Skocz do zawartości

Uszczelnienie podstawy WC?


Recommended Posts

Napisano

Cześć wszystkim!

 

Jako, że to mój pierwszy post, witam wszystkich serdecznie. Mam nadzieję dużo się od Was nauczyć.  

Jakiś czas temu zauważyłem, że spod toalety czasem wypływa woda. Co gorsza, jeśli zaczyna wypływać w trakcie korzystania, to wtedy nie jest to tylko woda ;)  
Docelowo łazienka w ciągu roku-dwóch prawdopodobnie pójdzie do remontu, ale do tego czasu chciałbym rozwiązać jakoś tę przykrą sytuację.
  

Odwiedzając rodziców zwróciłem uwagę, że u nich podstawa WC jest uszczelniona silikonem. Czy coś takiego byłoby rozwiązaniem tutaj?  
Jeśli nie, to co zrobić? I czym później wyczyścić podłogę (o ile to jeszcze możliwe...)?  

Pozdrawiam serdecznie!

IMG_20190823_151057_0.jpg

Napisano

Najprawdopodobniej jest nieszczelna rura odpływowa, ale z opisu ani ze zdjęcia nic wiele nie można wywnioskować. Silikon jest dany nie po to aby uszczelnić tylko aby było estetyczne połączenie sedesu z podłogą.

Jakiego rodzaju jest ten sedes?Zrób fotkę całego kibelka oraz jego tylnej,dolnej części zaznacz czy opisz w którym miejscu przecieka.

który rodzaj masz tego kibelka? abyś wiedział o co pytam zapodałem obrazek, jak widzisz różnią sie one rurą odpływową i tak musisz szukać przyczyny nieszczelności,jest to rura o średnicy 110 mm.

Pierwszy kibelek to tzw warszawski a drugi tzw poznański.

53b25c32af2529c1_1056828.jpg&key=82917c1

 

Zajrzyj sobie jeszcze w temat

 

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Pierwszy kibelek to tzw warszawski a drugi tzw poznański.

53b25c32af2529c1_1056828.jpg&key=82917c1

 

A u mnie wujek Google jest innego zdania :zalamka:

 

poznanski.jpg.a8f896101aedd0093c5365d669a934f1.jpgwarszawski.jpg.b41de12dda096559b3622c2ad1c5a191.jpg

 

Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...

 

Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl -

5 godzin temu, mhtyl napisał:

aby było estetyczne połączenie sedesu z podłogą

i uważam na 99,9%, że

5 godzin temu, mhtyl napisał:

jest nieszczelna rura odpływowa

a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną.

Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany.

Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem :icon_mrgreen:

 

 

 

 

 

 

Ooooo...:icon_eek::icon_rolleyes::icon_eek:  :scratching:

 

W linkowanym temacie czytam:

Dnia 2.04.2017 o 13:43, mhtyl napisał:

To jest kompakt wc warszawski

857bbe85ffe78b592b20ad36b378bc24.jpg

To jest kompakt wc poznański

20120622090605-7313a319.jpg

53b25c32af2529c1_1056828.jpg

 

To chyba z rozpędu...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Napisano
11 godzin temu, uroboros napisał:

A u mnie wujek Google jest innego zdania :zalamka:

Poprzestawiało mi się z pośpiechu :)   takie małe przejęzyczenie :icon_cool:

Napisano
41 minut temu, mhtyl napisał:

Poprzestawiało mi się z pośpiechu

Tak też myślałem :)

Napisano
1 godzinę temu, PoczątkującyPanDomu napisał:

Wielkie dzięki za odpowiedzi! :)
Odpływ jest poziomy z tego co widzę.
Cholercia, demontaż i "remontaż" wszystkiego, to już chyba jednak fachowca do tego wezmę.
Pytanie, czy weźmie też na siebie umycie podłogi :D 

Żadna filozofia, jak sie zabierzesz za to, to i to zrobisz. Jeżeli odpływ jest poziomy to nie musisz praktycznie nic rozbierać bo rura odpływowa jest poza sedesem. Być może wystarczy jak ją ponownie wciśniesz bo jeżeli kibelek nie jest przymocowany do posadzki to rura mogła się pod wpływem ruchów kibelka lekko wysunąć z kielicha.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...