Skocz do zawartości

Rolety i markizy - sposób na przegrzane pomieszczenia


Recommended Posts

Napisano

Rolety, żaluzje, okiennice i markizy nie tylko chronią nas przed jaskrawym światłem w słoneczne dni, ale także zapobiegają nadmiernemu nagrzewaniu się wnętrza budynku, gwarantując przyjemny chłód. Niektóre osłony mogą dodatkowo ograniczać zimą straty ciepła, tłumić dochodzące z ulicy dźwięki, stanowić przeszkodę dla włamywaczy, a ponadto pełnić rolę elementu dekoracyjnego, wpływając zarówno na wygląd elewacji, jak i charakter pomieszczeń wewnątrz domu.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/19337-rolety-i-markizy-sposob-na-przegrzane-pomieszczenia

Napisano

Ja założyłem markizy pionowe zewnętrzne, sterowane z pilota, z napędem elektrycznym. Jest to bardzo dobra ochrona przed słońcem i nagrzewaniem się pomieszczeń, mogą zastąpić klimatyzację.

  • 8 miesiące temu...
Napisano

U mnie w budynku jest went mechaniczna (działająca rano i wieczorem ok. godzinę/półtorej).
Dalem na okna dachowe początkowo rolety wewnętrzne + markize zewnętrzną zastosowałem - latem dają spore ochłodzenie.

 

W zimie markizę zwijałem i wystepował temat skroplin bo na dworze chłodno.
Ostatnio na wszystkie okna poszły rolety zewnętrzne - nie eliminuje to problemu skroplin zimą, ale na mój gust nieco go zmniejszyło.

 

Duża zaleta to fakt, że latem da się utrzymać w domu chłodniejszy klimat dzięki rolecie zewn.

Przy rolecie zewnętrznej na oknie dachowym - cały gorąc zatrzyma się na niej (poza pomieszczeniem). Wydatek warty swojej ceny.

Napisano
13 godzin temu, Dra6on napisał:

jest went mechaniczna (działająca rano i wieczorem ok. godzinę/półtorej).

To nie jest WENTYLACJA, tym bardziej mechaniczna, tylko CODZIENNE DWUKROTNE PRZEWIETRZANIE budynku...

 

13 godzin temu, Dra6on napisał:

wystepował temat skroplin

dlatego, że nie masz WENTYLACJI obraz.png.d40f90b4300f2f8d70ed59c783810a05.png

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Nazywaj jak chcesz panie kolego DWU TRZY ALBO CZTEROKROTNE PRZEWIETRZANIE W ZAL OD PORY ROKU - bo kazda ma inne wymagania by wentylowac :)

W lazienkach dawno bylby grzyb na scianach gdyby nie bylo wentylacji, a tu od 10 lat i nic. Instalacje nawiew-wywiew robila firma i poki co dziala jedynie wywiewnie z centralnym wentylatorem. To taki aparat - uwaga tłumaczę - do wentylowania pomieszczeń, zasysa z nich powietrze (kuchnia lazienki itd)  i wyciąga przy czym nawiew jest przez rozszczelnione okna lub nawiewniki okienne. Dla mnie wg tego co czytam w budujemy dom to wentylacja mechaniczna.

 

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Choć najpopularniejszym rozwiązaniem są osłony okienne montowane w pomieszczeniach, to ich zewnętrzne odpowiedniki wykazują dużo większą skuteczność. Za pomocą rolet czy żaluzji zewnętrznych można łatwo zasłaniać np. okna tarasowe, które zwłaszcza od strony południowej mogą prowadzić do przegrzewania wnętrz. Rolety dachowe to akcesoria często zintegrowane z oknami połaciowymi. Żaluzje czy rolety fasadowe najlepiej przewidzieć już na etapie projektu domu (ew. przy wymianie okien), bo można wtedy zaplanować taki ich montaż, który umożliwia ukrycie w ścianie kasety z mechanizmem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...