyjechał i ocenił stan całości, czy jest sens brać się za remont czy nie lepiej to zepchnąć i postawić nowe albo nowe postawić obok (bo jest miejsce)

Co do wilgoci to jest trochę w jednym z pokoi.

 

Wysłane z mojego MI 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Napisano
40 minut temu, Hatka do remontu napisał:

czy jest sens brać się za remont

KAŻDY remont generalny wychodzi drożej, niż postawienie nowego budynku, ponadto wybudujesz "pod siebie", nie będziesz musiał adaptować pomieszczeń i przyzwyczajać się do czyichś planów i pomysłów sprzed lat!

Tu masz wątpliwości co do izolacji poziomej i za jakiś czas może wilgoć dać znać o sobie!

Dach musisz zrobić od nowa, więc zrób to od razu na nowych murach...

Okna będziesz też wymieniał - zrób to w nowych otworachvw nowyvh murach.

Wsztstko będziesz robił od nowa - zrób od razu w nowych murach.

Stan surowy otwarty porównywalnie z remontem murów, izolacją poziomą, jestem przekonany wyjdzie podobnie... A ten budynek pozostaw póki co - jako gospodarczy.

Napisano
1 godzinę temu, Hatka do remontu napisał:

Remont raczej generalny.

Ten dom dostałeś chyba w akcie zemsty :) 

Weź go sprzedaj wraz z działką, kup nową działkę i sie wybuduj, wyjdzie taniej i szybciej i lepiej.

Ten dom nie ma potencjału  aby go remontować.

Napisano
2 godziny temu, Hatka do remontu napisał:

nowe postawić obok (bo jest miejsce)

Postaw nowy, masz miejsce :)

Napisano

Tylko że gdy będzie stary dom chciał rozebrać to taka rozbiórka też trochę kosztuje, bo ja osobiście nie wyobrażam sobie budować nowy dom gdy obok stoi ruina która będzie szpecić całe otoczenie nowego domu.

Napisano

Dach musi rozebrać, chociażby po to, żeby zutylizować eternit, a to już ze 25% budynku, stolarkę też wyrzucić,  żużel ze ścian odda za wywiezienie...

Napisano
6 godzin temu, uroboros napisał:

KAŻDY remont generalny wychodzi drożej, niż postawienie nowego budynku,

Gdyby tak było - nikt by remontu generalnego nie robił. Wszystko zależy od zakresu, celu, itd.

 

5 godzin temu, mhtyl napisał:

Weź go sprzedaj wraz z działką, kup nową działkę i sie wybuduj, wyjdzie taniej i szybciej i lepiej.

O ile sprzeda drożej niż kupi:)

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Gdyby tak było - nikt by remontu generalnego nie robił. Wszystko zależy od zakresu, celu, itd.

Koszt remontu jest zawsze droższy niż budowa od nowa, nie zależy to od frontu robót tylko od tego kto będzie to robił, jeżeli firma to drożej, jeżeli własnymi siłami to wiadomo koszt praktycznie tylko materiału.

1 godzinę temu, zenek napisał:

O ile sprzeda drożej niż kupi:)

A to już musi sam przekalkulować co mu się bardziej opłaca.

Napisano
36 minut temu, mhtyl napisał:

Koszt remontu jest zawsze droższy niż budowa od nowa, nie zależy to od frontu robót tylko od tego kto będzie to robił, jeżeli firma to drożej, jeżeli własnymi siłami to wiadomo koszt praktycznie tylko materiału.

Jesli tak - to po co się remontuje? Zburzyć i od nowa :)

A serio - zależy od zakresu, celu, stan istniejącego.

Napisano
14 minut temu, zenek napisał:

Jesli tak - to po co się remontuje? Zburzyć i od nowa :)

A serio - zależy od zakresu, celu, stan istniejącego.

Jedni remontują bo tanio kupili i im się opłaca, inni remontują poprzez sentyment do domu.

Dla przykładu podam Ci a zapewne o tym wiesz że zamawiając nowe okna do nowo budowanego domu wraz montażem płacisz tyle ile okna kosztują z 8% Vatem, zamawiając do starego domu z montażem płacisz też 8% Vatu ale dodatkowo za montaż a raczej za demontaż starych okien, czyli na ten przykład remont wychodzi drożej.

Napisano
12 godzin temu, mhtyl napisał:

Jedni remontują bo tanio kupili i im się opłaca,

Nie ważne za ile kupili. Tych pieniążków już nie ma. 

Masz taki stan na początku: dom do remontu.

Rozpatrujesz 2 inwestycje:

1. Burzysz i budujesz nowy.

2. Remontujesz.

To są dwa stany do oceny. A więc zakres remontu jest ważny.

Napisano

Jest trzecia możliwość:

 

3. Budujesz obok nowy, a stary kiedyś, powoli burzysz i sprzątasz :icon_biggrin:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...