Skocz do zawartości

Waruki zabudowy sprzed 2012r 3 klasa ziemi i pozwolenie na budowę.


Recommended Posts

Napisano

Witam!

Jestem tu nowy i do tego z innej branży więc proszę o wyrozumiałość.

Kupiłem działkę w 2008r 3000m2 ziemia 3 klasy rolna z warunkami zabudowy mieszkaniowej, które zostały przepisane na mnie z poprzedniego właściciela. Ze względu na problem z przyłączami nie ruszyłem z budową. Obecnie zmieniły się warunki przyłączy (mam studnię 22m i prąd w niskiej cenie przyłącza). Obecnie dostałem dwie sprzeczne informacje:

1. Informacja z urzędu miasta (gminy), że na tych warunkach mogę śmiało składać dokumenty na pozwolenie na budowę i otrzymam pozwolenie.

2. Informacja od znajomego inżyniera budowlanego zajmującego się nadzorami itp. który po kilku konsultacjach powiedział, że mogę składać dokumenty na pozwolenie ale w starostwie ze względu na klasę ziemi zostanie wszystko odrzucone.

Moje pytanie:

Czy jest realne pozwolenie na budowę na 3 klasie ziemi na podstawie warunków sprzed 11 lat? Jeżeli tak to mile widziana podstawa prawna.

Napisano

Zasadnicze i kluczowe pytanie czy ta działka jest odrolniona? 

Czy jesteś rolnikiem?

Napisano

No to masz problem.

Bo najpierw musisz odrolnić ziemię a to przy jej klasie jest kłopotliwe i kosztowne a niekiedy nawet nie wykonalne, dopiero jak będziesz miał odrolnioną działkę wtedy możesz starać sie o PnB.

Wspomniałeś o WZ wydanych w 2008 roku, czy do tej pory nie uchwalono MPZP dla tego terenu?

Napisano

Znalazłem na stronie:

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zezwolenia-koncesje-wpisy-do-rejestru/chce-uzyskac-zezwolenie-koncesje-wpis-do-rejestru-dzialalnosci-regulowanej54/proc_283-wylaczenie-gruntow-z-produkcji-rolniczej
 

"Czy mogę uzyskać zezwolenie na wyłączenie z produkcji gruntów klas I-III

Oczywiście, że taką decyzję możesz otrzymać. Starosta wyda ci decyzję zezwalającą na wyłączenie z produkcji rolniczej gruntów rolnych klas I-III. Musi być jednak spełniony warunek przeznaczenia twojej działki na cele inne niż rolnicze, wynikające z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub z decyzji o warunkach zabudowy."

[...]

"Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Złóż wniosek przed planowanym rozpoczęciem innego niż rolnicze użytkowania gruntów (przed uzyskaniem pozwolenia na budowę)."

Rozumiem, że posiadając WZ z 2008r mogę odrolnić ziemię, a potem starać się o pozwolenie na budowę?

 

Napisano

Nie zmienia to faktu że i tak ziemię musisz odrolnić o ile uzyskasz na odrolnienie zgodę.

I z tego co wiem to minister rolnictwa decyduje o odrolnieniu ziemi klasy I-III a nie starosta

A z ciekawości zobacz sobie w necie ile kosztuje odrolnienie ziemi klasy III.

 

Napisano
Cytat

Ile kosztuje odrolnienie działki?

Poniżej przygotowaliśmy przykładowe wyliczenie kosztów dla 0,5 hektarowej.

Przykładowa działka orna, której dotyczy odrolnienie, posiada klasę bonitacyjną gleby IIIb i liczy sobie równe 0,50 hektara. Zgodnie z ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. 1995 nr 16 poz. 78), jednorazowa opłata za wyłączenie takiej działki z produkcji rolnej wynosi 262 305 zł/1 ha minus wartość rynkowa gruntu z dnia wyłączenia.

W ramach analizy zakładamy, że przykładowa działka jako grunt rolny miała łączną wartość wynoszącą 100 000 zł. Zatem jednorazowa opłata za wyłączenie gruntu z produkcji rolnej wyniesie 31 153 zł ((262 305 zł/ha x 0,5 ha) - 100 000 zł).

Dodatkowo w ramach odrolnienia konieczne będzie wnoszenie przez 10 lat corocznych opłat o wysokości równej 10% x 262 305 zł/ha x 0,5 ha. Pojedyncza opłata roczna będzie zatem miała wysokość 13 115,25 zł. Łączny koszt odrolnienia działki wyniesie ok. 162 306 zł (31 153 zł + 13 115,25 zł x 10).

https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/odrolnienie-dzialki-co-zrobic-ile-kosztuje-i-ile-czasu-zajmie/10355/

Napisano

Sorki, że stłumiłem Twój entuzjazm :) ale tak jest.

Udaj się jeszcze raz do gminy i dopytaj o szczegóły, być może coś przeoczyłeś.

Napisano

Czy istnieje możliwość odrolnienia części działki?
Na części powstanie dom i infrastruktura (dojazd itp) a część będę użytkował jako sad, warzywnik itp.

Napisano
Dnia 1.09.2019 o 22:19, retrofood napisał:

Dokup ziemi i zostań rolnikiem.

Też jakieś rozwiązanie:

Polatam po urzędach i zobaczę co da radę załatwić.
Może da radę wyłączyć część gruntów z produkcji i tam postawić dom a może i warsztat.

  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...